Verkeersregelaars mogen geen amber verlichting voeren

Auteur Topic: Verkeersregelaars mogen geen amber verlichting voeren  (gelezen 76447 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #10 Gepost op: 18 juli 2012, 19:01:19
Dinges,
in het groene boekje behoeft nederlands niet meer met een vette letter.
En ja enige vorm van agressie is hier weer de aanleiding toe, want men komt weer aan een vorm van van het inkomen van onze verkeersregelaars. Eigenlijk begrijpelijk, want als de politie ergens angstig voor is, is het bekende OGS verhaal, dus neemt men binnen de diverse regio's weer eens diverse aannames aan.
Lijkt wel op het verhaal van de historische hulpverleningsvoertuigen.
Bij instappen begint de inzet.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #11 Gepost op: 18 juli 2012, 19:02:50
Dinges,
in het groene boekje behoeft nederlands niet meer met een vette letter.
En ja enige vorm van agressie is hier weer de aanleiding toe, want men komt weer aan een vorm van van het inkomen van onze verkeersregelaars. Eigenlijk begrijpelijk, want als de politie ergens angstig voor is, is het bekende OGS verhaal, dus neemt men binnen de diverse regio's weer eens diverse aannames aan.
Lijkt wel op het verhaal van de historische hulpverleningsvoertuigen.

En on-topic?


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #12 Gepost op: 18 juli 2012, 19:04:59
VKRC, dat pv'tje gewoon afwachten dan een gesprek aan gaan met de OvJ. Dat heeft er bij mij toe geleid dat de zaak niet werd doorgevoerd.
En sinds dat er nu een publicatie CROW is die is toegevoegd aan publicatie 96a/b waarin de vkr is omschreven als onderdeel van de wegwerken geld art. 6b niet meer in mijn ogen.

Zelf heb de publicatie net vandaag besteld dus nog niet geploeterd maar ga dat wel doen.

Ik denk namelijk dat men doelt op het "vast gemonteerd" willen gooien.
Tevens op het verhaal van afmeting van je voertuig.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #13 Gepost op: 18 juli 2012, 19:09:10
Hoi Hit,

Juridisch lijkt het me ook geen uitdaging.
Jij weet ook als geen ander op basis waarvan dit versterkt kan worden.
Alleen verbaasde dit gesprek mij wel van een verkeersdeskundige.
Het was gewoon een apart gesprek en de manier waarop was ook apart te noemen.  e050
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


sylvester1986

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 18 juli 2012, 19:11:19
En als men verkeersregelaars zou aanpakken, gaat men dan ook kijken bij toezicht en handhaving, want die hebben vaak ook Amber op hun voertuig.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #15 Gepost op: 18 juli 2012, 19:15:58
En als men verkeersregelaars zou aanpakken,

Aanpakken klinkt zo negatief. Wees blij dat we in ons land e.e.a. aan banden leggen. Dat klinkt toch beter of niet?


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #16 Gepost op: 18 juli 2012, 19:17:58
Whats in a word  e050
Ok, Handhaving van de gestelde regels  O0
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #17 Gepost op: 18 juli 2012, 19:18:02
Hoi Hit,

Juridisch lijkt het me ook geen uitdaging.
Jij weet ook als geen ander op basis waarvan dit versterkt kan worden.
Alleen verbaasde dit gesprek mij wel van een verkeersdeskundige.
Het was gewoon een apart gesprek en de manier waarop was ook apart te noemen.  e050

Wel, het verbaasde mij toen dat een hOvJ gewoon door zette.

Maar ik denk ook dat het is om het OGS verhaal weer te willen beschermen. Dit omdat er al meer onderzoeken zijn die staven dat OGS meer zou moeten worden uitgebreid. Bij calamiteiten komt men er nu achter dat oa Nutsdiensten gewoon niet door het verkeer heen komen met specialistisch gereedschappen. Maar ook voor VKR's die het werk uit handen kunnen nemen van dure politieagenten, het is ook niet uit te leggen dat de snelweg vol staat met agenten die de weg afzetten en verder eigenlijk niets kunnen doen terwijl in de stad zelf een overval is gepleegd waar juist wel die agenten een rol kunnen spelen. Maar dat hoort allemaal weer in het topic vkr met OGS of Berging met OGS.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #18 Gepost op: 18 juli 2012, 19:19:06
En als men verkeersregelaars zou aanpakken, gaat men dan ook kijken bij toezicht en handhaving, want die hebben vaak ook Amber op hun voertuig.

Vallen deze niet onder een andere wetgeving?
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #19 Gepost op: 18 juli 2012, 19:22:43
Geen idee, volgens Art 6 mogen alleen onderstaande Amber verlichting voeren:

Bij de volgende werkzaamheden of omstandigheden voert een voertuig, indien de kans bestaat dat het voertuig niet tijdig door andere weggebruikers wordt opgemerkt, geel zwaai-, flits- of knipperlicht:
a. werkzaamheden ten behoeve van de hulpverlening op of langs de weg met kennelijk daartoe ingerichte motorvoertuigen;
b. werkzaamheden ten behoeve van wegen, werken of inrichtingen op, aan, in of boven wegen, daaronder begrepen gladheidbestrijding of sneeuwruimen;
c. werkzaamheden met kennelijk daartoe ingerichte motorvoertuigen voor de hulpverlening aan en het repareren of bergen en wegslepen van voertuigen;
d. vervoer van ondeelbare lading voor zover het voertuigen betreft waarvoor krachtens de Regeling voertuigen ontheffing is verleend inzake de afmetingen van deze voertuigen of hun lading;
e. het begeleiden van transporten waarvoor een ontheffing is verleend, voor zover die begeleiding uit de ontheffing voortvloeit en dit geschiedt met daartoe speciaal uitgeruste voertuigen;
f. het begeleiden van militaire colonnes;
g. het rijden met landbouw- of bosbouwtrekkers en motorvoertuigen met beperkte snelheid, of daardoor voortbewogen aanhangwagens, die, met inbegrip van de lading, breder zijn dan 2,60 meter.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat