Hallo,
Naar aanleiding van een incident een poosje geleden zoek ik het antwoord op de vraag:
Een vriend van mij heeft samen met zijn vader een seizoenclubkaart voor een club in de eredivisie. Nu is hij 25 en z'n vader 60+ (en heeft daarmee 60+ korting). Zijn vader kon niet, en ik kon zijn kaart wel gebruiken, echter de steward vertelde me dat dit niet mag en dat ik volgende keer geen toegang meer krijg als ik weer op vader van een vriend z'n seizoensclubkaart gebruik ga maken.
Nu heb ik in de voorwaarden van de club niets hierover gevonden, de KNVB heeft in de voorwaarden het volgende staan:
Artikel 5 Overdraagbaarheid en aansprakelijkheid
5.1 Het is verboden Toegangsbewijzen aan te bieden, (door) te verkopen of af te geven
tenzij sprake is van een individuele transactie in de privésfeer en dit de veiligheid niet in
gevaar brengt.
Hieruit blijkt dat ik dus wel op z'n kaart naar binnen kan zolang ik veiligheid maar niet in gevaar breng en het een individuele transactie is, dat is het
Hoe denken jullie hierover? Of zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of meer hierover weten?