Verkeersregelaars mogen geen amber verlichting voeren

Auteur Topic: Verkeersregelaars mogen geen amber verlichting voeren  (gelezen 74414 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #210 Gepost op: 20 juli 2013, 18:41:14
Vaak kan je meteen al het onderscheid maken tussen een echt 'begeleidingsvoertuig' (VW Transporter, Mercedes Vito) en 'anderen'..

En zodra ik die laatste categorie tegenkom (waaronder ook beveiligingsvoertuigen ed) lopen ze idd een groot risico aan de kant gezet te worden. Zoetermeer staat bij mij ook standaard in de mailinglist..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


sylvester1986

  • Gast
Reactie #211 Gepost op: 20 juli 2013, 18:45:35
Citaat van: zijlvaart67 link=msg=1184743 date=1374338474
Vaak kan je meteen al het onderscheid maken tussen een echt 'begeleidingsvoertuig' (VW Transporter, Mercedes Vito) en 'anderen'..
Eens, maar dan heb je ook nog de overige voertuigen met Amber signalering, Zou die dan een vergunning moeten laten zien bij een staande houding?


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #212 Gepost op: 20 juli 2013, 22:27:44
Citaat van: zijlvaart67 link=msg=1184743 date=1374338474
Vaak kan je meteen al het onderscheid maken tussen een echt 'begeleidingsvoertuig' (VW Transporter, Mercedes Vito) en 'anderen'..

En zodra ik die laatste categorie tegenkom (waaronder ook beveiligingsvoertuigen ed) lopen ze idd een groot risico aan de kant gezet te worden. Zoetermeer staat bij mij ook standaard in de mailinglist..

Dan mag je van mij beginnen met wagens van de gemeentelijk reiniging zoals Vuilophaaldienst, veegdienst, plantsoenendienst en noem maar op want die maken er echt 1 grote klere bende van.
Als ze bij aanvang dienst de poort uit rijden zetten ze alle Amber verlichting aan en die gaat geen seconde uit tot men klaar is eind van de dag met werken.
Hierdoor weet je als verkeersdeelnemer nooit wat men van plan is omdat ze er de ganze dag mee rondrijden.
Deze vorm van misbruik MOET gewoon veel harder aangepakt worden en zou mij prioriteit hebben en niet de verkeersregelaar met Amber op zijn/haar voertuig die het op een normale manier gebruikt.

Zouden ze het nou aanzetten als ze op een verkeerstechische gevaarlijke plek staan of een handeling uitvoeren waarbij het nodig is dan snap ik het nog maar nu moet je maar gokken wat ze doen en laat gokken in het verkeer nou net niet thuis horen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #213 Gepost op: 22 juli 2013, 10:34:02
Goed, laten we dan de hele OGS maar gaan volgen want dan als RWS het wil of welke andere wegbeheerder dan mag elk "aangewezen" voertuig gewoon Amber paraat hebben en voeren indien nodig al dan niet verwijderbaar.

Tevens heeft de rechter geoordeeld dat de CROW eisen voor BRL 9101 96a/b minimale veiligheidsvoorschriften zijn. Als je deze doorleest staat er dat voor voertuigen die worden gebruikt voor het onderhoud op/aan wegen in de meest brede zin van het woord uitgerust dienen te zijn van een dakset Amber. Sinds dat het CROW in samenwerking met de markt en de overheid de nieuwe inrichtingseisen heeft vastgesteld ga ik er dus van uit dat de overheid ( die heeft immers meegewerkt met de tot stand koming ) hierbij de desbetreffende voertuigen heeft aangewezen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #214 Gepost op: 22 juli 2013, 11:50:50
De uitspraak is eigenlijk helemaal niet bijzonder.. Het 'probleem' blijft dat een verkeersregelaar die een kruising dicht staat te houden, zich nog niet echt kan beroepen op de 'noodzaak' van een werkvoertuig. Het voertuig is namelijk helemaal niet noodzakelijk voor de 'werkzaamheden'. Het voertuig van een verkeersregelaar is niet meer dan een 'taxi' die hem nabij z'n werkplek brengt en het lijkt mij niet de bedoeling om iedere 'taxi' uit te rusten met een dakset..

Tot zover niets bijzonders..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #215 Gepost op: 22 juli 2013, 12:10:25
Ehm sorry maar wat een bull opmerking.

Omdat hij het niet nodig heeft bij dat werk mag hij het niet hebben. Alsof men een voertuig per klus aanschaft. Een VKR begeleider ( in de volksmong transportbegeleider ) heeft ook niet voor al het werk Amber nodig maar moet het ook gewoon op zijn voertuig aanwezig hebben voor het geval hij het wel nodig heeft.

En de verklaring van noodzaak van een werkvoertuig doet niet ter zake, want ook jij als agent mag mij niet verbieden om met welk voertuig dan ook naar mijn werkplek te gaan als deze is goedgekeurd door het RDW en/of TUV.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #216 Gepost op: 22 juli 2013, 12:36:11
Hit, Zijlaart heeft het gewoon niet op Verkeersregelaars en denkt dat hij de wijsheid in pacht heeft....lekker laten gaan. Na mijn vakantie ga ik lekker met mijn "taxi" in AA rondrijden ;-)
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #217 Gepost op: 22 juli 2013, 12:48:54
Haha.
Plak gewoon een star of Life erop en dan blauwe pitjes en dat krijg je van m geen bekeuring;)

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=25490.260


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #218 Gepost op: 22 juli 2013, 13:21:05
Citaat van: VKRC link=msg=1185148 date=1374489371
Hit, Zijlaart heeft het gewoon niet op Verkeersregelaars en denkt dat hij de wijsheid in pacht heeft....lekker laten gaan. Na mijn vakantie ga ik lekker met mijn "taxi" in AA rondrijden ;-)

Hij verdient volgens mij een gedeelte van zijn inkomsten met het opleiden van VKR's en heeft een grote wetskennis op het gebied van verkeer. Hij denkt niet dat hij de wijsheid in pacht heeft, maar beroept zich op de geldende regels. Dat dit voor sommigen niet helemaal uitkomt heeft nog geen zin om deze richting op te gaan.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #219 Gepost op: 22 juli 2013, 13:42:03
Citaat van: TDMdR link=msg=1185166 date=1374492065
Hij verdient volgens mij een gedeelte van zijn inkomsten met het opleiden van VKR's en heeft een grote wetskennis op het gebied van verkeer. Hij denkt niet dat hij de wijsheid in pacht heeft, maar beroept zich op de geldende regels. Dat dit voor sommigen niet helemaal uitkomt heeft nog geen zin om deze richting op te gaan.

Nope, geef ik je helemaal gelijk in. Alleen geef ik ook praktijkles aan VKR's en Wegafzetters, en is de uitleg die ik heb gegeven rechtstreeks de uitleg die wordt gegeven door het CROW ism met de partners waaronder de overheid. Ondergetekende heeft zelfs meegewerkt aan de aanscherping van de regels mbt. werkvoertuigen omdat dit ook nog veel te wensen over liet. Ook de huidige regelgeving laat in mijn ogen nog te veel toe als het gaat om Amber en laat nog steeds gaten vallen in het IM verhaal. O0

Waar we ook naar toe moeten is niet zo zeer de handhaving op dat mensen het op het voertuig aanwezig hebben die met het werk bezig zijn, als hoe dezelfde mensen het gebruiken. Maar niet alleen van weggebruikers met Ambergebruik maar ook van de Blauwlicht sector zoals oa. het pertinent niet gebruiken van Amber wanneer voorgeschreven.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.