Sorry hoelang wordt dit al niet gepropagandeerd. (...) Ik heb er dan ook weinig vertrouwen in dat we dit binnen 10 jaar gaan gebruiken, iets met pappen en nathouden.
Dat is allemaal vertraagd en de laatste tijd is het vrij stil uit die hoek.
Ja maar wat jij krijgt is niet zo relevant, het gaat er om wat wij allemaal krijgen. Bij ons in de eenheid heeft niemand behalve de schalen 9+ en wijkagenten een BB, moet jij eens raden hoevaak zij bvi-ib gebruiken.
Juist de dienders op straat hebben dit nodig, voor jou is het top dat jij hem hebt als straatdiender. Maar 90% van je collega's hebben niks en krijgen voorlopig ook niks.
Neem van mij aan dat er hard wordt gewerkt op dit gebied. Anders dan bij consumentenapps, vraagt de ontwikkeling ervan echter veel meer tijd. Enerzijds heeft dat te maken met de bureaucratie die erachter zit (en zoals bekend volop in beweging is), anderzijds met de zorgvuldigheid die betracht moet worden. + de externe ontwikkelingen waar je mee te maken hebt (zoals het tanende BB), maar waar je niet direct invloed op hebt.
Punt is dat er een gigantische lading werk ligt bij het hele ICT gebeuren, voor het harmoniseren van bestaande ontwikkelingen en het realiseren van nieuwe ontwikkelingen. Dat is nu eenmaal de erfenis uit het recente verleden. Dat Zeeland dan recent nog een afwijkend systeem (samsung) heeft uitgerold, helpt dan natuurlijk ook niet mee...
Overigens is die 90% natuurlijk een onzingetal, aangezien in diverse eenheden de BB is verstrekt. Zulke berichten beschouw ik dan ook als stemmingmakerij. Ik snap dat het vervelend is als je in je werk dagelijks tegen de ICT beperkingen aanloopt die je zelf als consument niet hebt, maar quasi-sentimenteel gaan lopen doen schiet je niets mee op en zorgt alleen voor negativisme.
Nu ben ik niet de grootste fan van de nationale politie, maar ik ben er wel van overtuigd dat er op dit vlak een hele verbeterslag gaande is. Dat heeft alleen tijd nodig en vraagt dus ook om (soms eindeloos) geduld.