GRIP 2 Zeer grote compagnie brand (kringloopwinkel) Lamoraalweg - Egmond aan den Hoef 18-07-2012

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote compagnie brand (kringloopwinkel) Lamoraalweg - Egmond aan den Hoef 18-07-2012  (gelezen 40038 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

PingPong

  • Reanimatie / AED Bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,920
  • Burgerhulpverlener Harlingen e.o.
    • Scannernet
p2kflex
22:57:11 17-07-12GROUP-1Prio 2 (inmelden: BNH-INCI-40) (OPS: pel oost brand) UGS 702 (Alkmaar) TERBORCHLAAN 200 ALKMAAR HRN741 DRL644 MBK648 STB749
0201528BRW Drechterland (Westwoud) (Blusploeg)
0201538BRW Drechterland (Westwoud) (Lichtkrant)
0201539BRW Drechterland (Lichtkrant Gemeente)
0201780BRW Hoorn (Peloton)
0201784BRW Hoorn (Oude Veiling) (Lichtkrant)
0201789BRW Hoorn (Lichtkrant Gemeente)
0202172BRW Medemblik (Blusploeg 1)
0202183BRW Medemblik (Lichtkrant Kazerne)
0202189BRW Medemblik (Lichtkrant Gemeente)
0202377BRW Stede Broec (Blusploeg 2)
0202378BRW Stede Broec (Blusploeg 1)
0202388BRW Stede Broec (Lichtkrant Kazerne)
0202389BRW Stede Broec (Lichtkrant Gemeente)
0202997BRW Veiligheidsregio Noord-Holland Noord (GMS Koppelcode)
0202999BRW Veiligheidsregio Noord-Holland Noord (Monitorcode)
Harlingen, wereldstad! <3


sylvester1986

  • Gast
De befaamde botteliers van Alkmaar e.o zijn al enige tijd ter plaatse,dus maak je maar geen zorgen over de inwendige mens.
p2kflex
21:46:24 17-07-12GROUP-2prio 2 botteliers amr opkomen ivm logistiek
0200171BRW Alkmaar (Dynamische afsluiting binnenstad)
0200172BRW Alkmaar (Dynamische afsluiting Frieseweg)
0201060BRW Alkmaar (Botteliers)
0201088BRW Alkmaar (Centrum) (Lichtkrant)
0201089BRW Alkmaar (Monitorcode Gemeente)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
p2kflex
22:58:43 17-07-12GROUP-1A1 (GG: ANH-INCI-9) (GRIP: 2) UGS 702 (Alkmaar) TERBORCHLAAN 200 ALKMAAR Brand Industrie 1816LE 200
GRIP 20220182Ambu 10-182 (Alkmaar - Schagen)
GRIP 20220999MKA Veiligheidsregio Noord-Holland Noord (Monitorcode)


Rene

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 306
Het valt me tegenwoordig op dat sommige mensen het wel heel goed weten, hoe ze de brand precies moeten aanpakken. Sommige mensen hebben overal commetaar op. Ik zou zeggen ga er zelf maar eens aanstaan. Natuurlijk zijn er altijd wel dingen die in het vervolg anders aangepakt kunnen worden, maar om nou overal op te lopen zeuren.....
Kortom de beste stuurlui staan aan wal!


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Ik heb weer een commentaar.

Pluim voor de reporter van RTVNH ( en en passant voor de voorlichters van de regio NHN!)

Ja er is gemeten, er zitten stoffen in die altijd bij brand vrijkomen maar geen extra gevaren. Ramen en deuren gesloten houden blijft het devies.

Da's weer eens wat anders dan de grove leugen die we nog steeds te veel en te vaak horen bij dit soort incidenten.


Brambd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 684
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Wat word er precies gedaan met aflossing word alleen de manschappen vervangen of ook alle martial.
Ligt eraan wat voor voertuig en hoe het in die regio geregeld is. Maar vaak (tenminste mijn ervaring) is dat een TS (=tankautospuit) geheel vervangen wordt. Maar bijvoorbeeld een hoogwerker, daar komen 2 nieuwe manschappen op.

Het valt me tegenwoordig op dat sommige mensen het wel heel goed weten, hoe ze de brand precies moeten aanpakken. Sommige mensen hebben overal commetaar op. Ik zou zeggen ga er zelf maar eens aanstaan. Natuurlijk zijn er altijd wel dingen die in het vervolg anders aangepakt kunnen worden, maar om nou overal op te lopen zeuren.....
Kortom de beste stuurlui staan aan wal!
Ik zie anders weinig commentaar in dit geval, maar juist interessante stof tot "discussie".


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
@Rene

Niet meteen commentaar als negatief ervaren. Ik denk ook dat dit als casus een interessant incident is. Met Google Maps kun je al een aardig beeld vormen van de grote van dit pand en omliggende panden.

Het blijkt een behoorlijk heftige brand te zijn waarbij rook zo te zien ook bewoond gebied in trekt. De WAS is niet gebruikt begrijp ik? Wanneer wordt er gekozen voor WAS?


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Is het zeuren of kunnen we er samen van leren....?

Met zoveel beeldmateriaal en kennis op dit forum zijn dit toch prachtige casussen?

En uiteraard is het makkelijk praten als je achter je pc zit. Maar dat is de doelstelling en discussie niet. Dat heb ik overigens al vaker genoemd.

Niet anders dan veel respect voor de collega's ter plaatse. Die hebben overigens nog een lange nacht voor de boeg.
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Is het zeuren of kunnen we er samen van leren....?

Met zoveel beeldmateriaal en kennis op dit forum zijn dit toch prachtige casussen?

En uiteraard is het makkelijk praten als je achter je pc zit. Maar dat is de doelstelling en discussie niet. Dat heb ik overigens al vaker genoemd.

Niet anders dan veel respect voor de collega's ter plaatse. Die hebben overigens nog een lange nacht voor de boeg.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden! O0


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Het valt me tegenwoordig op dat sommige mensen het wel heel goed weten, hoe ze de brand precies moeten aanpakken. Sommige mensen hebben overal commetaar op. Ik zou zeggen ga er zelf maar eens aanstaan. Natuurlijk zijn er altijd wel dingen die in het vervolg anders aangepakt kunnen worden, maar om nou overal op te lopen zeuren.....
Kortom de beste stuurlui staan aan wal!
De meeste mensen die hier hun mening geven hebben hun sporen verdiend en hebben zelf meermaals in deze situaties gestaan. Zolang er respectvol en op professionele wijze wordt gekeken naar een inzet dan kan iedereen daar van leren. (en dat is nou precies de missie en visie van het forum)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.