verzekeringstechnisch: Voertuigverzekering blijft leidinggevend, verder kan je als bedrijf een bedrijfsaansprakelijkheid afsluiten. Echter de meeste van deze verzekeringen sluiten voertuiggerelateerde ongevallen uit.
Verkeerslichten op TMA: Verkeerslichten dienen geplaatst te worden en worden in verplaatsende vorm door de wet niet toegestaan. Bij een rijdende afzetting heb je hier dus niets aan.
Borden opendraaien: Alleen als jij als vrijwilliger de opleiding BRL9101 hebt gevolgd mag jij borden opendraaien anders niet, want dan ben je niet gecertificeerd en dus niet bevoegd.
Fendoff striping: Dit is toegestaan in de wetgeving en kan verhelderend werken wanneer goed toegepast, ook bij het opdraaien en afdraaien van borden.
OGS:Is vind ik bij elk voertuig dat regelmatig stilstaat, langzaam rijdt en/of werkt aan de weg een must. Dat dit door veel mensen wordt betwijfeld snap ik best maar laat die dan maar een dagje mee gaan met verkeersborden zetten, afzettingen plaatsen of een IM beveiligen. Ik heb mijn voertuig uitgerust met een Amberbalk en TA, en ik ben hier heel tevreden over, maar ook hoor ik mensen alleen maar lovend over de zichtbaarheid van mijn voertuigen. En als ik zichtbaar ben maar in overtreding met OGS... jammer dan, dan maar voorkomen. Ik moet de eerste rechter nog tegenkomen die de regel van de wet belangrijker vind dat de veiligheid. Mijn ervaring is dat men oordeelt in de geest van de wet.