Grote brand (woning) Keizersgracht - Amsterdam 16-07-2012

Auteur Topic: Grote brand (woning) Keizersgracht - Amsterdam 16-07-2012  (gelezen 3824 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Reactie #10 Gepost op: 16 juli 2012, 15:58:01
Zo is het Jesse! Ik ben voor!

Vaak wordt er veel te lang gewacht met het opschalen waardoor een brand te lang tijd krijgt om te ontwikkelen. Afschalen is zo gedaan.
Blijkbaar is er angst. Of zou de bijbehorende opschaling van de rampenstaf in veel regio's meespelen? Zou dat een drempel kunnen zijn voor de repressieve opschaling?

Ik filosofeer maar wat.....
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #11 Gepost op: 16 juli 2012, 16:25:31
Zo is het Jesse! Ik ben voor!

Vaak wordt er veel te lang gewacht met het opschalen waardoor een brand te lang tijd krijgt om te ontwikkelen. Afschalen is zo gedaan.
Blijkbaar is er angst. Of zou de bijbehorende opschaling van de rampenstaf in veel regio's meespelen? Zou dat een drempel kunnen zijn voor de repressieve opschaling?

Ik filosofeer maar wat.....
Zoals met veel zaken zal een en ander met kosten te maken hebben. Maar ik kan me niet indenken dat men besluit om niet op te schalen omdat er een rampenstaf opgeroepen moet worden. Als dit gaat gebeuren, dan denk ik dat het eind zoek is...
Je kan beter later afschalen dan te laat opschalen. Hier ben ik het helemaal mee eens.
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw