Ik wou hier ook even op reageeren, met een stuk eigen ervaring, aangezien ik en me broer ook autistich zijn.
Maar mijn ervaring is, dat er veel soorten zijn, en een handeling van deze persoon erg verschillend is.
Maar zelf ben ik vroeger door me autisme veel onderschat, zo hebben ze bij mij vaak gezegt, bij een hoop dingen dat kan jij niet, wand jij ben autistisch, en dus ook een verstanelijke beperking.
Zelf heb ik ook wel een hoop onder controle, door veel erover te lezen, mij daarbij een spigel voorgehouden.
En de punten die ik kon verbeteren, verbeterd. Er zijn dingen die nog moeilijk zijn en blijven.
zo heb ik het volgende verbeterd, voor dat ik al zoiets had van je kan me rug op, ik ga alles wat jullie me tegen heb gehouden gewoon doen.
Vroeger:
Vaak ongemerkt alleen over mij te hebben zonder belangstelling voor anderen te kunnen tonen.
Het inleven in anderen.
In me zelf gekeerd.
Sosjaal contact
Nu
al deze punten van vroeger verbeterd, en gaat dat helemaal automatich,
alleen Ben ik soms nog wel in me zelf gekeerd, en sluit ik me even af voor anderen, maar dan alleen als het nodig is. wand als ik me ergens op wil en moet concentreeren, sluit ik me af, zodat ik goed gefocust bent op wat ik aan het leren bend.
Maar verder is er inderdaad opleidingen voor autisme, en ken ik zelfs mensen die autistich zijn en in opleiding zijn, en werken met autistiche mensen. kortom autisme kan je dus eigelijk een hoop zelf doen als je het maar wild, Maar ook niet alle autisme, en het autisme zelf blijft.
Groetjes: Kevin Verhoeven.