Eigenlijk is het wel raar dat studenten vanaf Q8 geen BB krijgen. Wij draaien gewoon mee in de noodhulp, hebben ook bevragingen nodig en moeten nu alsnog onze meldkamer belasten met infobevragingen terwijl deze regelmatig op crepeersterkte zit.
Dat vind ik zelf niet zo heel vreemd. Als student ben je nog niet volledig inzetbaar voor het korps en ben je bijna de helft van het jaar nog op de academie. Dan betaald het korps 12 maanden voor een abonnement waar de student eigenlijk maar 6 maanden gebruik maakt van de telefoon. Zonde geld dus. Wat ik daar in tegen wel vreemd vind is dat er op de politieacademie (Amsterdam) geen mogelijkheden zijn om te bellen met het korps.
Waarom komt er niet gewoon een luxer systeem in de dienstauto. Dat je daar gelijk een goede integrale bevraging kan raadplegen. Nu kom je niet verder dan NAW gegevens. Dan hoef je alleen een aantal BB aan te schaffen en die bij het plot te leggen voor collega's die de straat op gaan. Stuk goedkoper. Kunnen we de rest van het budget besteden in andere belangrijkere zaken.
Bijvoorbeeld een eigen plek voor de Zulu buiten Schiphol zodat de Zulu ook eens op tijd komt als je hem nodig hebt, of een groter budget voor dienstwapen zodat we na een ruime testfase van een jaar gewoon de nummer 1 aanbeveling kunnen kiezen ipv de slechtste welke het voordeligst is. En zo kunnen we wel door gaan, het wordt tijd dat de hoge heren eens gaan kijken waar vraag naar is ipv alles maar klakkeloos aanschaffen. Het is maar goed dat dit geen commercieel bedrijf is, dan was het al lang over de kop gegaan.