Alles omtrent mobiele diensttelefoons

Auteur Topic: Alles omtrent mobiele diensttelefoons  (gelezen 441179 keer)

0 gebruikers (en 19 gasten bekijken dit topic.

ReinierNH

• Hoofdagent, motorrijder, ME-lid
  • Forum gebruiker
  • Noodhulp
Reactie #350 Gepost op: 7 april 2014, 14:24:17
Citaat van: PatrickSP link=msg=1256245 date=1396649479
eigen keuze, gewoon bonnetjes blijven uitschrijven :)

Prive telefoon heb ik toch al bij me, en als ie kapot gaat tijdens gevecht dan ben je verzekerd.

Dat laatste geldt (in ieder geval bij ons) echt niet onbeperkt.. Als ik mijn iphone 5 beschadig tijdens het werken krijg ik hooguit de vraag waarom ik er zelf voor kies om met zo'n dure telefoon te gaan werken. Ik krijg dan wel een vergoeding, maar niet de aankoopwaarde.

crosslee

• Forum gebruiker
Reactie #351 Gepost op: 7 april 2014, 18:02:38
Citaat van: ReinierNH link=msg=1256755 date=1396873457
Dat laatste geldt (in ieder geval bij ons) echt niet onbeperkt.. Als ik mijn iphone 5 beschadig tijdens het werken krijg ik hooguit de vraag waarom ik er zelf voor kies om met zo'n dure telefoon te gaan werken. Ik krijg dan wel een vergoeding, maar niet de aankoopwaarde.
zelfs die vergoeding kan je op je buik schrijven. Het verhaal stopt bij het eerste argument.. Waarom je kiest om zo`n dure telefoon mee te nemen. Helaas ervaring mee :-\ Alle keren dat ik schade had aan prive eigendommen NA toekenning van een rechtmatig dienstongeval waren voor eigen rekening. Het korps gaat niet opdraaien voor jou keus om dure privé spullen mee te nemen.  En bij een eventuele VD zal je jezelf civiel partij moeten stellen om op die manier de schade vergoed te krijgen....

Gelderland

• Hoofdagent
  • Forum gebruiker
Reactie #352 Gepost op: 7 april 2014, 18:11:53
Ik heb mijn privé telefoon gewoon in mijn tas in de auto. Binnen handbereik en als ik het dienstvoertuig uitstap heb ik hem niet bij me. Ook geen schade dus.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #353 Gepost op: 8 april 2014, 11:29:04
Citaat van: Gelderland link=msg=1256819 date=1396887113
Ik heb mijn privé telefoon gewoon in mijn tas in de auto. Binnen handbereik en als ik het dienstvoertuig uitstap heb ik hem niet bij me. Ook geen schade dus.
Ook ooit mee begonnen, tasje achterin met wat persoonlijke spullen. Totdat er bij een andere auto het raampje werd ingetikt bij een incident en iemand een hoop persoonlijke spullen kwijt was. Mijn telefoon gaat nu vaak wel mee, maar wel goed opgeborgen, achter een aantal bescherm laagjes (notitie boekje, nog wat andere boekjes en dus redelijk beschermd). Ik gebruik hem ook wel eens om foto's te maken (ongevallen, bekeuringsituaties). De gedachtengang: je moet hem bij je hebben en je moet hem gebruiken vind ik alleen niet zo wenselijk ;)
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Gelderland

• Hoofdagent
  • Forum gebruiker
Reactie #354 Gepost op: 8 april 2014, 11:41:28
Citaat van: kaasje link=msg=1256961 date=1396949344
Ook ooit mee begonnen, tasje achterin met wat persoonlijke spullen. Totdat er bij een andere auto het raampje werd ingetikt bij een incident en iemand een hoop persoonlijke spullen kwijt was. Mijn telefoon gaat nu vaak wel mee, maar wel goed opgeborgen, achter een aantal bescherm laagjes (notitie boekje, nog wat andere boekjes en dus redelijk beschermd). Ik gebruik hem ook wel eens om foto's te maken (ongevallen, bekeuringsituaties). De gedachtengang: je moet hem bij je hebben en je moet hem gebruiken vind ik alleen niet zo wenselijk ;)

Foto's maken doe ik met mijn diensttelefoon (BB) dus privé telefoon heb ik sowieso niet nodig op straat.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #355 Gepost op: 8 april 2014, 11:45:59
Citaat van: Gelderland link=msg=1256963 date=1396950088
Foto's maken doe ik met mijn diensttelefoon (BB) dus privé telefoon heb ik sowieso niet nodig op straat.
Daar begon het mee, krijgt iedereen (dus ook VAP) een diensttelefoon ;) Wij hebben krakkemikkige nokia's als telefoons
Hobby Bobby eenheid Den Haag

ReinierNH

• Hoofdagent, motorrijder, ME-lid
  • Forum gebruiker
  • Noodhulp
Reactie #356 Gepost op: 8 april 2014, 15:36:09
Citaat van: crosslee link=msg=1256812 date=1396886558
zelfs die vergoeding kan je op je buik schrijven. Het verhaal stopt bij het eerste argument.. Waarom je kiest om zo`n dure telefoon mee te nemen. Helaas ervaring mee :-\ Alle keren dat ik schade had aan prive eigendommen NA toekenning van een rechtmatig dienstongeval waren voor eigen rekening. Het korps gaat niet opdraaien voor jou keus om dure privé spullen mee te nemen.  En bij een eventuele VD zal je jezelf civiel partij moeten stellen om op die manier de schade vergoed te krijgen....

Duidelijk verhaal.. Zo zie je maar.

Senior GGP

• Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • Back the Blue
Reactie #357 Gepost op: 18 april 2014, 09:09:20
Gisteren is er een artikel op Intranet verschenen met de titel Samsung S5 mogelijk nieuwe diensttoestel.

Momenteel wordt dit toestel gestest in een aantal eenheden, nog zonder de MEOS2 apps.
Eerst wil men weten hoe het toestel bevalt en daarna zal een aantal apps op de toestellen geplaatst worden. De uitrol staat gepland voor medio 2015, whatever that may be...

Goede ontwikkelingen!

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #358 Gepost op: 18 april 2014, 09:19:43
Alleen jammer dat Samsung tegen die tijd al de Galaxy S6 heeft uitgebracht  ::)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Senior GGP

• Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • Back the Blue
Reactie #359 Gepost op: 18 april 2014, 11:32:36
In politieland zijn we ook niet snel tevreden...  ^-^