Alles omtrent mobiele diensttelefoons

Auteur Topic: Alles omtrent mobiele diensttelefoons  (gelezen 425641 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

rutger84

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Reactie #210 Gepost op: 13 december 2013, 14:33:45
Ja wat moet ik hierop zeggen? Anno 2014 en ik sta nog te kutten met papieren bonnetjes. Criminelen die zich steeds beter organiseren. Er is zoveel mogelijk met die smartphones maar het lijkt steeds meer op de lange baan geschoven te worden


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #211 Gepost op: 13 december 2013, 15:39:10
Ik ben benieuwd wie zegt 'nog een aantal jaar kan duren' eigenlijk...


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #212 Gepost op: 13 december 2013, 16:30:10
Blackberry is een zgn "burning" platform...t zal mij benieuwen of het bedrijf 2014 overleefd.

Android/iOS/Windows phone zijn strategischere keuzes. Via bijv. Airwatch.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #213 Gepost op: 13 december 2013, 17:27:18
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1228209 date=1386938578
Nee, helaas moet je teleurstellen. Ze hadden er nog wat liggen die op moesten en daar heeft mijn tc direct op in gehaakt.

Yup, een mobiele lader van 5600 mAh, een ME-disign holster. en waarom wij wel. Ik weet het niet, heeft mijn cheffie geroggeld.

Dat verhaal heb ik gisteren ook te horen gekregen, maar daar schijnt nog wel wat jaren overheen te gaan idd.

Welk profiel heb je erop?  3?
incl. dienstmail, bvcm, intranet, briefingmodule en BVI?


Razem95

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 38
Reactie #214 Gepost op: 13 december 2013, 19:15:47
Citaat van: rutger84 link=msg=1228208 date=1386938446
Ik had in het WIS gehoord dat de werkgever in gesprek zou zijn met Apple en dat een evt invoering nog wel wat jaartjes op zich laat wachten.
Die kans ik heel erg klein waarschijnlijk. Dit komt omdat Blackberry & Nokia op dit moment de enigste zijn met goed beveiligde netwerken.
Daarom mogen mensen zoals Obama geen iPhone.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #215 Gepost op: 13 december 2013, 19:54:48
De politie heeft meerdere mogelijkheden / manieren om mobile devices voldoende te beveiligen. Meer dan alleen de door jou genoemde BlackBerry en Nokia.

Daarbij zal de wereldwijde ontwikkeling steeds meer gaan naar secure apps (delivery) dan secure devices.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #216 Gepost op: 14 december 2013, 11:54:14
Ja de Nederlandse politie met uitstekende kennis van automatisering kan de Iphone wel beveiligen. Misschien moet de secret service dan eens hier op bezoek komen, kunnen ze wat van ons leren.  O0

Face it, hoe k*t blackberry ook is, ze hebben één gigantisch voordeel en dat is dat hun netwerk als één van de weinige goed beveiligd is en dat zij ook intern niets opslaan.
De Iphone is nog lang niet zover en als dat ooit zover gaat komen wordt het een hele andere versie dan die de normale consument gebruikt, Apple draait namelijk op het vergaren van klantinformatie.

Secure apps zijn heel leuk, maar niet afdoende voor de overheid. Het gaat namelijk niet zozeer om de beveiliging van/op de telefoon zelf, maar juist de lijnen die er naartoe gaan.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #217 Gepost op: 14 december 2013, 11:59:53
Citaat van: Ilyasftw link=msg=1228286 date=1386958547
Die kans ik heel erg klein waarschijnlijk. Dit komt omdat Blackberry & Nokia op dit moment de enigste zijn met goed beveiligde netwerken.
Daarom mogen mensen zoals Obama geen iPhone.

http://www.huffingtonpost.com/2013/12/04/obama-iphone_n_4387929.html

http://news.cnet.com/obamas-new-blackberry-the-nsas-secure-pda/


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #218 Gepost op: 14 december 2013, 13:07:54
Citaat van: silque link=msg=1228455 date=1387018454
Ja de Nederlandse politie met uitstekende kennis van automatisering kan de Iphone wel beveiligen. Misschien moet de secret service dan eens hier op bezoek komen, kunnen ze wat van ons leren.  O0

Face it, hoe k*t blackberry ook is, ze hebben één gigantisch voordeel en dat is dat hun netwerk als één van de weinige goed beveiligd is en dat zij ook intern niets opslaan.
De Iphone is nog lang niet zover en als dat ooit zover gaat komen wordt het een hele andere versie dan die de normale consument gebruikt, Apple draait namelijk op het vergaren van klantinformatie.

Secure apps zijn heel leuk, maar niet afdoende voor de overheid. Het gaat namelijk niet zozeer om de beveiliging van/op de telefoon zelf, maar juist de lijnen die er naartoe gaan.

Citaat van: PietjePuk link=msg=1228306 date=1386960888
De politie heeft meerdere mogelijkheden / manieren om mobile devices voldoende te beveiligen. Meer dan alleen de door jou genoemde BlackBerry en Nokia.

Daarbij zal de wereldwijde ontwikkeling steeds meer gaan naar secure apps (delivery) dan secure devices.

Er zit een verschil tussen 'voldoende beveiligen voor de politie' en bescherming tegen NSA achtige praktijken. Er zijn meerdere systemen getest door onze stiekeme diensten en bestempeld als veilig genoeg voor de politie.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #219 Gepost op: 14 december 2013, 17:25:57
Schijnbaar denken ze daar zelf anders over. Overigens hoeft het niet de NSA te zijn, er zijn genoeg slimme whizzkids die je geen toegang tot bepaalde informatie wilt geven.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.