GRIP 2 Zeer grote compagnie brand (kringloopwinkel) Lamoraalweg - Egmond aan den Hoef 18-07-2012

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote compagnie brand (kringloopwinkel) Lamoraalweg - Egmond aan den Hoef 18-07-2012  (gelezen 40100 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

kroezy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 170
  • Volg me ook op twitter @112mani
    • 112mani
Ligt eraan wat voor voertuig en hoe het in die regio geregeld is. Maar vaak (tenminste mijn ervaring) is dat een TS (=tankautospuit) geheel vervangen wordt. Maar bijvoorbeeld een hoogwerker, daar komen 2 nieuwe manschappen op.

maar wordt dan ook alle slangen van die wagen opgerold en de nieuwe slangen uitgerold of blijven die liggen? en word alleen alles overgekopeld
Volg me ook op twitter @112mani


Rene

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 306
Ik begrijp jullie punt ook wel hoor. Respect voor de jongens terplaatse en hun proberen natuurlijk ook nog te sparen wat er nog te sparen valt!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
maar wordt dan ook alle slangen van die wagen opgerold en de nieuwe slangen uitgerold of blijven die liggen? en word alleen alles overgekopeld
Meestal staan voertuigen geheel ingebouwt tussen slangen. En wordt alleen de bemanning afgelost, en neemt een verse bemanning dat voertuig over. ;)


Rene

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 306
maar wordt dan ook alle slangen van die wagen opgerold en de nieuwe slangen uitgerold of blijven die liggen? en word alleen alles overgekopeld
Het ligt eraan hoe en waar een tas staat. Bij ons in de buurt is zelfs bij aflossing een korps met een tas gekomen en vervolgens met de tas van het te af lossende korps aan het werk gegaan omdat de tas erg ingebouwd stond. Het korps wat afgelost werdt heeft toen de tas van het anders korps meegenomen richting kazerne


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
@Rene Het klopt dat ik regelmatig een balletje opgooi om te kijken of mijn beeld hetzelfde is als bij andere collega's. Dat is niet om het beter te weten maar juist om ervan te leren.

Ik denk persoonlijk dat je van dit soort incidenten veel kan leren. Het plaatje herkennen of je nu manschap, bevelvoerder, OVD of CVD bent. Met het beeldmateriaal zie je ander dingen dan dat je ter plaatse druk aan het werk bent.  

Ik denk dat we hier op dit forum allemaal hetzelfde doel hebben en de brandweer en collega's een warm hart toedragen.
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


Vuurbaas

  • Bevelvoerder/ HV+Kraan/Inzetleider OGS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 145
OK, niet vanachter de pc, maar wel de tv met live commentaar, hoor ik net een getroffen garagehouder zijn beklag doen over de lachende brandweer, zag het trouwens zelf op tv net, dat vind ik nou ook een leermoment. Als je gefilmd wordt sta dan niet zo stom in die camera te grinneken. Draai gewoon je hoofd weg en doe professioneel. Het is geen uitje, en anders komt de term Lego of regenpakkenbrandweer toch weer om de hoek. Als iemand zich aangesproken voelt, jammer, ik meen het.
Verbaas je niet, Verwonder je slechts !


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
OK, niet vanachter de pc, maar wel de tv met live commentaar, hoor ik net een getroffen garagehouder zijn beklag doen over de lachende brandweer, zag het trouwens zelf op tv net, dat vind ik nou ook een leermoment. Als je gefilmd wordt sta dan niet zo stom in die camera te grinneken. Draai gewoon je hoofd weg en doe professioneel. Het is geen uitje, en anders komt de term Lego of regenpakkenbrandweer toch weer om de hoek. Als iemand zich aangesproken voelt, jammer, ik meen het.
Tja, soms zijn ook brandweermensen ook maar gewoon mensen. En als je al even aan de straalpijp staat, en even een praatje hebt met je collega kan daar wel eens bij gelachen worden. Sommige mensen maken overal een probleem van. ::)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
p2kflex
23:18:49 17-07-12GROUP-1Prio 2 inmelden inci 40 NHN957 NHN883
0200171BRW Alkmaar (Dynamische afsluiting binnenstad)
0200172BRW Alkmaar (Dynamische afsluiting Frieseweg)
0201018BRW Alkmaar (Centrum) (Bevelvoerder vrijwilligers)
0201075BRW Alkmaar (Centrum) (Kwiek)
0201088BRW Alkmaar (Centrum) (Lichtkrant)
0201089BRW Alkmaar (Monitorcode Gemeente)
0202997BRW Veiligheidsregio Noord-Holland Noord (GMS Koppelcode)
0202999BRW Veiligheidsregio Noord-Holland Noord (Monitorcode)


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Wat zijn de voordelen om met het eigen materieel ipv met de "bus" ter plaatse te gaan. Je gaat nmm niet alles overzetten van de ene autospuit naar de andere etc. en ook als je het materieel achterlaat voor bijv. een reserveploeg heb je in je eigen gebied wel wat meer bij de hand. Geschikt "busvervoer" is toch redelijk snel te regelen en je kunt trouwens wel op je klompen aanvoelen dat je moet gaan aflossen bij een dergelijke brand.


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Ja dat blijft altijd erg lastig.

Brandweermensen zijn inderdaad ook gewoon mensen en het is een momentopname. Misschien gaat het wel helemaal niet over de brand.

De emotie van de garagehouder en alle betrokkenen is heel helder. Voor die mensen is het een ramp.

Ik ken geen brandweermens die niet respectvol omgaat met slachtoffers en betrokkenen. En als een brandweermens praat over een dikke fik of mooie klus dat bedoelt hij/zij te zeggen "het is een brandweertechnische uitdaging"!
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le