Vaak kan je meteen al het onderscheid maken tussen een echt 'begeleidingsvoertuig' (VW Transporter, Mercedes Vito) en 'anderen'..
En zodra ik die laatste categorie tegenkom (waaronder ook beveiligingsvoertuigen ed) lopen ze idd een groot risico aan de kant gezet te worden. Zoetermeer staat bij mij ook standaard in de mailinglist..
Dan mag je van mij beginnen met wagens van de gemeentelijk reiniging zoals Vuilophaaldienst, veegdienst, plantsoenendienst en noem maar op want die maken er echt 1 grote klere bende van.
Als ze bij aanvang dienst de poort uit rijden zetten ze alle Amber verlichting aan en die gaat geen seconde uit tot men klaar is eind van de dag met werken.
Hierdoor weet je als verkeersdeelnemer nooit wat men van plan is omdat ze er de ganze dag mee rondrijden.
Deze vorm van misbruik MOET gewoon veel harder aangepakt worden en zou mij prioriteit hebben en niet de verkeersregelaar met Amber op zijn/haar voertuig die het op een normale manier gebruikt.
Zouden ze het nou aanzetten als ze op een verkeerstechische gevaarlijke plek staan of een handeling uitvoeren waarbij het nodig is dan snap ik het nog maar nu moet je maar gokken wat ze doen en laat gokken in het verkeer nou net niet thuis horen.