Piratenpartij: Politieagent moet visitekaartje geven bij aanhouding

Auteur Topic: Piratenpartij: Politieagent moet visitekaartje geven bij aanhouding  (gelezen 8118 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #20 Gepost op: 13 juli 2012, 13:20:52
Staan dus aan de kant van de criminelen niet aan de kant van slachtoffers die hopen dat wij zaken kunnen oplossen aan de hand van de beelden...

Ik weet niet waar jij dat leest? Ik lees wel dat men gesteld is op privacy.

Vroeger kon je nog op een parkeerplaats lekker vrijen met je meisje, in de toekomst kost die vrijpartij je meer dan naar de hoeren gaan...... Want met het camera toezicht kan worden bewezen dat iemand in jouw auto daar heeft staan sexen.....
Wel lullig, "schat ik ben er niet geweest echt niet", "Ja maar deze foto bewijst dat jij daar hebt staan sexen, ik zie duidelijk een vrouw boven op jou zitten", "Maar dat ben ik niet!!!". Drie dagen later is zoonlief eindelijk eens thuis en verklaart doodleuk, "Maar ehm, ik mocht die avond de auto toch meenemen....." In tussen is het huwelijk kapot en gaan we vrolijk verder met toezicht.....

Het klinkt ver gezocht echter de werkelijke voorbeelden van fout camera toezicht zijn in de USA al genoeg onderwerp in rechtszaken. Juist omdat de privacy wordt geschonden.

Camera toezicht is goed, maar dan wel zolang het valt onder toezicht en niet voor ineens alles toepasbaar dan slaan we de plank een beetje mis.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #21 Gepost op: 13 juli 2012, 13:49:13
hahaha, behoorlijk ver gezocht inderdaad, laat ik het zo zeggen, mocht ik ooit gerold worden ofzo hoop ik dat op die plek camera's hangen....  ^-^
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #22 Gepost op: 13 juli 2012, 14:07:40
Staan dus aan de kant van de criminelen niet aan de kant van slachtoffers die hopen dat wij zaken kunnen oplossen aan de hand van de beelden...

Dus er zijn maar 2 groepen in onze samenleving? Criminelen en Slachtoffers?
Want Onschuldige Burgers bestaan niet? Laat staan hun recht op privacy, en hun verlangen dat de overheid de inmenging in hun leven zo veel mogelijk beperkt? Dat is juist waar deze partij op doelt m.b.t. hun standpunt over Camera toezicht. Bovendien hebben zij het over camera toezicht in de openbare ruimte, en stellen dat dit wel mogelijk blijft maar door een rechter getoetst moet worden.

Ook ik kan me niet vinden in alle standpunten van deze partij en natuurlijk begrijp ik dat je als wetshandhaver zoveel mogelijk middelen wilt om criminelen op te pakken.
Maar blijkbaar sta ik dus ook aan de kant van de criminelen, omdat ik ook mijn vraagtekens zet bij de wildgroei van cameratoezicht in de openbare ruimte.

mocht ik ooit gerold worden ofzo hoop ik dat op die plek camera's hangen....  ^-^

En dan is er met alle bezuinigingen hopelijk ook genoeg capaciteit om die beelden zo spoedig mogelijk te bekijken.  ^-^
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #23 Gepost op: 13 juli 2012, 14:08:21
hahaha, behoorlijk ver gezocht inderdaad, laat ik het zo zeggen, mocht ik ooit gerold worden ofzo hoop ik dat op die plek camera's hangen....  ^-^
Je hebt toch niks te verbergen zeker...  :'(

Ik hoop dat ze een zetel krijgen, alleen al voor de kennis over de digitale wereld, die er nu niet is in de politiek volgens mij... En een privacy-geluid tegengeluid is ook niks verkeerds aan.


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #24 Gepost op: 13 juli 2012, 14:46:19
uhhhh plz niet nog meer privacy geneuzel aub, word er met het werk momenteel al knettergek van, vordering dit, vordering dat...  98uiye
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #25 Gepost op: 13 juli 2012, 15:43:00
Naam en dienstnummer gewoon zichtbaar op het uniform.
Lijkt mij een heel normaal iets. Een agent mag mij vragen om mijn ID-bewijs, dan mag ik weten wie er voor mij staat. Gewoon wel zo netjes.

En het is zeker belangrijk om de privacy goed te waarborgen van burgers. Daar kun je schamper over doen, maar wees maar niet bang - jullie komen vanzelf aan de beurt.

Zie de eerste alinea.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #26 Gepost op: 13 juli 2012, 16:02:22
Naam en dienstnummer gewoon zichtbaar op het uniform.
Lijkt mij een heel normaal iets. Een agent mag mij vragen om mijn ID-bewijs, dan mag ik weten wie er voor mij staat. Gewoon wel zo netjes.
Wacht even, als we aan gelijke monikken gelijke kappen doen, wil jij dan voortaan je identiteitsbewijs zichtbaar op je kleding dragen?  :-X
(terwijl ik het schrijf moet ik opeens denken aan de tweede wereldoorlog)

Ik mag jou vragen om je ID bewijs, en jij mag mij vragen om mijn legitimatiebewijs, het is nu gewoon al eerlijk geregeld.

Hoe wil je dit trouwens toepassen op collega's die in burger werken?
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #27 Gepost op: 13 juli 2012, 19:32:27
En dan een ander iets:
Is dit niet wat de burger verwacht? De burger vindt nu al dat de politie teveel taken heeft en daarom teveel op een absolute macht begint te lijken.
Probleem is dat de huidige politiek geen moer weet van wat de politie allemaal doet, hoe het werkt en waarom het zo werkt.
En dan direct maar allerlei niet onderbouwde vooroordelende dingen gaan roepen. Zum kotsen.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #28 Gepost op: 13 juli 2012, 20:30:27
Wie neemt de piratenpartij nou serieus?....  ::)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #29 Gepost op: 13 juli 2012, 20:34:46
Red:

Jij bent al als een groep herkenbaar. Wat dat betreft heeft dat uniform ook een wegzettende werking.
Als je dat een probleem vindt, dan moet je dat dus maar heel snel aan de wilgen hangen.

In Amerika is het heel normaal om in de uniformdienst je penning te dragen met daarop je dienstnummer. Een naamplaatje is ook heel gewoon op het overhemd. Engelse bobby's dragen hun dienstnummer op hun schouder. Ik zie het probleem niet.

Of zijn we bang om in de vrije tijd lastig gevallen te worden? Dan ga je toch naar de politie?
O, wacht effe... dat zijn jullie al. Probleem opgelost.