@VKRC:
Ik ben inderdaad een vrij grote jongen, dat klopt!..
Maar om je toch tot lezen te dwingen, wat begrijp je niet aan dit strafbare feit:
art 5.2.65 RV
1.
Onverminderd het bij of krachtens de artikelen 29 tot en met 30b van het RVV 1990 bepaalde inzake zwaai-, flits- of knipperlichten of extra richtingaanwijzers en het krachtens artikel 30c van het RVV 1990 bepaalde inzake herkenningstekens, mogen personenauto’s niet zijn voorzien van:
a. meer lichten en retroreflecterende voorzieningen dan in de artikelen 5.2.51, 5.2.57 dan wel bij of krachtens de artikelen 5.2.51a of 5.2.57a is voorgeschreven of toegestaan, en
b. in het voertuig aanwezige lichten of objecten die licht uitstralen naar de buitenzijde van het voertuig.
Je roept namelijk wel heel veel, maar juridisch onderbouwen heb ik je nog nooit zien doen. Probeer 't eens..
Met andere woorden; Al is die lichtbak geel, groen of paars, het zal me een worst zijn. Genoeg anderen hebben zich met de kleuren beziggehouden en ze mogen probleemloos gelijk hebben. Hebben ze ook, maar 1 punt is wel duidelijk (en óók diverse keren aangegeven, maar dat vergeet jij gemakshalve maar even), de hele lichtbak op 't dak is, in deze casus, simpelweg niet toegestaan ogv bovenstaand artikel. Iedereen maakt zich druk om de juiste kleur, je moet je druk maken om de zwaailichten die er uberhaupt niet mogen zijn.. En daar is nou bovenstaand artikel voor in 't leven geroepen..
En ik bekeur met liefde, maar helaas, ze vertonen zich kennelijk niet in Amsterdam als ik aan 't werk ben. Geef anders even op wanneer ze er wel zijn, dan zoek ik hen wel op..