Grote brand in Polat Tower - Istanbul (Turkije) 17-07-2012

Auteur Topic: Grote brand in Polat Tower - Istanbul (Turkije) 17-07-2012  (gelezen 4404 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

C337

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 17 juli 2012, 22:10:56

wat is precies een brandweerlift? waar moet ik aan denken?

Voila:

"De brandweerlift heeft tot doel dat deze door o.a. de brandweer gebruikt kan worden in geval van een calamiteit. De brandweerlift wordt gebruikt om snel materiaal naar de bedreigde plaats te brengen. Ook gewonde personen kunnen eventueel langs deze weg worden afgevoerd. Hierbij dient opgemerkt te worden dat de brandweerlift alleen bestemd is voor de brandweer en dus niet voor bijv BHV of andere medewerkers van het bedrijf. Via het gebruik van een speciale sleutel kan de lift worden ongrendeld (zie foto). De lift is kan zelfs nog worden gebruik als er een stroomstoring is.

Indien het brandalarm afgaat, worden de liften en dus ook de brandweerlift naar een bepaalde etage doorgestuurd door het systeem. Dit is meestal de begane grond, maar dat kan ook bijv een parkeergarage zijn. Op deze plaats bevindt zich een schakelaar die ervoor zorgt dat de lift op deze plaats kan worden gestuurd. Hierna kan de lift alleen nog worden bestuurd via het interne paneel.

De schakelaar bevindt zich meestal naast de lift op ongeveer 2 mtr hoogte. Zie bijgevoegde foto.

Op brandweerliften is vaak een gemeente verordening van toepassing. Hierbij kan gedacht worden aan het controleren op maandelijkse basis betreffende de werking en dat in geval van storing dit direct moet worden verholpen. Ook kan er regelgeving zijn op het gebied van keuring. Hierbij kan gedacht worden aan het eens per jaar laten keuren van de lift op zaken als werking, reinheid en veiligheid. Neem voor meer gedetaileerde informatie contact op met uw gemeente. Probeer ook eventueel de website van de gemeente, steeds meer worden dit soort zaken hierop gepubliceerd. "

Bron: http://www.bhvwinkel.nl/encyclopedie/brandweerlift.htm

Alexander

• Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
    • Blog
Reactie #11 Gepost op: 17 juli 2012, 22:22:29
Mooier kan ik het niet uitleggen....  ;D
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le

kroezy

• Forum gebruiker
  • Volg me ook op twitter @112mani
    • 112mani
Reactie #12 Gepost op: 17 juli 2012, 22:31:40
Duidelijk
Volg me ook op twitter @112mani