GRIP 2 Zeer grote compagnie brand (kringloopwinkel) Lamoraalweg - Egmond aan den Hoef 18-07-2012

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote compagnie brand (kringloopwinkel) Lamoraalweg - Egmond aan den Hoef 18-07-2012  (gelezen 40066 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Vuurbaas

  • Bevelvoerder/ HV+Kraan/Inzetleider OGS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 145
Tja, soms zijn ook brandweermensen ook maar gewoon mensen. En als je al even aan de straalpijp staat, en even een praatje hebt met je collega kan daar wel eens bij gelachen worden. Sommige mensen maken overal een probleem van. ::)
Ik hoop niet dat je mij bedoelt, maar ik vond de beelden gezien hebbende, met lachende collega,s recht in de camera en daarna het verhaal van de garagehouder die nu alles kwijt is nogal in schril contrast staan.
Ik ben meer dan genoeg bij grote branden geweest, maar heb daar altijd rekening mee gehouden.
Verbaas je niet, Verwonder je slechts !


nookie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 163
  • Ex-brandwacht, Ex-BHV-er, Hulpverleningsfotograaf
Kon er helaas net eerder heen gaan.





Meer op www.1-1-2-tjes.nl


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Wat zijn de voordelen om met het eigen materieel ipv met de "bus" ter plaatse te gaan. Je gaat nmm niet alles overzetten van de ene autospuit naar de andere etc. en ook als je het materieel achterlaat voor bijv. een reserveploeg heb je in je eigen gebied wel wat meer bij de hand. Geschikt "busvervoer" is toch redelijk snel te regelen en je kunt trouwens wel op je klompen aanvoelen dat je moet gaan aflossen bij een dergelijke brand.
Vorig jaar bij de zeer grote brand in Laren (nh) heeft een ploeg van ons een TS van Laren overgenomen. Het grote voordeel daarvan is dat je niet een vracht slangen aan de kant hoeft te schuiven, plus dat de TS gewoon door kan blijven draaien, wat de bluswerkzaamheden alleen maar ten goede komt.


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Ik hoop niet dat je mij bedoelt, maar ik vond de beelden gezien hebbende, met lachende collega,s recht in de camera en daarna het verhaal van de garagehouder die nu alles kwijt is nogal in schril contrast staan.
Ik ben meer dan genoeg bij grote branden geweest, maar heb daar altijd rekening mee gehouden.

Zijn die beelden ergens terug te zien?
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
OK, niet vanachter de pc, maar wel de tv met live commentaar, hoor ik net een getroffen garagehouder zijn beklag doen over de lachende brandweer, zag het trouwens zelf op tv net, dat vind ik nou ook een leermoment. Als je gefilmd wordt sta dan niet zo stom in die camera te grinneken. Draai gewoon je hoofd weg en doe professioneel. Het is geen uitje, en anders komt de term Lego of regenpakkenbrandweer toch weer om de hoek. Als iemand zich aangesproken voelt, jammer, ik meen het.

Ik kan me wel voorstellen dat er gelachen wordt. Wat moeten ze doen? Wees blij dat er mensen trots en tevreden met hun werk zijn. Ja, het is sneu voor de eigenaren van de panden en ja, het is levenswerk van een ander wat helaas tegen de grond gaat... De stemming behoeft niet deprimerend te worden, dan is er namelijk ook geen motivatie om door te blijven blussen. De brandweermannen en brandweervrouwen doen hun werk, dat doen ze voor de volle 100% , maar ieder mens werkt op zijn/haar eigen manier. Daar hebben wij niets over te zeggen.


Vuurbaas

  • Bevelvoerder/ HV+Kraan/Inzetleider OGS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 145
Zijn die beelden ergens terug te zien?
Geen idee , zit live rtvnh te kijken
Verbaas je niet, Verwonder je slechts !


kroezy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 170
  • Volg me ook op twitter @112mani
    • 112mani
Ik kijk via de stream van RTV n-h mee en het valt me op dat er 2 brandweermannen naast elkaar staan met ieder elk 1 slang dan een poosje niks en dan weer 2 is dit een bepaalde techniek?

IK met weinig kennis over werking van de brandweer lijkt het logische om zich eerlijk te verdelen en niet 2 dicht bij elkaar.

Dit is geen opmerking maar gewoon een vraag
Volg me ook op twitter @112mani


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Ik hoop niet dat je mij bedoelt, maar ik vond de beelden gezien hebbende, met lachende collega,s recht in de camera en daarna het verhaal van de garagehouder die nu alles kwijt is nogal in schril contrast staan.
Ik ben meer dan genoeg bij grote branden geweest, maar heb daar altijd rekening mee gehouden.
Dit soort dingen gebeuren nu eenmaal, dit soort dingen worden zichtbaar met de media er vlak bovenop. Het is precies zoals Alexander al aangeeft, alle brandweermensen zullen direct betrokkenen, slachtoffers van zo,n brand met respect behandelen. Dat brengt je werk nu eenmaal met zich mee.
Maar dit zijn momentopnames waar dan toevallig een camera bij staat. Als ik aan het werk ben bij een ongeval of een brand ben ik niet bezig om in de gaten te houden waar de camera staat, en of die camera wellicht mij staat te filmen. Dan ben ik met mijn werk bezig, dat vindt ik belangrijker. En als er dan toevallig een keer gelachen wordt, wat wordt vastgelegt door een camera. Jammer, maar dat is dan maar zo.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Dat shot heb ik ook gezien.

Een brandweerman met een straal aan het blussen, ziet de camera die hem vol in beeld neemt en hij lacht.

Ik zou zo zeggen: een hele zware reprimande, ontslag... nee beter nog "sofort ze firinsquad!"

Even serieus: ik vind dit kul. Dit was geen poseerfoto voor een brandend huis. Dit was gewoon een mens.

En door....


sylvester1986

  • Gast
Toch even mijn complimenten voor de mensen die er nu druk bezig zijn.
Dat geldt eigenlijk niet alleen voor dit incident, maar voor alle incidenten.  O0
Jullie staan er toch even.