Alles omtrent mobiele diensttelefoons

Auteur Topic: Alles omtrent mobiele diensttelefoons  (gelezen 425634 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #230 Gepost op: 22 december 2013, 16:47:40
Wat voor vertrouwelijke informatie? Ik ben gewoon nieuwsgierig, ik ken namelijk meer collega's met een IPAD ivm piket (o.a. explo verkenners van politie) en die kunnen daar slechts zeer beperkt en gericht informatie opvragen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #231 Gepost op: 22 december 2013, 18:09:38
Citaat van: silque link=msg=1230658 date=1387727260
Wat voor vertrouwelijke informatie? Ik ben gewoon nieuwsgierig, ik ken namelijk meer collega's met een IPAD ivm piket (o.a. explo verkenners van politie) en die kunnen daar slechts zeer beperkt en gericht informatie opvragen.

Sinds deze week hebben de ovd's van de DCIV een iPad tot hun beschikking. Ik zal eens vragen wat ze daar mee kunnen. Ben er alleen pas weer 2e Kerstdag en daarna pas in het nieuwe jaar. Misschien kan 7131, moppersmurf of die lange eerder uitsluitsel geven?


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #232 Gepost op: 22 december 2013, 18:26:33
Als het vanuit de dienst ICT id kunnen ze bij mail, intranet en file shares.


jordi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #233 Gepost op: 22 december 2013, 22:10:28
Sinds kort kunnen we by de kmar een iphone of ipad gebruiken op het defensie netwerk.
Kan er nog niet veel mee omdat het een pilot is maar het werkt beter dan de blackberry telefoon en tablet.
Maar in iedergeval mailen agenda en aderessenboek.


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #234 Gepost op: 23 december 2013, 10:20:30
Citaat van: TDMdR link=msg=1230665 date=1387732178
Sinds deze week hebben de ovd's van de DCIV een iPad tot hun beschikking. Ik zal eens vragen wat ze daar mee kunnen. Ben er alleen pas weer 2e Kerstdag en daarna pas in het nieuwe jaar. Misschien kan 7131, moppersmurf of die lange eerder uitsluitsel geven?

Volgens mij was de beweegreden voor de iPad (mini) dat nu alle protocollen makkelijk te raadplegen zijn.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #235 Gepost op: 23 december 2013, 13:56:37
Volgens mij was de beweegreden voor de iPad (mini) dat nu alle protocollen makkelijk te raadplegen zijn.

Ja, maar het is de 3g uitvoering. Lijkt me dus dat er meer mee mogelijk is.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #236 Gepost op: 23 december 2013, 15:18:18
3g is de standaard uitvoering binnen de politie dacht ik. Tenminste, iedereen waarvan ik weet dat ze een ipad hebben beschikt over 3g
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #237 Gepost op: 29 december 2013, 21:06:44
Citaat van: TDMdR link=msg=1230827 date=1387803397
Ja, maar het is de 3g uitvoering. Lijkt me dus dat er meer mee mogelijk is.

Er zit een verschil in de mogelijkheden van een apparaat en de beweegredenen om een apparaat aan te schaffen.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #238 Gepost op: 30 december 2013, 07:50:45
Citaat van: TDMdR link=msg=1230665 date=1387732178
Sinds deze week hebben de ovd's van de DCIV een iPad tot hun beschikking. Ik zal eens vragen wat ze daar mee kunnen. Ben er alleen pas weer 2e Kerstdag en daarna pas in het nieuwe jaar. Misschien kan 7131, moppersmurf of die lange eerder uitsluitsel geven?

Uitsluitsel kan ik niet geven, maar het was inderdaad de bedoeling dat zij alleen mail, intranet en de gedeelde mappen kunnen benaderen. De achterliggende is dat ze bij grote evenementen of calamiteiten protocollen, telefoonlijsten etc kunnen bereiken aangezien was gebleken dat een aantall ip's niet de vereiste kennis had. Ik ben een paar jaar geleden bezig geweest met het opzetten van dat project maar ik ben langere tijd afwezig geweest en bij terugkomst moest het ineens de BB playbook gaan worden. Daar was ik op tegen vanwege de slechte kwaliteit van dat ding en heb ik bedankt voor de eer. Uiteindelijk is het dus de toch de i-pad geworden maar in hoever de oorspronkelijke plannen nog intact zijn is mij niet bekend.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #239 Gepost op: 30 december 2013, 10:12:02
Je kunt er gerust vanuit gaan dat ALLES van Blackberry als niet strategisch is bestempeld. Blackberry staat op het punt om om te vallen als bedrijf.