Alles omtrent mobiele diensttelefoons

Auteur Topic: Alles omtrent mobiele diensttelefoons  (gelezen 425854 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #180 Gepost op: 8 juli 2013, 00:08:02
In de lijn van dit project;

Papieren bon verdwijnt
Om strafzaken sneller af te wikkelen, wordt al het werk daarvoor de komende jaren gedigitaliseerd. Vanaf 2016 moeten alle processtukken digitaal worden uitgewisseld. Dat betekent ook dat de bon die je op straat van de politie kunt krijgen, gaat verdwijnen. .
 
Dat bleek vrijdag na afloop van de ministerraad. In 2016 moet ook minstens 92 procent van de vrijheidstraffen binnen 2 jaar worden uitgevoerd, laat staatssecretaris Fred Teeven van Veiligheid en Justitie weten. Nu is dat percentage nog 87.

www.volkskrant.nl
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #181 Gepost op: 8 juli 2013, 10:22:06
Citaat van: Jerommeke link=msg=1181720 date=1373234882
In de lijn van dit project;

Papieren bon verdwijnt
Om strafzaken sneller af te wikkelen, wordt al het werk daarvoor de komende jaren gedigitaliseerd. Vanaf 2016 moeten alle processtukken digitaal worden uitgewisseld. Dat betekent ook dat de bon die je op straat van de politie kunt krijgen, gaat verdwijnen. .
 
Dat bleek vrijdag na afloop van de ministerraad. In 2016 moet ook minstens 92 procent van de vrijheidstraffen binnen 2 jaar worden uitgevoerd, laat staatssecretaris Fred Teeven van Veiligheid en Justitie weten. Nu is dat percentage nog 87.

www.volkskrant.nl

Volgens mij gaan we hier nog niet per direct op vooruit. Van mij mag die papierenbon blijven. Het enige wat in mijn ogen voor zoveel oponthoud zorgt is het invullen van de achterkant met al die verplichte feitcode teksten en de uitgebreide bevindingen.


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #182 Gepost op: 8 juli 2013, 10:34:47
De politie is qua 'schriftelijke afhandeling' de meest waardeloze organisatie die er bestaat.
Als ik een pizza bestel doe ik dat digitaal; ik klik aan welke pizza ik wil, of en welke optie ik wens (welke saus en wel of geen extra ananas), betaal vervolgens digitaal en 0,001 seconde later is mijn bestelling gearriveerd bij de pizzabakker en wordt deze uitgevoerd.

Nu de politie:
Ik vul met de hand een bon in, zoek in mijn boekje het feitnummer en bedrag op, vul na handmatig zoekwerk alle opties in en stuur de bon door. Een typist(e) maakt vervolgens alles digitaal en dan komt het tempo en de efficiency pas om de hoek kijken.. Dat moet met een diensttelefoon 10.000 keer sneller en beter kunnen. Gps bepaalt de positie en vult deze op de bon in, klik het juiste feitnummer met opties aan, het systeem controleert het gba en 3 seconden later is de bon geprint in Leeuwarden.

Hoe moeilijk kan 't zijn..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #183 Gepost op: 8 juli 2013, 15:28:19
Ik kan mezelf een artikel in het vakblad Blauw herinneren van enige tijd geleden waarin de 'bonnenapp' onder de loep werd genomen. Daar was ook sprake van het scannen van het kenteken en de streepjescode op het rijbewijs. Technisch gezien is er veel mogelijk, maar ja, we blijven van de politie...

 98uiye


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #184 Gepost op: 8 juli 2013, 16:33:49
Citaat van: 7194 link=msg=1181821 date=1373290099
Ik kan mezelf een artikel in het vakblad Blauw herinneren van enige tijd geleden waarin de 'bonnenapp' onder de loep werd genomen. Daar was ook sprake van het scannen van het kenteken en de streepjescode op het rijbewijs. Technisch gezien is er veel mogelijk, maar ja, we blijven van de politie...

 98uiye
Met de handheld zijn dat soort zaken beschikbaar (GPS, foto's maken, kenteken scannen, rijbewijs scannen). Eerst werkte alleen het VHT er mee in onze regio, nu zijn er per bureau een aantal beschikbaar.

Overigens schrijf ik op straat gewoon kort de gegevens in mijn opschrijfboekje en tik ik de bon op het bureau uit. Op straat ben je snel klaar, op het bureau in alle rust even alles in- en aanvullen. Grootste voordeel vind ik dat de betrokkene/verdachte de bon binnen twee weken op de mat heeft.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #185 Gepost op: 8 juli 2013, 16:50:10
Citaat van: Frank. link=msg=1181834 date=1373294029


Overigens schrijf ik op straat gewoon kort de gegevens in mijn opschrijfboekje en tik ik de bon op het bureau uit. Op straat ben je snel klaar, op het bureau in alle rust even alles in- en aanvullen. Grootste voordeel vind ik dat de betrokkene/verdachte de bon binnen twee weken op de mat heeft.
Hoe werkt dit dan precies bij jullie? Ik schrijf ook regelmatig gegevens op in een boekje, maar moet daarna gewoon de papieren bon alsnog invullen op het bureau.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #186 Gepost op: 8 juli 2013, 17:05:24
Op een PDA, een Motorola MC75a, zit de applicatie van Sigmax: http://www.sigmax.nl/nl/content/6/7/19/mobilepolice.aspx

Met deze app i.c.m. het apparaat tik je de bon uit. We hebben overigens geen bonnenprinters, dus een afschrift zit er niet meer in.

Enige wat je op straat hoeft op te schrijven in je boekje is het feit, datum en locatie, kenteken, documentnummer. Dan heb je genoeg om de bon te verwerken.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #187 Gepost op: 8 juli 2013, 20:20:47
Artikel in de VK verwijst naar een recente publicatie aan de kamer: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/politie/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2013/06/25/invoeren-mobiel-werken-bij-de-politie.html

Invoering 1e helft 2014 richt zich op de koppeling van MobID (digitaal scannen van de ID documenten met behulp van RFID en/of barcode) naar BVI-IB en Digibon. Ik ben benieuwd...:)


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #188 Gepost op: 8 juli 2013, 22:17:09
Wil je nog even benieuwd blijven, of zal ik je hoop gelijk onderuit schoffelen Patrick?  >:D
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #189 Gepost op: 8 juli 2013, 22:35:23
Ik zeg schoffel!  ::)

Ik zie het niet zo snel gebeuren. En als het gebeurd word het, denk ik zo`n fiasco als al die andere goedbedoelde PDA-achtige projecten. (mobiel blauwe of hoe die dingen ook heten.) Ik zie me toch al lopen/fietsen, werken in het algemeen, met zo`n log onding zoals bv parkeerbeheer die gebruikt. Een strak, moderne smartphone, Ja! teken ik voor. Een ouderwetse pda met stylus. Laat die mijn uniform maar passeren. Blijf ik wel bij het bonnen- en feitenboekje!