Alles omtrent mobiele diensttelefoons

Auteur Topic: Alles omtrent mobiele diensttelefoons  (gelezen 425638 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #190 Gepost op: 8 juli 2013, 23:54:42
Het hele sigmax gebeuren en gerelateerde apparaten gaan er uit... Alles wordt digitaal.

Citaat van: 7194 link=msg=1181821 date=1373290099
Ik kan mezelf een artikel in het vakblad Blauw herinneren van enige tijd geleden waarin de 'bonnenapp' onder de loep werd genomen. Daar was ook sprake van het scannen van het kenteken en de streepjescode op het rijbewijs. Technisch gezien is er veel mogelijk, maar ja, we blijven van de politie...

Dit apparaat werkt al en zit al ver in de ontwikkelfase...


Citaat van: HAPRPAA link=msg=1181759 date=1373271726
Volgens mij gaan we hier nog niet per direct op vooruit.

Foutmarge gaat er nagenoeg uit, verwerkingssnelheid op straat op ongeveer 2 minuten, 100 % bevraging van voertuig en persoon én binnen 5 dagen de enveloppe met paarse rand op de mat.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #191 Gepost op: 9 juli 2013, 10:49:23
Worden bij jullie de bonnen eerst nog gecontroleerd door bijv een senior?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #192 Gepost op: 9 juli 2013, 10:59:58
Niet door een senior maar een suffe agent die dat er als nevenklusje bij doet e050
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #193 Gepost op: 9 juli 2013, 11:45:22
Citaat van: silque link=msg=1182019 date=1373359763
Worden bij jullie de bonnen eerst nog gecontroleerd door bijv een senior?

Wij hebben drie bonnencontroleurs binnen het wijkteam. Gewoon een neventaak...


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #194 Gepost op: 9 juli 2013, 19:23:04
Citaat van: silque link=msg=1182019 date=1373359763
Worden bij jullie de bonnen eerst nog gecontroleerd door bijv een senior?
Nee, bij ons controleert de medewerker van de centrale verwerking ze bij het invoeren. Niet in orde, dan krijg je 'm via de interne post retour.

Digitale bon kan je pas verzenden als alles is ingevuld, er vindt geen controle plaats. Bon wordt direct naar CJIB verstuurd.


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #195 Gepost op: 9 juli 2013, 23:37:55
Citaat van: zijlvaart67 link=msg=1181761 date=1373272487
De politie is qua 'schriftelijke afhandeling' de meest waardeloze organisatie die er bestaat.
Als ik een pizza bestel doe ik dat digitaal; ik klik aan welke pizza ik wil, of en welke optie ik wens (welke saus en wel of geen extra ananas), betaal vervolgens digitaal en 0,001 seconde later is mijn bestelling gearriveerd bij de pizzabakker en wordt deze uitgevoerd.

Nu de politie:
Ik vul met de hand een bon in, zoek in mijn boekje het feitnummer en bedrag op, vul na handmatig zoekwerk alle opties in en stuur de bon door. Een typist(e) maakt vervolgens alles digitaal en dan komt het tempo en de efficiency pas om de hoek kijken.. Dat moet met een diensttelefoon 10.000 keer sneller en beter kunnen. Gps bepaalt de positie en vult deze op de bon in, klik het juiste feitnummer met opties aan, het systeem controleert het gba en 3 seconden later is de bon geprint in Leeuwarden.

Hoe moeilijk kan 't zijn..

Jij denkt veelte makkelijk, je moet begrijpen dat het een overheidsinstelling is. Daar beslissen mensen die een driedubbele universitaire opleiding hebben genoten. Dat schijnt veel beter te zijn dan mensen met enige praktijkervaring.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #196 Gepost op: 10 juli 2013, 10:05:33
Citaat van: crosslee link=msg=1181946 date=1373315723
Ik zeg schoffel!  ::)

Ik zie het niet zo snel gebeuren. En als het gebeurd word het, denk ik zo`n fiasco als al die andere goedbedoelde PDA-achtige projecten. (mobiel blauwe of hoe die dingen ook heten.) Ik zie me toch al lopen/fietsen, werken in het algemeen, met zo`n log onding zoals bv parkeerbeheer die gebruikt. Een strak, moderne smartphone, Ja! teken ik voor. Een ouderwetse pda met stylus. Laat die mijn uniform maar passeren. Blijf ik wel bij het bonnen- en feitenboekje!
Ooit gemeente Rotterdam gezien? Medewerkers hebben allemaal een Ipod waarop ze kentekens scannen / bonnen schrijven / meldingen doorgeven. In hun zak hebben ze een mini router zitten (3g naar wifi) en vanwege hun taak als handhaver inderdaad een mobiele printer. Hoe bedoel je de politie loopt achter t.o.v. haar kleine broer?
Hobby Bobby eenheid Den Haag


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #197 Gepost op: 10 juli 2013, 12:10:12
Citaat van: kaasje link=msg=1182257 date=1373443533
Ooit gemeente Rotterdam gezien? Medewerkers hebben allemaal een Ipod waarop ze kentekens scannen / bonnen schrijven / meldingen doorgeven. In hun zak hebben ze een mini router zitten (3g naar wifi) en vanwege hun taak als handhaver inderdaad een mobiele printer. Hoe bedoel je de politie loopt achter t.o.v. haar kleine broer?

nee nooit gezien. Ik ken alleen de Amsterdamse situatie en daar word je alles behalve vrolijk van


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #198 Gepost op: 11 juli 2013, 11:15:25
Citaat van: crosslee link=msg=1182285 date=1373451012
nee nooit gezien. Ik ken alleen de Amsterdamse situatie en daar word je alles behalve vrolijk van
Geloof me, als je Rotterdam ziet wordt je blij :)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #199 Gepost op: 8 augustus 2013, 21:06:40
In GLZ is men begonnen met de uitrol van de BB's onder de BPZ  0098  afgelopen nacht beduidend minder info aan vragen :)