GRIP 2 Zeer grote compagnie brand (kringloopwinkel) Lamoraalweg - Egmond aan den Hoef 18-07-2012

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote compagnie brand (kringloopwinkel) Lamoraalweg - Egmond aan den Hoef 18-07-2012  (gelezen 40597 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Vuurbaas

• Bevelvoerder/ HV+Kraan/Inzetleider OGS
  • Forum gebruiker
Dat shot heb ik ook gezien.

Een brandweerman met een straal aan het blussen, ziet de camera die hem vol in beeld neemt en hij lacht.

Ik zou zo zeggen: een hele zware reprimande, ontslag... nee beter nog "sofort ze firinsquad!"

Even serieus: ik vind dit kul. Dit was geen poseerfoto voor een brandend huis. Dit was gewoon een mens.

En door....

OK, heb je ook het verhaal van de garagehouder gehoord, was ongeveer tegelijk met dat beeld ?
Ik snap ook wel hoe het zit jongens, maak je daar maar niet te druk om.
Toch draait met camera,s en live radio, veel om ons optreden en houding bepaald veel.
Verbaas je niet, Verwonder je slechts !

Rufes

• Forum gebruiker
  • Freelance Persfotograaf
    • 112-Uitgeest

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Het verhaal van de garagehouder heb ik ook gehoord.
Jammer maar helaas.

Keihard. Die man wordt gevorderd door de politie om te vertrekken. Zijn credo: ik maak zelf wel uit of het veilig is of niet. Dat is dus een grote misvatting. Er is in deze casus maar 1 credo: dat van de politie.

En dat is voor hem heel erg, maar zo werkt het en niet anders.

Alexander

• Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
    • Blog
Oke, dan maar even de zeurpiet, bedweter etc etc.

Het waterkanon in het filmpje is dat nu echt effectief?!

En op de live-stream is naast de TS ook een waterkanon te zien......met welke functie?! Er is geen vuur aan die kant en de dakpannen zijn echt nat genoeg.

Of zie ik dat nu verkeerd?!
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le

Diamondback

• Senior gebruiker
Bedoel je het waterkanon tussen het huisje en die loods ter rechterzijde?

Alexander

• Senior gebruiker
    • Blog
Op de live-stream staat een TS met op de hoek een woonhuis en hoek van de loods.

En op het filmpje het kanon links wat steeds de gevel van de woning en loods raakt.
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le

Diamondback

• Senior gebruiker
Da's ene goeie.

Sowieso had men het kanon wat beter kunnen instellen want die gevelkoeling is waterverspilling.
Of die loods aan de achterzijde (dus niet rechts) is aangestraald kan ik van hier niet met zekerheid zeggen, het lijkt mij van wel.

De inzet zou daar op gericht kunnen zijn. Met wisselend effect...  ::)

Lifc

• Forum gebruiker
  • Reddingsbrigade EHBO, AED-cursus
Bij dit formaat brand (zeer groot) zijn veel mensen betrokken. Aangezien ze in egmond een actieve reddingsbrigade hebben vraag ik me af waarom deze niet gealermeerd word. Dit voor bijvoorbeeld het helpen bij logistiek. Vele handen maken licht werk toch? :)

Diamondback

• Senior gebruiker
Lifc:

Reddingsbrigade is weldegelijk ingezet bij deze brand, heb de gele truck meerdere malen op de stream van michealgorter voorbij zien komen.

Alexander

• Senior gebruiker
    • Blog
Ja precies. In het filmpje zie je rechts duidelijk brand en veel stralen. Het waterkanon links heeft volgens mij als doelstelling om die kant preventief te koelen.

De instelling van dat waterkanon kan dus veel effectiever want zo heeft het te weinig functie.