Ik weet dat gelijk mijn hoofd eraf gebeten gaat worden,
maar wat is er verkeerd aan dit? Ik bedoel niet altijd is er tijd om iets op te schrijven denk maar aan een alcohol controle bij rotonde's ed., of bij ongevallen waarbij je niet teveel oponthoudt wilt veroorzaken.
Ik heb al eens elders een verhaal neer gezet van een agent die als vijfde voertuig aankwam om het verkeer te regelen maar daarbij wel zijn voertuig gevaarlijk in het verkeer neer zette. Ik heb hem erop gewezen en werd "netjes" afgesnauwd. Om zelf niet een nog groter gevaar te veroorzaken ben ik doorgereden en teruggelopen naar de OvD, deze heeft heel snel de auto laten verwijderen alleen was dat niet dezelfde agent als mij eerder te woord stond. Als hij wel visite kaartjes had had ik deze gevraagd en beschaafd op het buro een afspraak met hem gemaakt.
En dan een ander iets:
Wat ik er meer mee bedoelde is dat de politiek zicht TEVEEL met de politie bemoeid, en met allemaal vreemde ideeén aankomen...
Is dit niet wat de burger verwacht? De burger vindt nu al dat de politie teveel taken heeft en daarom teveel op een absolute macht begint te lijken.
De politie heeft nu overal bevoegdheid vindt men, of de agenten handelen in ieder geval zo.
Wat ik hierboven neer heb zet is niet mijn eigen mening, maar ik snap hem wel.