Alles omtrent mobiele diensttelefoons

Auteur Topic: Alles omtrent mobiele diensttelefoons  (gelezen 425416 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Senior GGP

  • Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Back the Blue
Reactie #260 Gepost op: 29 januari 2014, 13:28:45
Citaat van: silque link=msg=1240714 date=1390995200
Ja maar wat jij krijgt is niet zo relevant, het gaat er om wat wij allemaal krijgen. Bij ons in de eenheid heeft niemand behalve de schalen 9+ en wijkagenten een BB, moet jij eens raden hoevaak zij bvi-ib gebruiken.
Juist de dienders op straat hebben dit nodig, voor jou is het top dat jij hem hebt als straatdiender. Maar 90% van je collega's hebben niks en krijgen voorlopig ook niks.

Als dat je punt was, dan had ik die niet zo begrepen. Ik ben het eens met het feit dat iedere diender voorzien zou moeten zijn. Ik kan enkel spreken over onze eenheid ZWB. Hier hebben wijkagenten, jeugdagenten, thematisch Brigadiers, coaches en enkele die ik wellicht vergeet een BB. Ik kan je zeggen dat deze groep uitermate veel gebruikt maakt van de BB. Ook de OVD-P gebruikt zijn BB veelvuldig. Boven de schalen negen zal ik dat niet beweren. Jammer dat in jullie eenheid er zo terughoudend mee omgegaan wordt. Maar nogmaals; ik ben voorstander voor een snelle invoering voor een smartphone voor iedereen op straat.

Jouw 90% lijkt me ongefundeerd en niet reëel.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #261 Gepost op: 29 januari 2014, 14:00:54
Sorry Maarten, ik zit in jouw eenheid (de Z uit de WB) en bij ons heeft niemand behalve schalen 9+ ( en wat wijk/jeugd agenten) de blackberry. Snap dan ook niet goed hoe je zo stellig kunt beweren dat het in je eenheid goed geregeld is, dan neem ik aan dat je je voormalige regio bedoelt. Natuurlijk zullen er genoeg zijn die hem gelukkig goed gebruiken, maar mijn ervaringen zijn anders. Bovendien werkte ik niet al te lang geleden in één van de grootste eenheden van Nederland, waar ook niemand deze blackberry heeft.
Ik wil niet al te negatief zijn, maar uit mijn cursus groep met collega's uit het hele land zijn er slechts 5 van de 21 met een Blackberry. Ik ben het met je eens dat de bedoelingen vast goed zijn, maar ik heb jaren geleden al gehoord dat iedereen de blackberry krijgt. 90% is misschien wat overtrokken, maar ik ben er zeker van dat nog geen 50% van de collega's een blackberry heeft. Op het moment dat ze em bovendien krijgen, is alles alweer hopeloos verouderd.

Van de mensen in de BPZ denk ik overigens dat ik gevaarlijk dicht bij de 90% ga komen, maar dat terzijde. Je snapt wat ik bedoel.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Senior GGP

  • Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Back the Blue
Reactie #262 Gepost op: 29 januari 2014, 17:33:29
Citaat van: silque link=msg=1240737 date=1391000454
Sorry Maarten, ik zit in jouw eenheid (de Z uit de WB) en bij ons heeft niemand behalve schalen 9+ ( en wat wijk/jeugd agenten) de blackberry.
Dat is inderdaad waar. De oude regio MWB is het deel waar ik werk. Jammer dat het aan de Zeeuwse kant zo is.
Laten we hopen dat we snel allemaal voorzien worden!


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #263 Gepost op: 29 januari 2014, 18:55:31
In de eenheid Noord-Holland (NHN, K'land en ZaWa) loopt de gehele BPZ met BlackBerry. Allemaal met korpsmail, BVI-IB, intranet en alle beschikbare apps uit de politie-app-store. Vanaf kwartiel 8 was hij standaard.

Hij wordt nu echter niet meer uitgeleverd aan studenten, ook niet in een hoger kwartiel of bij einde opleiding. Dit in afwachting van 'iets nieuws'...


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #264 Gepost op: 29 januari 2014, 19:17:22
Midden Nederland (FVL, F&V en Utrecht) is ook volledig voorzien van blackberry, inclusief studenten die voor de uitleverstop bij hun noodhulpkwartiel waren aangekomen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #265 Gepost op: 29 januari 2014, 20:27:49
Zover ik heb begrepen Oost Nederland ook (IJsselland in ieder geval)
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #266 Gepost op: 30 januari 2014, 00:32:10
Toevallig vandaag op Intranet een stukje over MEOS en de daarbij komende apparatuur om ID-bewijzen te scannen en automatisch te controleren  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Senior GGP

  • Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Back the Blue
Reactie #267 Gepost op: 30 januari 2014, 18:35:29
Is dat niet hetzelfde artikel waar ik een paar posts terug aan refereerde?


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #268 Gepost op: 30 januari 2014, 19:06:24
Laten we hopen dat dit snel wordt ingevoerd voor collega's in het hele land! Ik ben zeker voor deze techniek, het zou mooi zijn als iedereen hier gebruik van kan maken.
Weet iemand overigens hoe het komt dat sommige 'korpsen' hem wel uitleveren en andere niet? Ik vind het bijzonder dat vnml de 3 grootste korpsen van NL ze niet op de man verstrekken, maar veel 'kleinere' korpsen weer wel.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #269 Gepost op: 30 januari 2014, 22:08:34
Citaat van: Maarten ZWB link=msg=1241086 date=1391103329
Is dat niet hetzelfde artikel waar ik een paar posts terug aan refereerde?

Als dat stukje refereerde naar de praktijkervaringen van een collega op straat in Noord Holland, dan heb ik niets gezegd  0098 e050
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !