Alles omtrent mobiele diensttelefoons

Auteur Topic: Alles omtrent mobiele diensttelefoons  (gelezen 441087 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #450 Gepost op: 4 juli 2014, 15:03:46
het gaat niet om de werkgever, maar de werknemer. Net als een lease auto die privé wordt gebruikt kan apparatuur die privé wordt gebruikt ook worden gezien als verkapt loon (<90% zakelijk gebruik). En dan moet je er inkomsten belasting over betalen.
Hobby Bobby eenheid Den Haag

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #451 Gepost op: 18 juli 2014, 11:46:08
In nhn wordt volgens mij geen registratie bijgehouden van privé gesprekken.  Sterker nog men wil graag dat je goed bereikbaar bent. Daar staat dan tegenover dat je diensttelefoon onbeperkt mag gebruiken.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #452 Gepost op: 18 juli 2014, 12:38:16
Citaat van: MartinJ link=msg=1284330 date=1405676768
In nhn wordt volgens mij geen registratie bijgehouden van privé gesprekken.  Sterker nog men wil graag dat je goed bereikbaar bent. Daar staat dan tegenover dat je diensttelefoon onbeperkt mag gebruiken.

nhn bestaat niet meer, is NH. In deze eenheid is het inderdaad zo dat binnen de grenzen van het redelijke je het toestel ook voor privé mag gebruiken. Ik kan dus niet wachten tot er een android-based smart phone komt. Want die BB is gewoon een ramp. Tot die tijd dus twee telefoons. Een werk en een privé.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
Reactie #453 Gepost op: 18 juli 2014, 14:38:17
Citaat van: grizz link=msg=1284336 date=1405679896
nhn bestaat niet meer, is NH. In deze eenheid is het inderdaad zo dat binnen de grenzen van het redelijke je het toestel ook voor privé mag gebruiken. Ik kan dus niet wachten tot er een android-based smart phone komt. Want die BB is gewoon een ramp. Tot die tijd dus twee telefoons. Een werk en een privé.
Zelf heb ik 2 simkaarten in mijn telefoon (ipv 2 losse smartphones), één privé, één zakelijk, puur omdat ik mijn baas niet wil opzadelen met extra kosten. Bedenk daarnaast ook dat als je om één of andere reden je telefoon moet inleveren je dan dus ook niet meer privé bereikbaar bent. Daarnaast kan je telefoon op afstand vergrendeld/gewist worden en heeft de baas de mogelijkheid om de beveiligingsregels voor je telefoon in te stellen. Daarnaast betekent het dus ook dat je altijd bereikbaar bent, ook als je niet wil, inclusief mail (tuurlijk kan je uitschakelen).

Het zijn dingen waar je mee moet leren omgaan, voor mij gaat het prima, maar het is even wennen  e050

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #454 Gepost op: 18 juli 2014, 15:26:28
Ik weet natuurlijk dat NHN als zelfstandig korps niet meer bestaat. Geef alleen maar even aan hoe het in ieder geval was. En weet ook dat veel oude regelingen nog niet afgeschaft zijn, omdat er zoveel afzonderlijk geregeld was. Eén ervan was het onbeperkt bellen met de diensttelefoon.

als niet gebeld wilt worden op vrije dagen niet je niet op als er prive staat. Als wilt dat vrienden e.d. je toch kunnen bereiken met een geheim nummer dat kan je dat omzeilen door #31* voor je nummer in hun telefoon te laten zetten
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #455 Gepost op: 18 juli 2014, 15:43:21
Kan jij je zin nogmaals uitleggen:
Citaat van: MartinJ link=msg=1284363 date=1405689988
....

als niet gebeld wilt worden op vrije dagen niet je niet op als er prive staat. ....
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
Reactie #456 Gepost op: 18 juli 2014, 15:48:36
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1284371 date=1405691001
Kan jij je zin nogmaals uitleggen:
neem

maar ik neem aan dat dit een randvoorwaarde is om die telefoon privé te mogen gebruiken? Althans in elk normaal bedrijf wel, altijd bereikbaar zijn.

Cop/Fireman

• Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • Hoofdagent en overige HV diensten geďnterreseerd
Reactie #457 Gepost op: 18 juli 2014, 21:56:12
Afgelopen donderdag was er iemand die uitleg kwam geven over het project BVT (Basisvoorziening Telefonie).

Bijna iedereen krijgt een GSM. Er blijven maar een klein aantal vaste telefoons over. Dít project is landelijk en loopt voor op MEOS. We krijgen dan ook eerst hele eenvoudige Nokia's.

In de loop van 2015 worden deze weer vervangen voor de Samsung S5.

Kort om een goed project en wordt goed geluisterd naar de werkvloer!
"Waakzaam & Dienstbaar"

EvEs

• HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
Reactie #458 Gepost op: 19 juli 2014, 09:46:26
Dat project is bij ons vorig jaar al uitgerold. We hebben nu hele eenvoudige (waterdichte) samsungs. Ideaal voor mijn andere nevenactiviteit :-)

Pepernoot

• Forum gebruiker
Reactie #459 Gepost op: 19 juli 2014, 13:33:52
Citaat van: Cop/Fireman link=msg=1284465 date=1405713372
Afgelopen donderdag was er iemand die uitleg kwam geven over het project BVT (Basisvoorziening Telefonie).

Bijna iedereen krijgt een GSM. Er blijven maar een klein aantal vaste telefoons over. Dít project is landelijk en loopt voor op MEOS. We krijgen dan ook eerst hele eenvoudige Nokia's.

In de loop van 2015 worden deze weer vervangen voor de Samsung S5.

Kort om een goed project en wordt goed geluisterd naar de werkvloer!

En voor wie is dit dan allemaal? Een landelijke uitrol?
En dan ergens dit jaar nog?