Alles omtrent mobiele diensttelefoons

Auteur Topic: Alles omtrent mobiele diensttelefoons  (gelezen 425413 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #240 Gepost op: 30 december 2013, 11:11:56
Begrepen van een collega die daar mee bezig is dat men wil overstappen naar Apple. Er zouden dan verschillende apps beschikbaar komen die de dienders op hun EIGEN Iphone kunnen gebruiken.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #241 Gepost op: 30 december 2013, 17:05:29
Dat lijkt mij vreemd. Allereerst heeft het gros van de dienders geen iPhone, en daarnaast is een iPhone 4S op dit moment niet duurder dan een Blackberry Bold 9900 en daar zijn er genoeg van aangeschaft. Bovendien vervalt dan de mogelijkheid om oa de data die via Bluetooth en USB verstrekt wordt te beveiligen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #242 Gepost op: 30 december 2013, 18:23:44
Daarbij; apps zullen / worden steeds meer als webapp gemaakt worden.

Het onderliggende OS maakt dan weinig meer uit. Men is nu vooral aan kijken wat voor oplossingen er zijn om devices (tot op zekere hoogte) te kunnen beheren / secure maken. Wat nu met BlackBerry en hun software oplossingen gedaan is.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #243 Gepost op: 30 december 2013, 23:50:12
Ik moedig BYOD aan bij de vtspn! Kan ik ook eens bevragen onderweg !  098uo


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #244 Gepost op: 31 december 2013, 07:57:21
Citaat van: Defender link=msg=1232278 date=1388398316
Er zouden dan verschillende apps beschikbaar komen die de dienders op hun EIGEN Iphone kunnen gebruiken.
:o Ik kan me niet voorstellen dat dat een serieuse gedachte is. Want dat kan gaan betekenen dat men in privé tijd ook bevragingen (kan) gaat(n) doen én app's zijn ondeling uitwisselbaar. Zeker met de huidige generatie die opgroeit met een vijwel onbeperkte mogelijkheid aan downloaden en illegaal kopiëren denk ik dat de politie app's dan binnen no-time op internet aangeboden worden laat. En nog sterker denk ik dat mijnheer B. Boef ook wel interesse heeft in zo'n na-vraag appie en als die op privé/eigen Iphone te gebruiken zijn .....

Nee als dat gaat gebeuren ga ik serieus overwegen ontslag te nemen, want dan kan B. Boef alle adres en privé gegevens van de dienders/ aangevers etc achterhalen. Een inlog code achterhalen is immers niet zo heel erg moeilijk of kost maar een paar centjes.

En BB is ook voor de Amerikaanse overheid redelijk essentieel omdat zij de leverancier van een hele hoop materiaal zijn. Ik wil niet zeggen dat BB niet omvalt, maar het zou zo maar eens kunnen dat BB wel erg belangrijk is en er wonder boven wonder ineens ergens geld vandaan komt.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #245 Gepost op: 31 december 2013, 08:15:53
Citaat van: moppersmurf link=msg=1232643 date=1388473041
:o Ik kan me niet voorstellen dat dat een serieuse gedachte is. Want dat kan gaan betekenen dat men in privé tijd ook bevragingen (kan) gaat(n) doen én app's zijn ondeling uitwisselbaar. Zeker met de huidige generatie die opgroeit met een vijwel onbeperkte mogelijkheid aan downloaden en illegaal kopiëren denk ik dat de politie app's dan binnen no-time op internet aangeboden worden laat. En nog sterker denk ik dat mijnheer B. Boef ook wel interesse heeft in zo'n na-vraag appie en als die op privé/eigen Iphone te gebruiken zijn .....

Nee als dat gaat gebeuren ga ik serieus overwegen ontslag te nemen, want dan kan B. Boef alle adres en privé gegevens van de dienders/ aangevers etc achterhalen. Een inlog code achterhalen is immers niet zo heel erg moeilijk of kost maar een paar centjes.

En BB is ook voor de Amerikaanse overheid redelijk essentieel omdat zij de leverancier van een hele hoop materiaal zijn. Ik wil niet zeggen dat BB niet omvalt, maar het zou zo maar eens kunnen dat BB wel erg belangrijk is en er wonder boven wonder ineens ergens geld vandaan komt.

Bevragen kan ik nu ook in privétijd, aangezien er vanuit mijn functie wordt verwacht dat ik mijn BB altijd bij me heb, vakanties uitgesloten. Verder heb ik van Iphone weinig tot geen verstand, maar is of zijn die appies niet weg te zetten achter een VPN account??
De BB is niet het handigste tst als je handen heb van mijn formaat, maar je went er aan.
We gaan het beleven wie of wat het nwe tst in de toekomst gaat worden.

Ik weet wel dat binnen de DCIV het tablet van BB binnen een week was vervangen door een Ipad. Puur om het feit dat het tablet van BB niet functioneerde voor het werk waar hij voor bedoelt was. De Ipad doet dat wel.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #246 Gepost op: 31 december 2013, 10:00:38
Citaat van: moppersmurf link=msg=1232643 date=1388473041
:o Ik kan me niet voorstellen dat dat een serieuse gedachte is. Want dat kan gaan betekenen dat men in privé tijd ook bevragingen (kan) gaat(n) doen én app's zijn ondeling uitwisselbaar. Zeker met de huidige generatie die opgroeit met een vijwel onbeperkte mogelijkheid aan downloaden en illegaal kopiëren denk ik dat de politie app's dan binnen no-time op internet aangeboden worden laat. En nog sterker denk ik dat mijnheer B. Boef ook wel interesse heeft in zo'n na-vraag appie en als die op privé/eigen Iphone te gebruiken zijn .....

Nee als dat gaat gebeuren ga ik serieus overwegen ontslag te nemen, want dan kan B. Boef alle adres en privé gegevens van de dienders/ aangevers etc achterhalen. Een inlog code achterhalen is immers niet zo heel erg moeilijk of kost maar een paar centjes.

En BB is ook voor de Amerikaanse overheid redelijk essentieel omdat zij de leverancier van een hele hoop materiaal zijn. Ik wil niet zeggen dat BB niet omvalt, maar het zou zo maar eens kunnen dat BB wel erg belangrijk is en er wonder boven wonder ineens ergens geld vandaan komt.
Als het niet veilig kan zal er niks ontsloten worden.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #247 Gepost op: 31 december 2013, 14:32:27
Of we houden het gewoon bij het navragen via de porto en MDT. Geen gedoe met BB of Iphones met gevoelige info erop. Of is dat ouderwets  :P


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #248 Gepost op: 31 december 2013, 15:25:02
Citaat van: AureliusM link=msg=1232814 date=1388496747
Of we houden het gewoon bij het navragen via de porto en MDT. Geen gedoe met BB of Iphones met gevoelige info erop. Of is dat ouderwets  :P

tuurlijk en met het in te voeren systeem waar de districtsplot komt te vervallen. Waar je straks een 8je moet drukken om een bevraging te doen bij het RTIC. Pfffffffffff, geef mij dan maar mijn BerryWhite 9900


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #249 Gepost op: 31 december 2013, 16:24:55
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1232844 date=1388499902
tuurlijk en met het in te voeren systeem waar de districtsplot komt te vervallen. Waar je straks een 8je moet drukken om een bevraging te doen bij het RTIC. Pfffffffffff, geef mij dan maar mijn BerryWhite 9900
Wat mij betreft voor iedereen...