Hoe bevalt de pilot onder de kerninstructeurs?
Zitten er kerninstructeurs hier op het forum?
Oui. Over geheimhoudingsplicht heb ik niets te horen gekregen, lijkt me ook niet nodig. Ik ga geen staatsgeheimen verspreiden.
Het betreft inderdaad een pilot: 500 telefoons zijn naar Amsterdam gegaan en de andere eenheden hebben er (als ik me niet vergis) 50 per eenheid gekregen. Waar het verschil in zit weet ik niet, maar ik lig er ook niet wakker van. De aanbesteding loopt voor de overige 29000 telefoons. Doel uitrol van de rest: medio 2015.
Vandaag heb ik de telefoon gekregen. Hij begon met 90% energie, na letterlijk de hele dag ermee in de weer te zijn geweest heb ik nog 40% over. Accuduur maak ik me dus geen zorgen om.
We hebben een stevig hoesje erbij gekregen, vergelijkbaar met het blackberryhoesje alleen dan iets verbeterd en passend voor de Galaxy S5 (uiteraard). Alles werkt al verbazingwekkend goed voor zo'n vroege versie: mail, contactpersonen, intranet, etc. De speciaal gemaakte app's zijn helemaal top: de MEOS app en de BVI-IB app werken al. Alleen de bekeuringsmodule wordt nog aan gewerkt. Inmiddels is men ook al bezig met een aangifteapp, dat zou natuurlijk helemaal top zijn.
Het is al met al een erg fijn apparaat. Het grootste voordeel vind ik tot nu toe dat je niet alleen makkelijk controles kan doen op straat (BVI-IB, MEOS), maar dat je de gegevens ook naar jezelf kunt mailen met een zelfgetyped verhaal erbij dat je op bureau rustig naar BVH kunt kopiëren. Eindelijk afmuteren op straat (oké, een klein beetje bureauwerk er achteraan) en naar mijn idee zelfs het einde van het bekende blauwe notitieboekje. Hulde voor de ontwikkelaars!