Alles omtrent mobiele diensttelefoons

Auteur Topic: Alles omtrent mobiele diensttelefoons  (gelezen 425084 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #290 Gepost op: 21 februari 2014, 10:21:37
Citaat van: EvEs link=msg=1245611 date=1392970102
BYOD????? Is dat: Buy Your Own Device? (gokje)

Wel weer jammer dat ze een telefoon gaan gebruiken die voor de consument over een tijd niet meer leverbaar is.. En gezien de ontwikkeling van Android ook heel snel niet meer ondersteund wordt
Bijna goed, Buy moet Bring zijn. Bij ons hebben ze dit al geimplimenteerd en ja tis heel wisselend wat de mening is. Voordeel is dat je jou eigen telefoon kan gebruiken voor je werk. Hoef je niet een andere telefoon te leren kennen waarmee je misschien helemaal niet kan werken, en je hebt ondersteuning bij problemen/ diefstal als je apps van de dienst heb geinstaleerd. Nadeel is inderdaad dat je wel een bepaalde mate van beveiliging op de telefoon moet hebben staan en je aan diverse regels moet houden wat je wel en niet mag met je telefoon omdat er beveiligde gegevens opstaan.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #291 Gepost op: 21 februari 2014, 10:29:52
Ok prima. Zijn er ook Apple apps dan? En betaalt de baas dan jouw data? En wat als mijn digitaal fruitstuk kapot gaat?


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #292 Gepost op: 21 februari 2014, 10:32:42
Citaat van: EvEs link=msg=1245618 date=1392974992
Ok prima. Zijn er ook Apple apps dan? En betaalt de baas dan jouw data? En wat als mijn digitaal fruitstuk kapot gaat?
Ey het is jou telefoon/device wat jij gebruikt. Het hoeft niet, maar jij kan het meenemen. Dus feitelijk is alles voor jou, tenzij je kan aangeven dat jou telefoon door een programma van de baas kapot is gegaan.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #293 Gepost op: 21 februari 2014, 11:45:35
Das lekker makkelijk voor de baas  ;D Kunnen wij straks hele dagen kentekens opvragen op eigen kosten. :-X

Dat worden weinig verbaaltjes voor APK, WAM en dergelijke vrees ik  :D


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #294 Gepost op: 21 februari 2014, 11:59:38
Dat waren ook de vragen die bij mij opkwamen, ik ben er zelf geen voorstander van. Toch schijnt dit in het bedrijfsleven regelmatig voor te komen en schijnbaar met hele goede ervaringen.
Natuurlijk zit er een tegemoetkoming bij van de kosten. Het heeft veel nadelen in mijn ogen, maar toch ook zeker voordelen. Als ik een S5 heb  en ik krijg van de baas een S3, tsja.. als mijn kosten verder betaald worden vind ik het niet erg om mijn privé telefoon te gebruiken. Die heb ik tijdens de dienst toch altijd bij.  

We gaan het zien  O0
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #295 Gepost op: 21 februari 2014, 12:13:57
Citaat van: silque link=msg=1245635 date=1392980378
We gaan het zien  O0

Nou, ik ben benieuwd O0


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #296 Gepost op: 21 februari 2014, 14:04:51
Citaat van: EvEs link=msg=1245630 date=1392979535
Das lekker makkelijk voor de baas  ;D Kunnen wij straks hele dagen kentekens opvragen op eigen kosten. :-X

Dat worden weinig verbaaltjes voor APK, WAM en dergelijke vrees ik  :D


Het is vrij naief om te denken dat executief personeel in de noodhulp bijv. hun eigen telefoon zullen moeten gebruiken. Het is een primaire tool om mee te werken de komende jaren.

Maar voor andere diensten, ik noem een afdeling DROS bijv. waar ook executieve mensen lopen maar in veel gevallen niet dagelijks een smartphone voor hun werk nodig hebben. BYOD brengt de mogelijkheid naar die mensen om toch toegang te krijgen tot de mobiele diensten (als ze voor die applicaties bevoegd zijn).

en hoezo op eigen kosten? Je hebt al een smartphone, je hebt al een databundel en het gebruik hiervan zitten geen extra kosten aan. Huidige databundels zijn meestal allemaal >1Gb en na je bundel is't vaak gratis (lagere snelheid).


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #297 Gepost op: 21 februari 2014, 23:52:59
Ik vraag me sowieso af of een volledig touchscreen wel ideaal is voor onze werkzaamheden. Ik denk dat ik liever een telefoon heb waar een toetsenbordje op zit. Wat mij trouwens helemaal ideaal lijkt een de mogelijkheid voor Dual Sim. Geen gedoe met twee telefoons maar gewoon een telefoon voor werk en privé. Ik ben nu soms al zoekende naar mijn telefoon, laat staat als ik er op twee moet letten.  ;D


Belker1678

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Reactie #298 Gepost op: 22 februari 2014, 14:02:20
Meos 2 project draait reeds en hoorde dat de eerste eenheid  in mei 2014 de nieuwe smartphones gingen krijgen, Koreaanse Fabrikant, water dicht type.  Zou dus de S4 Active moeten wezen!!


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #299 Gepost op: 22 februari 2014, 19:53:33
Citaat van: Belker1678 link=msg=1245815 date=1393074140
Meos 2 project draait reeds en hoorde dat de eerste eenheid  in mei 2014 de nieuwe smartphones gingen krijgen, Koreaanse Fabrikant, water dicht type.  Zou dus de S4 Active moeten wezen!!

En Amsterdam krijgt waarschijnlijk de primeur om te mogen starten met MEOS.