Verkeersregelaars mogen geen amber verlichting voeren

Auteur Topic: Verkeersregelaars mogen geen amber verlichting voeren  (gelezen 74385 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Chris81

  • Rechercheur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
Reactie #230 Gepost op: 22 juli 2013, 16:49:45
Citaat van: Sylvester link=msg=1185231 date=1374502004
Als een verkeersregelaars bedrijf ook zijn bijdrage levert omtrent incident management, dan zou een dakset wel noodzaak zijn denk ik.
Maar welk VRK bedrijf heeft een primaire bijdrage in de IM. Via onderaannemers zou het kunnen maar anders niet. Want daar zijn namelijk gunningsprocedures voor. En je moet wel heel wat in huis hebben aan materiaal en kennis om IM op bijvoorbeeld de snelweg te kunnen toepassen. (kijk naar van der Lee, De Jong uit Beesd etc..) Daarnaast mogen de meeste landelijk bevoegde verkeersregelaars alleen op de autosnelwegen werken onder toezicht van de weginspecteur van RWS.
Daarnaast is zo'n dakset verboden op een PERSONENauto. Dat soort bedrijven hebben over het algemeen alleen BEDRIJFSauto's die als zodanig zijn ingericht, probleem opgelost...
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #231 Gepost op: 22 juli 2013, 22:07:01
Citaat van: Chris81 link=msg=1185244 date=1374504585
En je moet wel heel wat in huis hebben aan materiaal en kennis om IM op bijvoorbeeld de snelweg te kunnen toepassen.

Chris je zegt gelukkig al bijvoorbeeld in je zin aan want IM vindt ook plaats op Provincialewegen en in de stad kan je ook volgens IM richtlijn werken en dat zijn plekken waar je als VKR wel je ding kan doen.

Ik heb zelf in de regio Den Haag en Rotterdam alleen maar complimenten gehad als er wat afgezet moest worden zo wel tijdens diensttijd als in privétijd.
Maar dat kan zijn omdat mijn motto is VEILIGHEID moet een 10 scoren en mag nooit lager zijn en als ik ook maar enige twijfel heb of ik het niet verantwoord vind het ook niet doe.

Voorbeeld van mijn laatste inzet in privétijd is klik hier voor bericht en link naar foto's.
Voor foto van exacte opbouw auto mag men een PB sturen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #232 Gepost op: 23 juli 2013, 15:12:04
Citaat van: Chris81 link=msg=1185244 date=1374504585
Maar welk VRK bedrijf heeft een primaire bijdrage in de IM. Via onderaannemers zou het kunnen maar anders niet. Want daar zijn namelijk gunningsprocedures voor.

Die gunningsprocedures worden tegenwoordig zo toegespitst dat men voor bijna elk werk de goedkoopste partij kan verkrijgen. Zo ook voor het VKR werk ten aanzien van het IM. Bedrijven als TS, Hoka, v/d Linden verkeer enz. schrijven dan los in op het VKR verhaal en halen zo deze raamcontracten binnen. Zelf al meegemaakt dat ik alleen maar hoefde mee te rijden met RWS over de vluchtstrook voor een verkeersstop, iets wat ik zonder signalering niet zou willen doen.

Citaat van: Chris81 link=msg=1185244 date=1374504585
Daarnaast is zo'n dakset verboden op een PERSONENauto. Dat soort bedrijven hebben over het algemeen alleen BEDRIJFSauto's die als zodanig zijn ingericht, probleem opgelost...
Dit is dus pertinent niet waar! Er wordt nergens gesproken over een verbod op het hebben van een dakset op personenauto's, er wordt wel duidelijk aangegeven welke voertuigen mogen begeleiden. Een garagebedrijf dat een voertuig op de weg zet voor service mag gewoon een dakset voeren, ook al is het een BMW touring waar achterin gereedschapkoffers worden meegevoerd. Voertuig is gewoon een personenvoertuig dat wordt ingezet ten behoeven van. Er is aangegeven voor welke werken men het mag hebben en voeren, niet voor welke voertuigen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Chris81

  • Rechercheur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
Reactie #233 Gepost op: 23 juli 2013, 21:23:54
Citaat van: HIT link=msg=1185471 date=1374585124
Die gunningsprocedures worden tegenwoordig zo toegespitst dat men voor bijna elk werk de goedkoopste partij kan verkrijgen. Zo ook voor het VKR werk ten aanzien van het IM. Bedrijven als TS, Hoka, v/d Linden verkeer enz. schrijven dan los in op het VKR verhaal en halen zo deze raamcontracten binnen. Zelf al meegemaakt dat ik alleen maar hoefde mee te rijden met RWS over de vluchtstrook voor een verkeersstop, iets wat ik zonder signalering niet zou willen doen.
Dit is dus pertinent niet waar! Er wordt nergens gesproken over een verbod op het hebben van een dakset op personenauto's, er wordt wel duidelijk aangegeven welke voertuigen mogen begeleiden. Een garagebedrijf dat een voertuig op de weg zet voor service mag gewoon een dakset voeren, ook al is het een BMW touring waar achterin gereedschapkoffers worden meegevoerd. Voertuig is gewoon een personenvoertuig dat wordt ingezet ten behoeven van. Er is aangegeven voor welke werken men het mag hebben en voeren, niet voor welke voertuigen.

Ja, je hebt gelijk.
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #234 Gepost op: 24 juli 2013, 22:29:33
En wat zie ik vandaag in IJmuiden: Een smartje die amber verlichting gebruikt om een file op de Havenkade te passeren zodat hij de Kompasstraat in kan rijden zonder lang te wachten.
Daar is is die verlichting toch niet voor???


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #235 Gepost op: 24 juli 2013, 22:33:09
Nope, al weet ik niet of wij een klus in IJmuiden hadden vandaag...dat ga ik eens navragen. Heb je een Kenteken gezien (of een deel daarvan) en anders zijn autonummer.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #236 Gepost op: 24 juli 2013, 22:37:05
Contact gehad met planning, geen opdrachten in IJmuiden gehad vandaag, dus een collega in privé tijd.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #237 Gepost op: 24 juli 2013, 22:47:24
Citaat van: VKRC link=msg=1185862 date=1374697989
Nope, al weet ik niet of wij een klus in IJmuiden hadden vandaag...dat ga ik eens navragen. Heb je een Kenteken gezien (of een deel daarvan) en anders zijn autonummer.
Nee, ik had net de camera's uit mijn handen gelegd omdat ik batterijen moest wisselen. Tijdstip was +/- 14:45.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #238 Gepost op: 24 juli 2013, 22:52:37
Citaat van: enrico1972 link=msg=1184784 date=1374352064
Dan mag je van mij beginnen met wagens van de gemeentelijk reiniging zoals Vuilophaaldienst, veegdienst, plantsoenendienst en noem maar op want die maken er echt 1 grote klere bende van.
Als ze bij aanvang dienst de poort uit rijden zetten ze alle Amber verlichting aan en die gaat geen seconde uit tot men klaar is eind van de dag met werken.
Hierdoor weet je als verkeersdeelnemer nooit wat men van plan is omdat ze er de ganze dag mee rondrijden.
Deze vorm van misbruik MOET gewoon veel harder aangepakt worden en zou mij prioriteit hebben en niet de verkeersregelaar met Amber op zijn/haar voertuig die het op een normale manier gebruikt.

Zouden ze het nou aanzetten als ze op een verkeerstechische gevaarlijke plek staan of een handeling uitvoeren waarbij het nodig is dan snap ik het nog maar nu moet je maar gokken wat ze doen en laat gokken in het verkeer nou net niet thuis horen.

@Zijlvaart67,

Je hebt het nu wel omdat dit onderwerp over Verkeersregelaars gaat daar over maar ik ben toch wel benieuwd of je ook gaat optreden tegen bestuurders van de voertuigen die ik noem in mijn verhaal.
Ben namelijk van mening dat daar meer misbruik gemaakt wordt dan door verkeersregelaars die amber op hun voertuig hebben.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #239 Gepost op: 24 juli 2013, 22:59:47
Ko, ik zal dit aan kantoor even melden, die zullen daar gepaste actie op nemen. Dank voor de melding.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat