Ferrari F430 Politie Twente bij Good Cause Rally - Vliegbasis Twenthe 08-07-2012

Auteur Topic: Ferrari F430 Politie Twente bij Good Cause Rally - Vliegbasis Twenthe 08-07-2012  (gelezen 3664 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Onderstaande column met toestemming van de auteur Erik Schaddelee overgenomen van Facebook  O0

De politie is je beste vriend?

Bij het uitspreken van bovenstaande titel realiseer ik me dat er nu genoeg mensen zijn die reageren met : “Wat nou je beste vriend! Het zijn een stelletje geldrovers die meer bezig zijn met flitsen en onzinnige controles dan met het vangen van echte criminelen!”

Nu moet ik bekennen dat ik het met de meeste reacties direct eens ben. Met name door media als Twitter en Facebook kunnen we tegenwoordig vrij snel zien dat er (voor de zoveelste keer) weer een politiecontrole is. Daarnaast is ook vrij snel te lezen dat de politie in sommige zaken niet of nauwelijks iets tegen bijvoorbeeld een inbraak doet. Uit ervaring weet ik dat schijn bedriegt, maar het is zo lekker makkelijk om te schoppen tegen iets wat tastbaar is.

Toch kan ik me soms mateloos ergeren aan bepaalde reacties over de politie. Neem als voorbeeld afgelopen zondag. Toen vond de achtste editie van de Good Cause Rally plaats op Vliegbasis Twenthe. Dit geweldige evenement geeft kinderen met een ernstige ziekte (en hun ouders) een onvergetelijke dag. Ruim 60 luxe sportauto’s deden mee om deze kinderen een ervaring mee te geven die ze hopelijk zal sterken in de strijd tegen hun ziekte.

Elk jaar is de politie bij dit evenement aanwezig. Niet alleen om de orde te ‘handhaven’, maar ook om mee te helpen dit evenement tot een groot succes te maken. En daar begint mijn ergernis : Ik zag ineens op twitter berichten binnenkomen over een nieuw voertuig die zou zijn aangeschaft door Politie Twente. Het gaat om een gloednieuwe Ferrari F430 en zou (getuige reacties op de nieuwe media) een verspilling zijn van tijd, geld en energie. Dat er bij die mensen niet een lampje gaat branden dat dit wel eens een speciaal opgezette actie kan zijn om kinderen een leuke dag te bezorgen kan ik mij dan behoorlijk kwaad over maken.

Ik heb inmiddels al 5 edities van deze geweldige rally mee mogen maken, en heb in al die jaren veel leuke en ook trieste verhalen van ouders en kinderen gehoord. Maar als ik dan kijk naar alle foto’s met stralende gezichtjes, besef ik mij waar het allemaal om te doen is. En dát is de reden geweest voor de twee agenten van Politie Twente om dit jaar met een ludieke actie te komen tijdens de rally.

Uiteraard ken ik vanwege mijn werk de meeste agenten in Enschede, zo ook de twee Ferrari rijders : “Wij komen hier elk jaar en maken steeds weer mee hoe blij en gelukkig de zieke kinderen worden van een ritje in een luxe racewagen. Dit jaar wilden wij actief mee rijden op een ludieke manier, dus hebben wij onze korpsleiding aangesproken en gevraagd of wij een leuke ludieke actie op touw mochten zetten. Onze leiding vond het een geweldig idee en gaf direct toestemming en een klein budget om onze actie te realiseren.”

En ludiek werd het : Ferrari Munsterhuis werd benaderd en hebben direct hun medewerking toegezegd. Een reclamebureau wilde ook meedoen om de auto te beplakken met folie in de standaard politie striping en zo was binnen korte tijd een felrode Ferrari F430 omgetoverd in het ‘nieuwste’ voertuig van Politie Twente. “We hebben ons budget bijna niet hoeven te gebruiken. Iedereen vond het een geweldig initiatief en wilde heel graag voor niets meewerken. Ondanks het weer hebben we veel kinderen in onze politie Ferrari mee kunnen laten rijden, het was geweldig om die kopjes te zien stralen!.

Dus voor al die mensen die direct een oordeel klaar hebben staan : Niet alles is waar het in eerste instantie op lijkt. Het kan zo maar zijn dat het iets betreft waar een mooi en dankbaar verhaal achter zit. En hoewel de maatschappij steeds meer veranderd in een “ik ben eerst” cultuur, kan ik over deze actie alleen maar zeggen : Geweldig!! Ik heb die kinderen zien glunderen, ik ben verkocht. Vaker doen!

Erik Schaddelee



Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
JA_HengeloNoord ‏@JA_HengeloNoord
Vandaag met een door mij geregelde Ferrari F430 politie mee gereden in de good cause rally! http://yfrog.com/h88k9ewwj

8 juli 12 om 23:18 via Twitter for BlackBerry®

Erwin Meester SocLoc ‏@erwinmeester
In Glanerbrug is een nieuw voertuig voor Politie Twente gesignaleerd, een Ferrari F430 bron:http://www.zoisenschede.nl/nieuws/politie-twente-rijdt-voortaan-ferrari/ http://pic.twitter.com/YnbsLqF1

12 juli 12 om 21:05 via web
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Meer info over de Good Cause Rally op www.goodcauserally.nl

Op zondag 8  juli werd de 8e editie van de Good Cause Rally gehouden onder de titel "Festival of Speed''
Hiermee bezorgden wij kinderen die met een ernstige ziekte te maken hebben (én hun familie) een onvergetelijke dag!
Dit evenement werd georganiseerd in nauwe samenwerking met de Vliegclub Twente.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Naast oa. Kinderbeestfeest en Hoogvliegers wederom een evenement waar de politie en andere hulpdiensten hun beste beentje voorzetten. O0
Samen sterk in de hulpverlening!


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Onderstaande column met toestemming van de auteur Erik Schaddelee overgenomen van Facebook  O0

De politie is je beste vriend?

Bij het uitspreken van ..... Vaker doen!

Erik Schaddelee


Prachtige column, 1000% mee eens. Mensen mogen leren verder kijken dan het eigen ego lang is... O0
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl