Alles omtrent mobiele diensttelefoons

Auteur Topic: Alles omtrent mobiele diensttelefoons  (gelezen 441175 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

EvEs

• HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
Reactie #320 Gepost op: 1 april 2014, 18:02:50
Het valt me op dat t hier zo rustig is, gezien de ontwikkelingen van de laatste tijd.... 😄

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #321 Gepost op: 1 april 2014, 19:41:10
Ik zei weinig ontwikkelingen op de werkvloer zelf op dit moment...  e050
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

EvEs

• HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
Reactie #322 Gepost op: 2 april 2014, 15:45:32
Citaat van: DiNozzo link=msg=1255355 date=1396374070
Ik zei weinig ontwikkelingen op de werkvloer zelf op dit moment...  e050

Niks meegekregen over MEOS2 denk ik?
Nou ben ik zelden diegene die iets nieuws plaatst, maar er worden "kwartiermakers" gezocht om te helpen met dit project.

Meer info op de pagina van ZWB. klik op "nieuws uit jouw eenheid" / meer nieuws / en dan het bericht van 26 maart

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #323 Gepost op: 2 april 2014, 16:02:35
In onze eenheid is er weinig aandacht aan gegeven, dus meer dan wat ik her en der hoor in in Blauw lees zie ik inderdaad niet.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

EvEs

• HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
Reactie #324 Gepost op: 3 april 2014, 00:03:39
En uiteraard wordt nieuws eerst naar buiten gebracht voordat we zelf iets te horen krijgen.....

http://www.rbenw.nl/nationale-politie-rust-30000-agenten-uit-met-mobiele-werkplek-op-smartphone/

Vanaf medio 2014 start de invoering van mobiel werken op smartphones van 30.000 agenten in de basispolitiezorg en deze wordt in 2015 afgerond. Agenten kunnen dan op straat de identiteit beter vaststellen, eventueel via het scannen van documenten, alle verschillende politiesystemen automatisch integraal bevragen en zo nodig digitaal een bon uitschrijven. Dit gebeurt in het kader van het programma ‘mobiel effectiever op straat’ (MEOS Fase 2) van de Nationale Politie.

In de afgelopen tijd is gewerkt aan de ontwikkeling van de architectuur en infrastructuur, maar vooral ook aan de veranderingen in werken die horen bij een brede toepassing van mobiel werken bij de politie. Om de invoering van de huidige drie samenhangende MEOS onderdelen MobID (identiteitsvaststelling), Integrale Bevraging (IB) en Digibon (DB) soepel te laten verlopen wordt dit vanuit het landelijke programma MEOS gefaciliteerd. Alle elf eenheden hebben inmiddels een eigen MEOS-projectleider benoemd.

Op dit moment is integrale bevraging al mogelijk op de smartphones. In 2012 is al een eerste applicatie voor het integraal bevragen beschikbaar gekomen (Aanvalsprogramma project BVI-IB). Hiermee worden automatisch 19 registers gescand waar de politie gebruik van maakt. Voorheen moesten agenten al deze registers apart (laten) bevragen. Met MEOS wordt het mogelijk om de verkregen gegevens direct te hergebruiken voor bijvoorbeeld het uitschrijven van een bon.

Lees meer in Melding! Magazine 03 2014

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #325 Gepost op: 3 april 2014, 08:21:38
Mogelijk kan de burger dan tzt volstaan met een pasje ipv de grote variëteit aan pasjes etc. van nu.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #326 Gepost op: 3 april 2014, 09:55:39
Uit zeer betrouwbare bron (vanuit informatiemanagement vtspn) begrepen dat er 35000 Galaxy S5 toestellen zijn besteld, de testen worden nog gedaan met een S4.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Macchill

• Geďnteresseerde
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #327 Gepost op: 3 april 2014, 10:45:39
Citaat
Hiermee worden automatisch 19 registers gescand waar de politie gebruik van maakt. Voorheen moesten agenten al deze registers apart (laten) bevragen.

Als buitenstaander: welke systemen worden er doorgezocht?

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #328 Gepost op: 3 april 2014, 10:52:32
Van de 19 systemen zegt alleen GBA je iets denk ik, de gemeentelijke basis administratie.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

EvEs

• HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
Reactie #329 Gepost op: 3 april 2014, 11:16:58
En het RDW misschien..