Maar welk VRK bedrijf heeft een primaire bijdrage in de IM. Via onderaannemers zou het kunnen maar anders niet. Want daar zijn namelijk gunningsprocedures voor.
Die gunningsprocedures worden tegenwoordig zo toegespitst dat men voor bijna elk werk de goedkoopste partij kan verkrijgen. Zo ook voor het VKR werk ten aanzien van het IM. Bedrijven als TS, Hoka, v/d Linden verkeer enz. schrijven dan los in op het VKR verhaal en halen zo deze raamcontracten binnen. Zelf al meegemaakt dat ik alleen maar hoefde mee te rijden met RWS over de vluchtstrook voor een verkeersstop, iets wat ik zonder signalering niet zou willen doen.
Daarnaast is zo'n dakset verboden op een PERSONENauto. Dat soort bedrijven hebben over het algemeen alleen BEDRIJFSauto's die als zodanig zijn ingericht, probleem opgelost...
Dit is dus pertinent niet waar! Er wordt nergens gesproken over een verbod op het hebben van een dakset op personenauto's, er wordt wel duidelijk aangegeven welke voertuigen mogen begeleiden. Een garagebedrijf dat een voertuig op de weg zet voor service mag gewoon een dakset voeren, ook al is het een BMW touring waar achterin gereedschapkoffers worden meegevoerd. Voertuig is gewoon een personenvoertuig dat wordt ingezet ten behoeven van. Er is aangegeven voor welke werken men het mag hebben en voeren, niet voor welke voertuigen.