GRIP 2 Zeer grote compagnie brand (kringloopwinkel) Lamoraalweg - Egmond aan den Hoef 18-07-2012

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote compagnie brand (kringloopwinkel) Lamoraalweg - Egmond aan den Hoef 18-07-2012  (gelezen 40067 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Lifc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Reddingsbrigade EHBO, AED-cursus
Lifc:

Reddingsbrigade is weldegelijk ingezet bij deze brand, heb de gele truck meerdere malen op de stream van michealgorter voorbij zien komen.

Sorry gevoelig onderwerp maar geel is knrm  ;) Heb ik eigenlijk niet gezien maar waar is deze voor ingezet?
Ook heeft de reddingsbrigade in het verleden bewezen nuttig te zijn bij branden. Denk hierbij aan de duinbranden. Dus vraag me af waarom hun niet gealermeerd zijn.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Voor het duingebied zijn ze inderdaad onschatbaar zeker vanwege hun kennis van het terrein.

Heb je dat hier nodig? Ik denk het niet. De rest van de logistiek wordt verzorgt door de botteliers van Alkmaar.


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Even voor het voertuigen lijstje de 741 van hoorn is niet ter plaatse geweest , de 848 van blokker was er

Bron : ik zelf op de ugs


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Ik wens de collega's ter plaatse een goede nacht toe en voor de gedupeerden heel veel sterkte en wijsheid.
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Op de stream van rtvnh klinkt het m.i. geruststellende geluid van rammelende koppelingen.

Het begint er op te lijken dat men een weinig aan het afbouwen is.


Lifc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Reddingsbrigade EHBO, AED-cursus
Voor het duingebied zijn ze inderdaad onschatbaar zeker vanwege hun kennis van het terrein.

Heb je dat hier nodig? Ik denk het niet. De rest van de logistiek wordt verzorgt door de botteliers van Alkmaar.

Ik denk dat extra handjes zeker welkom zijn. Verkeersregelen (word nu gedaan door mensen met oranje hesjes, brandweer) die mensen moeten denk ik aan hun eigen veiligheid denken (vooral die mensen die een hesje aandoen) en dus niet verzekerd zijn.

Han en span diensten zoals dat genoemd word :)
Weet iemand toevallig wat de gele knrm truck daar deed?




Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Persoonlijk zie ik in dit geval de toegevoegde waarde van Reddingsbrigade (en/of KNRM) niet direct. Iets met schoenmaker en leest enzo.

Natuurlijk kunnen er handjes geleverd worden, sterker nog: als ze gevraagd zouden worden zouden ze ook zonder meer op komen draven. In de hektiek van een dergelijk incident zal iedereen z'n steentje bijdragen. Maar nu we toch in alle rust achter onze PC zitten kunnen we ons rustig de vraag stellen: Ligt hier een taak voor leden van een reddingsbrigade (en/of KNRM)?
- Reddingsbrigades houden zich van oorsprong bezig met het bestrijden van de verdrinkingsdood, in de ruimtste uitleg die je hiervoor kunt bedenken. Daarvan is hier geen sprake;
- Reddingsbrigades houden zich steeds vaker (terecht!) bezig met incidentbestrijding in het kust-(en dus ook duin-/bos-)gebied, omdat we én de meest geschikte voertuigen hiervoor hebben én vaak over een grote lokale kennis beschikken. Ook hiervan is in deze situatie geen sprake, 4WD voertuigen zijn bij deze inzet niet noodzakelijk en lokale kennis is mijns inziens ook niet van toepassing;
- Tot slot worden reddingsbrigades met regelmaat ingezet als "first responder" bij incidenten (meestal t.b.v. ambulance) in afwachting van de geëigende inzet, omdat zij simpelweg vaak in de buurt zijn op plaatsten die voor de "reguliere" diensten nou eenmaal vaak in de uithoek van hun gebied liggen. Ook daarvan is hier geen sprake.

Moeten we dan ook hierbij ingezet worden? Wat zou onze taak/rol dan zijn? En hoe ver moeten we dan gaan? Wat is dan ons inzetgebied nog? Verkeer regelen? (geen enkele opleiding, hiervoor bestaat politie/verkeersregelaars) Logistiek? (in NHN prima geregeld, incidentlokatie zonder problemen bereikbaar)

Nee, wat mij betreft staat in dit geval de reddingsbrigade precies daar waar ze thuishoren: warm en droog in de loods...  O0


Maar nogmaals, dat is mijn persoonlijke mening... Er zijn vast ook prima valide redenen te bedenken waarom een RB4WD en/of KHV wél bij zo'n incident rondrijd en daar zal je me dan geen kwaad woord over horen zeggen!  98uiye
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)


Rufes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 434
  • Freelance Persfotograaf
    • 112-Uitgeest
KNRM was ter plaatse. Diverse personen van
KNRM gezien. Verkeersregeling en zorgen voor het publiek op afstand te houden enzovoorts


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Grote brand in Egmond aan de Hoef
Published on Jul 17, 2012 by AmoureusMedia
Op dinsdagavond 17 juli 2012 heeft er in Egmond aan de Hoef een zeer grote brand gewoed. De brand ontstond in een loods van een kringloopwinkel.
Samen sterk in de hulpverlening!