GRIP 2 Zeer grote compagnie brand (kringloopwinkel) Lamoraalweg - Egmond aan den Hoef 18-07-2012

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote compagnie brand (kringloopwinkel) Lamoraalweg - Egmond aan den Hoef 18-07-2012  (gelezen 40060 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

PingPong

  • Reanimatie / AED Bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,920
  • Burgerhulpverlener Harlingen e.o.
    • Scannernet
p2kflex
12:22:18 18-07-12GROUP-1prio 2 ophalen coh
0200171BRW Alkmaar (Dynamische afsluiting binnenstad)
0200172BRW Alkmaar (Dynamische afsluiting Frieseweg)
0201018BRW Alkmaar (Centrum) (Bevelvoerder vrijwilligers)
0201075BRW Alkmaar (Centrum) (Kwiek)
0201076BRW Alkmaar (Centrum) (Paraat)
0201088BRW Alkmaar (Centrum) (Lichtkrant)
0201089BRW Alkmaar (Monitorcode Gemeente)
0202997BRW Veiligheidsregio Noord-Holland Noord (GMS Koppelcode)
0202999BRW Veiligheidsregio Noord-Holland Noord (Monitorcode)
Harlingen, wereldstad! <3


PingPong

  • Reanimatie / AED Bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,920
  • Burgerhulpverlener Harlingen e.o.
    • Scannernet
p2kflex
12:27:13 18-07-12GROUP-1Prio 2 LAMORAALWEG 53 EGMOND AAN DEN HOEF aflossing DPH ENK645
0201577BRW Enkhuizen (Blusploeg 2)
0201578BRW Enkhuizen (Blusploeg 1)
0201588BRW Enkhuizen (Lichtkrant Kazerne)
0201589BRW Enkhuizen (Lichtkrant Gemeente)
0202997BRW Veiligheidsregio Noord-Holland Noord (GMS Koppelcode)
0202999BRW Veiligheidsregio Noord-Holland Noord (Monitorcode)
Harlingen, wereldstad! <3


Rufes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 434
  • Freelance Persfotograaf
    • 112-Uitgeest
Publiek hindert hulpverleners bij brand

EGMOND AAN DEN HOEF -  De politie, brandweer en gemeente in Egmond aan den Hoef hebben het publiek dinsdagavond opnieuw opgeroepen niet naar de grote brand te komen die op het industrieterrein woedt. Eerder op de avond werd ook al een dringend beroep op iedereen gedaan om uit de buurt te blijven, zodat de hulpdiensten hun werk kunnen doen.


De brand, die al urenlang gaande is, trekt veel bekijks. Maar de vele belangstellenden hinderen de hulpdiensten, aldus de gemeente. Burgemeester Hetty Hafkamp van Bergen zei verbaasd te zijn over mensen die zich niets aantrekken van de afzettingen. De politie heeft volgens haar veel werk om mensen tegen te houden.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/12581506/__Publiek_hindert_hulp__.html

Ik heb niet echt gezien dat mensen de politie hinderde. Maar heb ook niet heel erg veel politie gezien eigenlijk. Eerste plek waar ik stond werd de afzetting al snel groter gemaakt en moesten we weg, daar luisterde iedereen netjes naar. Aan de andere kant had je een weg die gebruikt werd voor aanvoer van eventueel nieuwe voertuigen. Hier stond iedereen gewoon vol op de weg, en een agent keek er naar en stond erbij, tot er een andere agent kwam en de boel vrij maakte.

Vanaf hier kon je doorlopen naar de andere kant van de locatie. Hier stond 1 agent rustig een peukie te roken. Je mocht wel langs de agent, maar niet meer terug naar de kant waar je vandaan kwam. Wel staan er dan mensen ruzie te maken met een agent waarom ze niet dichterbij mogen komen, en dan boos reageren als de agent gewoon rustig uitlegt waarom het niet kan. (wel trouwens een hele relaxte agent)

Maar je hebt altijd mensen die de omgeving beter kennen dan de agenten, en via via toch dichterbij weten te komen.


andries

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
Vraagje,

waarom zetten ze niet gelijk arrestantenbusjes bij zulke branden, de gene die dan ruzie maken met agenten,omdat ze der niet dicht bij mogen komen(en niet kunnen bewijzen dat ze daar iets te zoeken hebben). Gelijk in de bus, arresteren met de reden, niet opvolgen van de orders van politie.
Dan leer je het het snelst af. Peleton ME er bij de voor relschoppers. Opruimen die gasten.

Die gasten willen toch ook de dat de brw de ruimte krijgt als bij hun de boel in de fik staat. Of denk ik nu zo moeilijk?


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Castricum valt onder NHN

Haha, oeps  98uiye

Hoorde Castricum in het verleden niet bij Kennemerland?


VRK Fotografen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,355
    • Brandweer Kennemerland VRK
Haha, oeps  98uiye

Hoorde Castricum in het verleden niet bij Kennemerland?

Vroegah wel net als Hillegom !  098uo
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto


HTI

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • Medewerker O&O en Bevelvoerder
Haha, oeps  98uiye

Hoorde Castricum in het verleden niet bij Kennemerland?

Geeft niet hoor, gebeurt de besten...  O0
Alles komt goed!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Sloop panden na brand Egmond aan den Hoef

EGMOND AAN DEN HOEF De sloop van de panden na de verwoestende brand aan de Lamoraalweg in Egmond aan den Hoef is begonnen.
Woensdagmiddag is het nablussen door de brandweer afgerond. Het pand, waar de brand op dinsdagavond om 19.10 uur uitbrak, wordt nu uit elkaar getrokken om de laatste brandhaarden definitief te doven. Door de verwoestende brand zijn vijf loodsen en meerdere woningen in vlammen opgegaan.

Terrein vrijgegeven
Het terrein aan de Lamoraalweg werd woensdagmiddag om 16.00 uur vrijgegeven.  Alleen het gebied rondom de kringloopwinkel blijft gesloten.

De schade na de brand is enorm, maar niemand raakte gewond bij de brand. Volgens burgemeester Hetty Hafkamp van de gemeente Bergen is het een vreselijk grote brand geweest met veel gedupeerden.


  
Advies
Het advies om ramen en deuren gesloten te houden is inmiddels opgeheven. Wel adviseert burgemeester Hetty Hafkamp van de gemeente Bergen om voorlopig nog geen groente uit eigen tuin te eten.

Ramptoerisme
De hele dag is het al een komen en gaan van veel Egmonders die even een kijkje willen nemen. Ook mensen die er vanochtend aan het werk hadden gemoeten, komen de puin na de verschrikkelijke brand aanschouwen.
http://www.rtvnh.nl/nieuws/83723/Sloop+panden+na+brand+Egmond+aan+den+Hoef


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Ik heb niet echt gezien dat mensen de politie hinderde. Maar heb ook niet heel erg veel politie gezien eigenlijk. Eerste plek waar ik stond werd de afzetting al snel groter gemaakt en moesten we weg, daar luisterde iedereen netjes naar. Aan de andere kant had je een weg die gebruikt werd voor aanvoer van eventueel nieuwe voertuigen. Hier stond iedereen gewoon vol op de weg, en een agent keek er naar en stond erbij, tot er een andere agent kwam en de boel vrij maakte.

.......

Rufus, Ik weet niet hoe goed jij iets in kunt schatten maar op de eerste plek die jij beschrijft is er zeer veel overlast geweest van het publiek dat niet luisterde naar de agent; brandweer en ambulancepersoneel. Dit zowel bij de afzetting als bij het klimmen op daken en het binnentreden van het brandende gebouw.

Ik ben het met je eens dat er te weinig mankracht van de politite ter plaatse was om dit in goede banen te leiden maar de prioriteit lag bij de aanvoerwegen had ik het idee (en denk dat dit terrecht is gezien de omgeving).


blusvogel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Zat zelf op de derde ts en hebben vanaf het begin op de Mosselaan kant gestaan en daar stonden honderden mensen waarvan de meeste vonden dat ze overal bij mochten. Heb het zelf als zeer vervelend ervaren mede doordat een aantal zich zelf agressief gedroegen en dat waren niet alleen de omstanders maar ook zeker de poolse bewoners van de ruimtes boeven de bedreigde panden. Meer wil ik er niet over kwijt, maar het was zeker het eerste half uur erg erg erg vervelend.

Mvg,

Blusvogel