Verkeersregelaars mogen geen amber verlichting voeren

Auteur Topic: Verkeersregelaars mogen geen amber verlichting voeren  (gelezen 74421 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Chris81

  • Rechercheur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
Reactie #220 Gepost op: 22 juli 2013, 13:57:12
Citaat van: VKRC link=msg=1185148 date=1374489371
Hit, Zijlaart heeft het gewoon niet op Verkeersregelaars en denkt dat hij de wijsheid in pacht heeft....lekker laten gaan. Na mijn vakantie ga ik lekker met mijn "taxi" in AA rondrijden ;-)

Kom je dan ook in Hilversum en omstreken?  Dubbel genaaid houd beter namelijk..... :P

En nu even serieus, Ik vind het erg jammer van je Claudio dat je zo reageert. Dit is nu typisch het gedrag waardoor VKRC maar niet van zijn verleden af komt. En dat moet je toch niet willen? Ook ik zit goed in het VRK wereldje en hier in het oosten staat VKRC ook niet zo goed aangeschreven. Doe gewoon je ding waar je goed in bent en doe het op een normale manier en niet met die rare daksets of orgaanmotoren waar iemand met een VRK hes op zit en toch gewoon blauw voert. Daardoor krijg je negatieve aandacht en dat moet je niet willen...... Want dan gaan vergunning verleners / toezichthouders in casu RWS, Politie, gemeenten etc., de volgende keer kritischer kijken welke club ze gaan benaderen. En ik neem aan dat iemand niet een bedrijf heeft om het op de fles te laten gaan.

Maar dat is mijn mening.
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #221 Gepost op: 22 juli 2013, 14:33:01
Chris, ik kom op voor de rechten van VKR's en wetgeving...hoezo is het dan jammer dat ik "deze" weg in sla? Wij doen alles binnen juridische kaders die de wetgever ons biedt. Alles wat wij doen heeft een doelstelling, ook de balk op de Smarts, en nee...dat heeft feitelijk niets met Verkeersregelaars te maken. Want ik ben nog steeds tegen "hobby bobbie" gedrag, zeker in ons vakgebied.
Maar dat VKRC een slechte naam zou hebben ben ik niet met je eens, ik heb daar gelukkig andere ervaringen mee.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #222 Gepost op: 22 juli 2013, 14:53:41
Heren,

Ik wil u graag verzoeken om deze discussie op een inhoudelijke wijze voort te zetten. Het heeft geen zin om hier persoonlijke noten geadresseerd aan individuen of organisaties te plaatsen. Alvast bedankt.

Lt. Col. Me
Moderator
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #223 Gepost op: 22 juli 2013, 14:54:56
Citaat van: Chris81 link=msg=1185182 date=1374494232
Kom je dan ook in Hilversum en omstreken?  Dubbel genaaid houd beter namelijk..... :P

En nu even serieus, Ik vind het erg jammer van je Claudio dat je zo reageert. Dit is nu typisch het gedrag waardoor VKRC maar niet van zijn verleden af komt. En dat moet je toch niet willen? Ook ik zit goed in het VRK wereldje en hier in het oosten staat VKRC ook niet zo goed aangeschreven. Doe gewoon je ding waar je goed in bent en doe het op een normale manier en niet met die rare daksets of orgaanmotoren waar iemand met een VRK hes op zit en toch gewoon blauw voert. Daardoor krijg je negatieve aandacht en dat moet je niet willen...... Want dan gaan vergunning verleners / toezichthouders in casu RWS, Politie, gemeenten etc., de volgende keer kritischer kijken welke club ze gaan benaderen. En ik neem aan dat iemand niet een bedrijf heeft om het op de fles te laten gaan.

Maar dat is mijn mening.

Wel ik rijd overal met mijn tuutjes, en misbruik hoop ik ook te horen van de blauwe kant.  O0

Dat VKRC, TS, Brink of wie dan ook slecht bekend staan heeft niets te maken met de bedrijven zelf vaak. Maar meer met de concurerende bedrijven die elkaar graag een zwarte piet toespelen. Ook heeft soms 1 verkeerd werk gelijk het beeld gevormd van de massa, zonder verder te kijken naar welk werk men wel goed ten einde heeft gebracht. :|

De wetgeving in samenwerking met de Arboregels en het CROW laten het aanwezig hebben en het gebruik wanneer nodig gewoon toe. Heeft niets te maken met het inslaan van een weg.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #224 Gepost op: 22 juli 2013, 15:58:56
Citaat van: HIT link=msg=1185146 date=1374487825
Omdat hij het niet nodig heeft bij dat werk mag hij het niet hebben. Alsof men een voertuig per klus aanschaft. Een VKR begeleider ( in de volksmong transportbegeleider ) heeft ook niet voor al het werk Amber nodig maar moet het ook gewoon op zijn voertuig aanwezig hebben voor het geval hij het wel nodig heeft.
En dit is dus een wereldgroot onderscheid dat ik, en de wetgever, wel maakt. Een begeleidingsvoertuig staat exact in wetgeving beschreven, van dakhoogte en daklengte tot het aantal pylonen en de hoogtemeter waar ze over moeten beschikken. De voertuigen waar dit topic over gaat, kunnen zich daar niet op beroepen en doen een poging om zich te scharen onder de uitzondering van art 30 Rvv. En die regel is niet zozeer voertuig-, maar veel meer situatiegebonden. Een heel belangrijk onderscheid..

Citaat van: HIT link=msg=1185146 date=1374487825
En de verklaring van noodzaak van een werkvoertuig doet niet ter zake, want ook jij als agent mag mij niet verbieden om met welk voertuig dan ook naar mijn werkplek te gaan als deze is goedgekeurd door het RDW en/of TUV.
Als ik morgen met een carnavalswagen naar de Rdw rijdt, heb je zomaar kans dat ze 'm goedkeuren. Zodra ik daar het garagepad afrijd, heb je ook zomaar kans dat een agent mij terecht bekeurt. Soms worden handhavingsrichtlijnen aangepast aan de visie van de Rdw, maar dat hoeft helemaal niet en het is zeker niet uitzonderlijk dat deze 2 elkaar bijten.. En dan bestaat zelfs nog de mogelijkheid dat 2 Ovj's cq rechters, die zich over dezelfde zaak buigen, elkaar tegenspreken..

Het is helaas niet zo simpel dat als 1 organisatie op grond van haar regelgeving (rdw) een standpunt inneemt, dat dat ook meteen voor alle beschikbare (Nederlandse) wetgeving geldt; was het maar zo simpel..

Persoonlijke noot:
Ik heb niets tegen verkeersregelaars of wat voor soortgelijk werk dan ook. Dergelijke kritiek doet me ook helemaal niets, zet ik weg als zwaktebod. Daarnaast is het heel simpel; veiligheid voor alles, al moet je wat regels overtreden.

Waar ik wel een ongelooflijke teringhekel aan heb zijn hobbybobbies en ander amateuristisch volk die met een zwaailamp van de Blokker de politie wel even zullen helpen. Niet zelden heb ik een ravage cq chaos aangetroffen omdat dat soort sukkels, een ander woord bestaat er ook niet voor, de situatie alleen maar verergerden en daadwerkelijk met mensenlevens speelden..

Sindsdien is het dus mijn roeping om dat soort **** aan te pakken waar het maar kan en dat doe ik met heel veel enthousiasme.

Tenslotte heb ik al vaker aangeboden om een Smart uit dit topic op mijn voorwaarden te bekeuren, weten we meteen of Amsterdam net zo doorbijt als 't oosten van 't land, maar de afspraak wil maar niet van de grond komen..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #225 Gepost op: 22 juli 2013, 16:04:42
Stuur mij jou rooster maar even, vanaf 10 augustus. (Ivm vakantie).
Dan mail ik hou wanneer welk voertuig in AA dienst heeft.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #226 Gepost op: 22 juli 2013, 16:05:17
Mag naar Claudio@VKRC.nl
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


sylvester1986

  • Gast
Reactie #227 Gepost op: 22 juli 2013, 16:06:44
Citaat van: zijlvaart67 link=msg=1185138 date=1374486650
Het voertuig van een verkeersregelaar is niet meer dan een 'taxi' die hem nabij z'n werkplek brengt en het lijkt mij niet de bedoeling om iedere 'taxi' uit te rusten met een dakset..
Als een verkeersregelaars bedrijf ook zijn bijdrage levert omtrent incident management, dan zou een dakset wel noodzaak zijn denk ik.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #228 Gepost op: 22 juli 2013, 16:16:09


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #229 Gepost op: 22 juli 2013, 16:40:36
Citaat van: Sylvester link=msg=1185231 date=1374502004
Als een verkeersregelaars bedrijf ook zijn bijdrage levert omtrent incident management, dan zou een dakset wel noodzaak zijn denk ik.

Naast noodzaak ook een keiharde verplichting; IM valt nadrukkelijk in de geclausuleerde opsomming van de Regeling optische en geluidssignalen.
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי