Verkeersregelaars mogen geen amber verlichting voeren

Auteur Topic: Verkeersregelaars mogen geen amber verlichting voeren  (gelezen 74419 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #200 Gepost op: 20 juli 2013, 14:22:38
Hoi Red,

Ik ben het er op zich wel mee eens, al is dat in strijd hetgeen ik bezig  0098
Maar de fout ga ik hier niet noemen, die bewaar ik voor een proces.
Je moet namelijk nooit je Aas op tafel gooien als het spel nog moet beginnen.  998765
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #201 Gepost op: 20 juli 2013, 14:55:53
Het zal aan mij liggen, maar waarom al dit gedoe aan gaan? Tijd, geld en energie wat het volgens mij véél makkelijker maakt om er gewoon witte, zwarte of amber kappen op te zetten...
Toevallig van de week weer een Smartje zien rijden in Noord Holland... En ik blijf het een blauwe lichtbalk vinden.  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #202 Gepost op: 20 juli 2013, 14:59:54
@VKRC:
Ik ben inderdaad een vrij grote jongen, dat klopt!..

Maar om je toch tot lezen te dwingen, wat begrijp je niet aan dit strafbare feit:

Citaat
art 5.2.65 RV
1.
Onverminderd het bij of krachtens de artikelen 29 tot en met 30b van het RVV 1990 bepaalde inzake zwaai-, flits- of knipperlichten of extra richtingaanwijzers en het krachtens artikel 30c van het RVV 1990 bepaalde inzake herkenningstekens, mogen personenauto’s niet zijn voorzien van:
a. meer lichten en retroreflecterende voorzieningen dan in de artikelen 5.2.51, 5.2.57 dan wel bij of krachtens de artikelen 5.2.51a of 5.2.57a is voorgeschreven of toegestaan, en
b. in het voertuig aanwezige lichten of objecten die licht uitstralen naar de buitenzijde van het voertuig.

Je roept namelijk wel heel veel, maar juridisch onderbouwen heb ik je nog nooit zien doen. Probeer 't eens..

Met andere woorden; Al is die lichtbak geel, groen of paars, het zal me een worst zijn. Genoeg anderen hebben zich met de kleuren beziggehouden en ze mogen probleemloos gelijk hebben. Hebben ze ook, maar 1 punt is wel duidelijk (en óók diverse keren aangegeven, maar dat vergeet jij gemakshalve maar even), de hele lichtbak op 't dak is, in deze casus, simpelweg niet toegestaan ogv bovenstaand artikel. Iedereen maakt zich druk om de juiste kleur, je moet je druk maken om de zwaailichten die er uberhaupt niet mogen zijn.. En daar is nou bovenstaand artikel voor in 't leven geroepen..

En ik bekeur met liefde, maar helaas, ze vertonen zich kennelijk niet in Amsterdam als ik aan 't werk ben. Geef anders even op wanneer ze er wel zijn, dan zoek ik hen wel op..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #203 Gepost op: 20 juli 2013, 15:01:01
Citaat van: VKRC link=msg=1184656 date=1374315490
Even voor de Meelezers, het betreffende (zeer ruim interpreteerbaar) artikel welke als aanvulling in Reglement Voertuigen gezet gaat worden:
Citaat
Personenauto’s niet in gebruik bij de in artikel 29, eerste lid, van het RVV 1990 bedoelde diensten, mogen niet zijn voorzien van lichtarmaturen voor blauwe zwaai-, flits- of knipperlichten of voorwerpen die de indruk wekken dat het voertuig is voorzien van een dergelijke lichtarmatuur.

Ik vermoed dat de smarts de reden zijn dat deze tekst in de wet wordt gezet. Blijkbaar wil de wetgever dat dus niet.

Mocht je dus gelijk krijgen in het proefproces, dan vermoed ik dat de wetgever binnen no-time de wet weer aanpast zodat je geen gelijk meer hebt.

Ik ben zeer benieuwd naar het proces, maar ik vermoed dat het op de lange termijn geen fluit uit maakt.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geďnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #204 Gepost op: 20 juli 2013, 15:11:19
Citaat van: VKRC link=msg=1184686 date=1374322958
Hoi Red,

Ik ben het er op zich wel mee eens, al is dat in strijd hetgeen ik bezig  0098
Maar de fout ga ik hier niet noemen, die bewaar ik voor een proces.
Je moet namelijk nooit je Aas op tafel gooien als het spel nog moet beginnen.  998765
Het zal wel aan mij liggen, ik snap je niet. Je bent in principe voor de wijziging, maar omdat dit in jou vaarwater komt ga je toch een proces beginnen. Het lijkt me makkelijker en veel minder vermoeiend voor jezelf om je gewoon bij de wijziging neer te leggen en het spul gewoon aan te passen.

Bovendien, zoals Koekerdt al schrijft.... De wetgever wil het niet, dus al win je het proces, op de lange termijn verlies je het toch, en dat is zonde van het geld en van je tijd.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #205 Gepost op: 20 juli 2013, 16:50:04
Waarom krijg ik opeens het gevoel dat ik hier DE reden denk te lezen waarom het in het Haagse op dit moment zo stil is rond de ontheffing (landelijk geledend) voor blauw op de oldtimers uit een iets ander topic.....

Ik begin te geloven dat straks voor 5000 euro aan ontheffingen zo de versnipperaar in kan....omdat ze op een ander artikel zijn afgegeven...
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


sylvester1986

  • Gast
Reactie #206 Gepost op: 20 juli 2013, 17:10:03
Citaat van: zijlvaart67 link=msg=1184691 date=1374325194
En ik bekeur met liefde, maar helaas, ze vertonen zich kennelijk niet in Amsterdam als ik aan 't werk ben.
Geldt dit voor Amber signalering op VKR voertuigen, vanwege de Blauwe deksel of Amber signalering in het algemeen bij bedrijven?

Voor VKR voertuigen zou ik persoonlijk kiezen voor een magneet zwaailicht of magneet mini balk, dan zet je het er op wanneer nodig.


Chris81

  • Rechercheur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
Reactie #207 Gepost op: 20 juli 2013, 17:26:49
Nou, aangezien dit topic weer harder gaat dan ik verwacht had:

1. Inderdaad ik heb mijn informatie van een afschermd gedeelte van een ander forum.
2. Het was mijn intentie om openbaar gepubliceerde informatie te delen, alleen dat wilde op mijn gsm niet zo goed.
3. De discussie die ontstaan is, had ik wel verwacht maar was niet mijn doel.
4. Deze regel zal voor veel bedrijven een bottleneck zijn. Ik ben ook erg benieuwd of er nog richtlijnen komen mbt de feitelijke handhaving ervan.

Groeten Chris
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #208 Gepost op: 20 juli 2013, 17:35:03
Citaat van: Sylvester link=msg=1184723 date=1374333003
Geldt dit voor Amber signalering op VKR voertuigen, vanwege de Blauwe deksel of Amber signalering in het algemeen bij bedrijven?

Voor VKR voertuigen zou ik persoonlijk kiezen voor een magneet zwaailicht of magneet mini balk, dan zet je het er op wanneer nodig.
Het hebben van meer verlichting dan toegestaan ongeacht de kleur / type etc.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #209 Gepost op: 20 juli 2013, 18:27:02
Dus als het kon, iedere auto met Amber signalering staande houden?