Haha.. Ik vrees dat ik morgen niet rond Amsterdam rijd en sowieso met andere dingen bezig ben..
Maar aangenaam..
Maae inderdaad, ik durf een bekeuring wel aan. Zeker als ik de situatie benader zoals ik de casussen tot op heden ken..
Namelijk even voor de duidelijkheid, want we moeten realistisch blijven.. Heb je de auto (!) nodig om veilig te kunnen werken, dan zal geeneen smeris er wat van vinden. Ik tenminste niet. Veiligheid voor alles.. Voorzover we niet doorslaan en daar gaat men, in mijn ogen, nou net de mist mee in..
Ik zie heel veel van dergelijke voertuigen die alleen maar, en ook niets meer dan dat, als taxi gebruikt worden. Nog niet eens om op een afgesloten rijstrook van een snelweg te staan, maar gewoon op het trottoir naast de kruising waar het verkeer geregeld wordt. Dan is 't voor mij simpel; ik kan hier, met alle macht, echt geen rechtvaardiging in ontdekken om gebruik te maken van 1 (van de vele!) wettelijke vrijstellingen. Sterker nog, eigenlijk kan ik nog niet eens een rechtvaardiging ontdekken voor het feit dat het ding op het trottoir staat. Andere discussie en ik wil daar absoluut nooit iets mee, maar ik bedoel maar..
Ook deze 10 pagina's doorworstelende heb ik nog nergens een goed argument gelezen dat een acceptabele juridische onderbouwing is voor de extra amberkleurige verlichting op een dergelijk voertuig.
Maarre, waar spreken we af? Ik houd wel van een weddenschapje. Ik ben in ieder geval voor juridische helderheid (want dit soort juridische twijfels leveren niemand wat op), maar daarbij om een kop koffie of een gebakje sla ik ook niet af..