Staan dus aan de kant van de criminelen niet aan de kant van slachtoffers die hopen dat wij zaken kunnen oplossen aan de hand van de beelden...
Ik weet niet waar jij dat leest? Ik lees wel dat men gesteld is op privacy.
Vroeger kon je nog op een parkeerplaats lekker vrijen met je meisje, in de toekomst kost die vrijpartij je meer dan naar de hoeren gaan...... Want met het camera toezicht kan worden bewezen dat iemand in jouw auto daar heeft staan sexen.....
Wel lullig, "schat ik ben er niet geweest echt niet", "Ja maar deze foto bewijst dat jij daar hebt staan sexen, ik zie duidelijk een vrouw boven op jou zitten", "Maar dat ben ik niet!!!". Drie dagen later is zoonlief eindelijk eens thuis en verklaart doodleuk, "Maar ehm, ik mocht die avond de auto toch meenemen....." In tussen is het huwelijk kapot en gaan we vrolijk verder met toezicht.....
Het klinkt ver gezocht echter de werkelijke voorbeelden van fout camera toezicht zijn in de USA al genoeg onderwerp in rechtszaken. Juist omdat de privacy wordt geschonden.
Camera toezicht is goed, maar dan wel zolang het valt onder toezicht en niet voor ineens alles toepasbaar dan slaan we de plank een beetje mis.