Keukenbrand op de 3e verdieping van een flat in Terneuzen

Auteur Topic: Keukenbrand op de 3e verdieping van een flat in Terneuzen  (gelezen 3144 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #10 Gepost op: 27 februari 2005, 23:13:45
ik weet niet of er bij mij een externe flitser op kan  :-\ :-\
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


firemanr

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 28 februari 2005, 10:56:49
Ik heb je al eens uitgelegd dat je beter NIET kunt flitsen, Robin.... Dan heb je meer zicht in het donker dan dat je wel flitst.... :-\


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #12 Gepost op: 28 februari 2005, 11:07:27
Je moet de iso eens op 100 zetten. Heb je minder ruis in de foto's  ;)

Op zich heb je wel gelijk Ger@rd, maar denk er dan wel aan dat je dan waarschijnlijk helemaal niets meer ziet!!

Als ik zo'n foto zou moeten maken zou ik ook naar een ISO van 400 tot 800 gaan. dit om toch nog wat te kunnen zien op de foto. Denk bij ISO 100 weinig meer dan misschien een orangje vlekje en een paar witte strepen. Nu zou je met Photoshop nog de huizen eruit kunnen halen. (scheelt het wel dat ik in het bezit ben van een externe flitser)

En idd, misschien is niet flitsen hier wel beter...het is toch digitaal dus probeer volgende keer gewoon allebei en vergelijk!!


firemanr

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 28 februari 2005, 11:12:07
Zeker op zo'n grote afstand, kun je het wel vergeten om te flitsen....zover trekt je flitsertje niet.... :-X

Heb ter vergelijking wel eens een foto gemaakt van iemand tegenover me aan een tafeltje in het zwemparadijs van Centerparcs, overdag. 1x geflitst en 1x niet. Zelfs met de flits was de foto donkerder dan met het niet flitsen..... :-\


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #14 Gepost op: 28 februari 2005, 11:36:07
Zeker op zo'n grote afstand, kun je het wel vergeten om te flitsen....zover trekt je flitsertje niet.... :-X

Ligt wel een beetje aan je flitser maar 3 hoog zullen idd maar weinig flitsers halen. maar het nadeel van zonder flitser is dan weer dat je vaak bewogen foto's hebt.

Heb ter vergelijking wel eens een foto gemaakt van iemand tegenover me aan een tafeltje in het zwemparadijs van Centerparcs, overdag. 1x geflitst en 1x niet. Zelfs met de flits was de foto donkerder dan met het niet flitsen..... :-\

Hier ben ik het niet mee eens, in ieder geval kijkend naar mijn situatie met een externe flitser. Als ik zo'n vergelijking zou maken zou omhoog flitser en denk dan toch dat je mooie lichte foto kan krijgen.

Weet het, is een discussie die denk ik geen eind heeft. Oefen veel en probeer van elkaar te leren. (en het ligt er aan het materiaal waar je over kunt beschikken!!)


firemanr

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 28 februari 2005, 11:41:21
Ligt wel een beetje aan je flitser maar 3 hoog zullen idd maar weinig flitsers halen. maar het nadeel van zonder flitser is dan weer dat je vaak bewogen foto's hebt.

Hier ben ik het niet mee eens, in ieder geval kijkend naar mijn situatie met een externe flitser. Als ik zo'n vergelijking zou maken zou omhoog flitser en denk dan toch dat je mooie lichte foto kan krijgen.

Weet het, is een discussie die denk ik geen eind heeft. Oefen veel en probeer van elkaar te leren. (en het ligt er aan het materiaal waar je over kunt beschikken!!)


Ik heb het over een standaardflitser op een digitale camera...Het opject wat je fotografeert is wel verlicht, maar direct erachter krijg je een donkere achtergrond. ;)


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #16 Gepost op: 28 februari 2005, 11:53:03
Op zich heb je wel gelijk Ger@rd, maar denk er dan wel aan dat je dan waarschijnlijk helemaal niets meer ziet!!

Als ik zo'n foto zou moeten maken zou ik ook naar een ISO van 400 tot 800 gaan. dit om toch nog wat te kunnen zien op de foto. Denk bij ISO 100 weinig meer dan misschien een orangje vlekje en een paar witte strepen. Nu zou je met Photoshop nog de huizen eruit kunnen halen. (scheelt het wel dat ik in het bezit ben van een externe flitser)

En idd, misschien is niet flitsen hier wel beter...het is toch digitaal dus probeer volgende keer gewoon allebei en vergelijk!!
Daar heb je ook gelijk in Peter. Maar het ligt er ook aan hoeveel licht je hebt ik de omgeving. En anders toch een wat langere sluitertijd? De brandweermannen zien er dan misschien wat bewogen uit maar je hebt geen digitale ruis meer in de foto.


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #17 Gepost op: 28 februari 2005, 15:44:09
Ik heb je al eens uitgelegd dat je beter NIET kunt flitsen, Robin.... Dan heb je meer zicht in het donker dan dat je wel flitst.... :-\

Jah maar 't was nogal donker en dan zie je volgens mij helemaal nix op de foto als je het zonder flitser doet of zie ik dat verkeerd  :-\
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #18 Gepost op: 28 februari 2005, 20:41:05
Ik zal bij een volgend incident in het donker eens alle opties proberen en kijken wat het beste is  ;D ;D ;D
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


firemanr

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 28 februari 2005, 22:44:19
Probeer gewoon maar eens zonder flits en met flits.
Zal je nog wel eens een voorbeeldfotootje sturen van zonder en met flits.... ;)

Zie je gelijk het verschil. ;D