Piratenpartij: Politieagent moet visitekaartje geven bij aanhouding

Auteur Topic: Piratenpartij: Politieagent moet visitekaartje geven bij aanhouding  (gelezen 8109 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Piratenpartij: agent moet visitekaartje geven
12-07-2012  |  19:40
 
Politieagenten moeten bij een aanhouding een visitekaartje geven waarop hun dienstnummer staat, stelt de Piratenpartij voor. Dat nummer moet ook zichtbaar zijn op het uniform, zo staat in het verkiezingsprogramma dat de partij donderdag presenteerde.

Lijsttrekker Dirk Poot denkt dat door het visitekaartje veel problemen voorkomen kunnen worden. "Uitwassen zoals we die twee weken geleden hebben gezien kun je hiermee voorkomen", vindt Poot.

Hij doelt op de politieagente die een arrestant schopte in Rotterdam. Nadat een filmpje van de arrestatie was opgedoken, ontstond veel ophef. Justitie heeft het incident onderzocht en concludeerde dat de arrestant in kwestie zich eerder agressief had gedragen. De agente gaat vrijuit.

De Piratenpartij wil verder een einde maken aan het cameratoezicht in de grote steden en de plicht om een rijbewijs of paspoort bij je te dragen. De partij hoopt op 1 zetel bij de verkiezingen in september.

bron: rijnmond.nl
---------------

Wat vinden jullie hiervan ??


Met Vriendelijke Groet.....


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Wat vinden jullie hiervan ??
Onzin, de link tussen dit filmpje en het visitekaartje mis ik overigens volledig, want het was gewoon bekend wie deze agente was.
Daarbij ben ik al verplicht om mezelf te legitimeren als men dat vraagt, en dat is meer als afdoende.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Je geeft ze toch een geeltje mee aan het einde van de rit? Staat een verbalisanten nummer op, daar heb je een visitekaartje.  98uiye
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Piles

  • Geďnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Ach, het gaat ook helemaal niet om het voorstel, maar om de vorm (waar de partij voor staat en media-aandacht)... En dat lukt :P


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
hahahha "De partij hoopt op 1 zetel bij de verkiezingen in september"

Als ze met zulke achterlijke ideeén blijven komen, komen ze niet verder dan een zetel in de huiskamer :P

Ik vindt dit ook wel een beetje de gedachtenis van de heer Arno Bonte... Die zou nog zeggen als je een arrestant heb gemaakt dat je ze een snoeppie moet geven om het goed te maken!  ;D
Met Vriendelijke Groet.....


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
piratenpartij..? Als ze een net zo goed verkiezingsprogramma hebben als partijnaam dan belooft het nog wat te worden...:-) en door.


Piles

  • Geďnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
hahahha "De partij hoopt op 1 zetel bij de verkiezingen in september"

Als ze met zulke achterlijke ideeén blijven komen, komen ze niet verder dan een zetel in de huiskamer :P

Ik vindt dit ook wel een beetje de gedachtenis van de heer Arno Bonte... Die zou nog zeggen als je een arrestant heb gemaakt dat je ze een snoeppie moet geven om het goed te maken!  ;D
Jammer dat je het serieuze nu al loslaat, in je eigen topic.


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Jammer dat je het serieuze nu al loslaat, in je eigen topic.

Wat ik er meer mee bedoelde is dat de politiek zicht TEVEEL met de politie bemoeid, en met allemaal vreemde ideeén aankomen...
Met Vriendelijke Groet.....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
We moeten af van het optreden als individu en optreden als eenheid....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
De Piratenpartij wil verder een einde maken aan het cameratoezicht in de grote steden

 ???
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.