Alles omtrent mobiele diensttelefoons

Auteur Topic: Alles omtrent mobiele diensttelefoons  (gelezen 435707 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #720 Gepost op: 10 juni 2015, 16:10:27
Citaat van: enrico1972 link=msg=1355108 date=1433945211
En wat staat er voor tekst getypt c.q. wat is de inhoud van het bericht ?
Politie+ is alleen toegankelijk voor politiemedewerkers. De inhoud dus in principe ook.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


ronaldod

  • VP Midden-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
Reactie #721 Gepost op: 10 juni 2015, 23:43:20
Citaat van: MNL-5200 link=msg=1355100 date=1433943797
Ik lees net een bemoedigend bericht op p+ :)

Helaas even geen p+ account op dit moment kun je het naar mijn politie mail sturen ??


MartinJ

  • daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #722 Gepost op: 11 juni 2015, 00:49:44
Ik ben sinds eind 2014 tester van de S5. Heb er MEOS en BVI op. Wens van meerdere testers is om MEOS en BVI te laten samen smelten, zodat je vanuit MEOS gelijk BVI gegevens kan bevragen. Digitale bonnenboek is nog slechts voor enkele testers open. Resultaten schijnen goed te zijn.

Enkele applicaties worden gevoed door WORX zoals worxmail. Dit kan je synchroniseren met je mail op het werk. Neemt ook alle contactpersonen over. Eén ding is wonderlijk je kunt er geen bijlagen mee versturen. Om foto's vanaf het toestel te versturen moet je ook een Gmail account aanmaken. Foto's en video's zijn van een zeer goede kwaliteit.

What's app is niet toegestaan omdat het gebruik maakt van je contactpersonen. Volgens mij is What's app door Google gekocht en is Gmail ook van Google. Dan gebruik je dezelfde contactpersonen.

MEOS en BVI zijn bij mij niet stabiel, maar dat schijnt per gebruiker/toestel te verschillen. Soms wordt het toestel heet, terwijl er geen applicaties actief zijn.

De 4G dekking is er lang niet overal en zeker niet in gebouwen.

Op WORXweb heb ik een aantal specifieke webpagina's van de politie zoals intranet; BVCM, de landelijke bereikbaarheidsgids en het RTIC GMS scherm. Vooral de mogelijkheid om deze pagina's op straat even te raadplegen zijn wat mijn betreft een uitkomst. Het is zelfs goed mogelijk om in BVCM diensten te registreren of om verzoeken in te dienen. Je kunt allen niet de bijzonderheden die een planner bij diensten heeft vermeld raadplegen. Dan krijg je een wit scherm.

Nadeel is dat het apparaat weer heel snel in de beveiliging schiet. Wel logisch maar niet altijd handig. Er gaan geruchten dat je door de Near Field Connection functie op termijn het toestel kunt ontgrendelen door je toegangspas bij het toestel te houden.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #723 Gepost op: 11 juni 2015, 01:35:27
Zie sinds gisteren na de uitrol in het team in mijn woonplaats ineens dat ze op Whatsapp zitten. Whatsapp is overigs van Facebook.


SpaX

  • Handhaver Openbare Ruimte (Domein 1), DHW controleur, Student IV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
Reactie #724 Gepost op: 11 juni 2015, 01:39:30
Ik schrik er van dat je Gmail moet gebruiken om foto's te versturen. Dit moet je niet willen als overheidsdienst. Hopelijk vinden ze hier een oplossing voor.
Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn (vroegere) werkg


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #725 Gepost op: 11 juni 2015, 07:38:27
Dat staat hoog op de actie lijst.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #726 Gepost op: 11 juni 2015, 10:47:19
Whatsap mag niet, maar de applicatie is naar mijn weten wel gewoon bruikbaar toch? Volgens mij gaat het er om dat je geen operationele info mag delen via Whatsap.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #727 Gepost op: 11 juni 2015, 11:24:11
WhatsApp = Facebook, al je contacten worden doorgestuurd.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #728 Gepost op: 11 juni 2015, 21:10:52
En zowel whatsapp als facebook zijn toegestaan zover bekend bij mij.

Ook kan je wel bijlages sturen met de WORXmail. Hoe exact weet ik niet (ik heb het toestel niet zelf), maar het is niet makkelijk/snel te vinden.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #729 Gepost op: 11 juni 2015, 21:15:37
Check again, WhatsApp is NIET toegestaan.