Seizoensclubkaart persoonsgebonden

Auteur Topic: Seizoensclubkaart persoonsgebonden  (gelezen 2436 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Speedy

• Forum gebruiker
Gepost op: 18 mei 2013, 15:38:08
Hallo,

Naar aanleiding van een incident een poosje geleden zoek ik het antwoord op de vraag:

Een vriend van mij heeft samen met zijn vader een seizoenclubkaart voor een club in de eredivisie. Nu is hij 25 en z'n vader 60+ (en heeft daarmee 60+ korting). Zijn vader kon niet, en ik kon zijn kaart wel gebruiken, echter de steward vertelde me dat dit niet mag en dat ik volgende keer geen toegang meer krijg als ik weer op vader van een vriend z'n seizoensclubkaart gebruik ga maken.

Nu heb ik in de voorwaarden van de club niets hierover gevonden, de KNVB heeft in de voorwaarden het volgende staan:

Artikel 5 Overdraagbaarheid en aansprakelijkheid
5.1 Het is verboden Toegangsbewijzen aan te bieden, (door) te verkopen of af te geven
tenzij sprake is van een individuele transactie in de privésfeer en dit de veiligheid niet in
gevaar brengt.

Hieruit blijkt dat ik dus wel op z'n kaart naar binnen kan zolang ik veiligheid maar niet in gevaar breng en het een individuele transactie is, dat is het :) Hoe denken jullie hierover? Of zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of meer hierover weten?

DeMassel

• Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #1 Gepost op: 19 mei 2013, 13:05:56
Als ex-steward van een BVO zie ik het probleem niet van het gebruikmaken door een ander. Het is ons toen ook altijd verteld dat het toegestaan is maar dat de eigenlijke houder verantwoordelijk blijft voor de acties van de lener. Bij een stadionverbod veroorzaakt door de lener heeft de eigenaar van de kaart die automatisch ook. Heeft de eigenaar deze al zal de kaart op de zwarte lijst staan en al geen toegang meer geven.
Mijn ervaring is dat mij de meeste eredivisieclubs helemaal niet gelet wordt op wiens naam de kaart staat bij thuiswedstrijden.
Alleen als er een hit is (bij electronische poorten) wordt er gecontroleerd. Uitwedstrijden worden alle kaarten wel gecontroleerd op naam ivm de uitregistratie zoals deze door de KNVB verplicht is.

Beetje rare actie van die steward dus
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV

DF

• Forum gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 19 mei 2013, 13:23:55
Eigenlijk heeft die steward wel gelijk. De toegangskaart is met een korting gekocht door een 60 plusser. Een niet 60 plusser gaat naar de wedstrijden toe. Als het allemaal zo makkelijk gaat laat ik mijn opa van 89 een seizoenskaart kopen met korting en vervolgens ga ik iedere wedstrijd met die kaart naar de wedstrijden toe.

DeMassel

• Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #3 Gepost op: 19 mei 2013, 16:43:11
Incidenteel of regelmatig is natuurlijk wel een verschil.
En er zullen vast wel steekproeven ofzo genomen worden. En via camerabeelden is ook veel te controleren. Elke SCC heeft immers een vaste plek in het stadion en een foto bij de aanvraag van de SCC dus dat controleren hoeft de steward daar niet perse uit te voeren.
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV

JJ75

• Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 20 juni 2013, 14:18:43
Ben ook een aantal keer zonder problemen op een kaart van een ander binnengekomen. Was bij een ploeg uit Arnhem. Meestal werd alleen gecontroleerd of ik geen gevaarlijke dingen bij me had.