Verkeersregelaars mogen geen amber verlichting voeren

Auteur Topic: Verkeersregelaars mogen geen amber verlichting voeren  (gelezen 74460 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #130 Gepost op: 14 augustus 2012, 16:30:36
 Maar in het kader van de verkeersveiligheid is er volgens mij geen enkele agent die hier zijn bonnenboekje voor uit zijn jas haalt. Hoop ik, tenminste.  0098

Misschien voor een proefproces..........................  >:D


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #131 Gepost op: 14 augustus 2012, 17:08:34
Misschien voor een proefproces..........................  >:D
Liever niet als ik mijn best doe het evenement zo veilig mogelijk opnte bouwen, waar het de openbare weg betreft.  998765

Ik zal eens door dit en eventuele andere topics bladeren en eat relevante teksten uitprinten en in de auto leggen, hoe langer het goed gaat, hoe groter de kans dat het wel keer fout gaat.

Even verder offtopic, momenteel ben ik aan het uitzoeken hoe ik van mijn hobby mijn werk kan maken, dit topic en de laatste paar berichten omtrent mijn werkzaamheden op de openbare orde lijkt het mij zinvol om deze werkzaamheden te proberen te "legaliseren". Nu lijkt het dat het bebakeningsbedrijf ook geen ontheffing heeft voor het gebruik van amber. Waar moet ik en mijn voertuig aan voldoen om op de openbare weg werkzaamheden uit te voeren tbv de opbouw van festivals?
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #132 Gepost op: 14 augustus 2012, 17:12:08
Liever niet als ik mijn best doe het evenement zo veilig mogelijk opnte bouwen, waar het de openbare weg betreft.  998765

Ik zal eens door dit en eventuele andere topics bladeren en eat relevante teksten uitprinten en in de auto leggen, hoe langer het goed gaat, hoe groter de kans dat het wel keer fout gaat.

Even verder offtopic, momenteel ben ik aan het uitzoeken hoe ik van mijn hobby mijn werk kan maken, dit topic en de laatste paar berichten omtrent mijn werkzaamheden op de openbare orde lijkt het mij zinvol om deze werkzaamheden te proberen te "legaliseren". Nu lijkt het dat het bebakeningsbedrijf ook geen ontheffing heeft voor het gebruik van amber. Waar moet ik en mijn voertuig aan voldoen om op de openbare weg werkzaamheden uit te voeren tbv de opbouw van festivals?

Misschien iets om een nieuwe topic over te starten. Want anders krijgen we verschillende dingen die door elkaar heel gaan lopen.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Reactie #133 Gepost op: 14 augustus 2012, 17:16:58
Maar wie is er aansprakelijk als er iemand met zijn personenauto en zwaailichten aan borden aan het draaien is en er gebeurt toch een ongeluk?

Loop je als particulier niet een enorm risico ondanks dat je bedoelingen goed zijn? Schadeclaims bij persoonlijk letsel en/of materieel zijn vaak niet mis. Dekt je auto of wa-verzekering dat?
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #134 Gepost op: 14 augustus 2012, 17:20:28
Da's een heel andere - maar niet minder terechte - vraag, Alexander...  ;)
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #135 Gepost op: 14 augustus 2012, 17:24:15
Maar wie is er aansprakelijk als er iemand met zijn personenauto en zwaailichten aan borden aan het draaien is en er gebeurt toch een ongeluk?

Loop je als particulier niet een enorm risico ondanks dat je bedoelingen goed zijn? Schadeclaims bij persoonlijk letsel en/of materieel zijn vaak niet mis. Dekt je auto of wa-verzekering dat?

Als vrijwilliger ben ik verzekerd via de organisatie, daar zou ik als eerste aanspraak op gaan maken bij een incident.
Dit is nu juist waarom ik de vraag stel, hoe ik dit kan legaliseren  998765

Wellicht dat een moderator een apart topickan aanmaken en even filteren, zodat we hier weer verder kunnen over amber en VKR's
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Reactie #136 Gepost op: 14 augustus 2012, 17:28:38
Verzekeringen zijn meester in het zoeken naar redenen om niet uit te betalen.

Een particuliere auto uitrusten met amber zwaailichten mag niet zomaar begrijp ik dus zou dat in mijn optiek weleens een hele vervelende discussie kunnen geven.

Ik ben geen jurist of verzekeringsexpert maar misschien weleens goed om je te laten informeren over de mogelijke risico's die je als goedbedoelt persoon loopt. Voorkomen is beter dan genezen. Succes!
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #137 Gepost op: 14 augustus 2012, 17:52:00
Even kort door de bocht: zaken als borden plaatsen, buffervoertuig spelen, allerlei andere handelingen op of aan de weg zijn bedrijfsmatige activiteiten. Hiervoor dien je dus je voertuig in te brengen in een bedrijfsmatige verzekering. Dat kan in de vorm van een voertuigverzekering, maar er zijn ook mogelijkheden om dit onder een bedrijfsverzekering te laten vallen.

De moeilijkheid: dit kan per verzekeraar verschillen en ook kunnen er per verzekeraar allerhande voorwaarden worden gesteld aan type voertuig of de uitrusting c.q. aankleding daarvan, gelet op de risico's die je doelbewust neemt. Verder moet je voor een bedrijfsverzekering uiteraard een bedrijf hebben (lees: KvK nummer en BTW nummer). De hele zaak is een behoorlijk prijzig verhaal, en het loont zeker de moeite je zeer goed te laten informeren door verschillende verzekeraars voor je dit verder gaat oppakken. En ga zonodig ook in gesprek met andere deskundigen (boekhouders, juristen, bedrijfsdeskundigen etc.) om te bekijken of je deze verzekeringen ook met je activiteiten kunt betalen. En of je daadwerkelijk de verzekeringen nodig hebt... want een simpele WA-verzekering volstaat wettelijk gezien, en dan kun je het risico natuurlijk nemen.  ;)
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Reactie #138 Gepost op: 14 augustus 2012, 18:12:07
Wat ik alleen niet snap, waarom zou je dit m.b.v. een auto uit willen voeren? Met alle risico's van dien...
Je bent ten slotte VKR. Dan kan je toch gewoon, met gebruikmaking van je bevoegdheden, het verkeer tijdelijk stilzetten d.m.v. een stopteken zodat het bord veilig en netjes omgedraaid kan worden en de accu's geplaatst kunnen worden?
Bij het opruimen van de kramen/rijden met de heftruck geld m.i. hetzelfde. Als het gevaarlijk en/of onwenselijk is als er zich normaal verkeer op hetzelfde wegvak bevind als de werkzaamheden/de heftruck, dan zou m.i. de weg tijdelijk worden afgesloten of het verkeer worden stilgezet. Het laatste kan ook weer prima met het stopteken gegeven door de VKR, staande op de weg met z'n herkenbare kleding. Waarom zou je hier een voertuig met amber signalering voor gebruiken?

Persoonlijk snap ik niet zo goed wat VKR's met signalering zouden moeten, uitgezonderd tijdens het in- en uitrijden van een werkvak waar dit verplicht is. Bij alle andere werkzaamheden: Voertuig netjes parkeren en vervolgens hesje aan en je positie innemen en "zwaaien" maar.

Bovenstaande op basis van mijn eigen ervaring als weggebruiker en beperkte ervaring als VKR tijdens een hardloopevenement in eigen woonplaats.
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #139 Gepost op: 14 augustus 2012, 19:06:31
Het plaatsen gebeurd door een proffesioneel bedrijf, ruim voor aanvang van het evenement. vandaar dat de borden het stoplicht nog 'buiten werking' zijn. Het gaat hier eigenlijk om 2 straten, welke een 60 zone zijn. Ik dacht bubeko, wat betekend dat de straten waarschijnlijk niet bij de gemeente horen en dus niet kunnen worden meegenomen met het voroverleg met de gemeente en instanties.

Ik ga me hier eens in verdiepen, want ik wil geen onnodige risico's nemen, als het ook gewoon goed geregeld kan worden.

In de gemeente Ede, waar ik woon, zijn de meeste bubeko wegen in beheer van de gemeente, met name als het wegen met beperkte snelheid zijn is de kans erg groot, alleen de doorgaande 80 km wegen zijn in beheer van de provincie dus buboko wil absoluut niet zeggen dat niet in beheer zijn van een gemeente.
In west NL zijn veel bubeko wegen in beheer bij het waterschap.