'De angst regeert' vind ik een wat slappe reactie die tekort doet aan het complex van problemen die je hiermee creert.
Zoals gezegd kan iedere verdachte de naam van de arrestant/verbalisant achterhalen, dus wat dat betreft is er weinig geheimzinnigs. Ga je echter agenten verplichten met hun naam op te lopen, dan loop je een verhoogt risico op ongewilde effecten zoals agressie tegen de diender in privé-situatie (ik weet waar je huis woont), een oplopende hoeveelheid klachten waarvan maar een beperkt aantal steekhoudend zullen zijn (hoeveel klachten kwamen er ook al weer gemiddeld van een prio1 rit....), agentje pesten door steeds klachten in te dienen (in de huidige trend ligt de politie al zo lekker onder vuur, schijnt modern te zijn). En om nou te zeggen dat de dames en heren een salaris verdienen die al deze ellende vergoed....
Ik vind dit een hoog Calimero gehalte hebben : 'zij mogen mijn identiteit vragen/controleren, dus dan wil ik ook die van hun kunnen controleren'. Welnu, dit kunt u reeds zoals meermaals in dit topic beschreven, via meerdere wegen doen.
Gaan we dan nu weer gewoon boeven vangen ?