Verkeersregelaars mogen geen amber verlichting voeren

Auteur Topic: Verkeersregelaars mogen geen amber verlichting voeren  (gelezen 74384 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #250 Gepost op: 23 oktober 2013, 09:01:46
Citaat van: kaasje link=msg=1212773 date=1382511280
En volgens mij mag dat transparant helemaal niet!

Niet alleen dat transparant mag niet, de Chinese lampjes ook al niet;) en t regelen vanaf de scooter enz enz...


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #251 Gepost op: 23 oktober 2013, 09:02:07
Citaat van: kaasje link=msg=1212773 date=1382511280
En volgens mij mag dat transparant helemaal niet!

maar het idee is goed!
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


zwaailamp

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
  • bijrijder op een gele bus....
Reactie #252 Gepost op: 23 oktober 2013, 09:30:17
Euhmmm, dus er rijdt een auto achter met de tekst: rouwstoet, niet inhalen.. en vervolgens pruttelen er de hele tijd 2 scootertjes om de stoet heen..
En als ik wel inhaal??? dan krijg ik een pv'tje van de verkeersregelaar?

maar is er eigenlijk een juridische basis om met oplichtende informatie borden te rijden?


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #253 Gepost op: 23 oktober 2013, 10:28:54
Citaat van: Jos v L link=msg=1212775 date=1382511727
maar het idee is goed!
dit idee is beter
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #254 Gepost op: 23 oktober 2013, 10:49:17
Citaat van: Jos v L link=msg=1212775 date=1382511727
maar het idee is goed!

Wat mij betreft is het helemaal geen goed idee. Er is al vastgelegd hoe om te gaan met rouwstoeten. Het moet niet zo zijn dat we overal maar verkeersregelaars voor gaan inzetten die overal alles stilleggen en zo afspraken omzeilen. Dit gaat ten koste van de geloofwaardigheid. Straks huurt pietje verkeersregelaars in om met zijn vrienden in 1x naar de disco te kunnen rijden... Als mensen nu nog slecht op rouwstoeten reageren kan je daar beter een voorlichtingscampagne op zetten ipv deze betaalde dienst aan te bieden. Niet iedereen heeft het geld (zo'n 100 euro per uur +km's) voor die meerijdende scooters, maar iedereen heeft recht op overig verkeer dat goed reageert.


Chris81

  • Rechercheur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
Reactie #255 Gepost op: 14 februari 2014, 17:46:19
Gistermiddag onderweg naar huis kwam ik bij Apeldoorn een Smart van VKRC tegen op de A1 richting Deventer/Hengelo.
Wat mij opviel is dat de deksel van de balk niet meer blauw is maar wit/zilver kleurig. Schijnbaar heeft het bedrijf er toch voor gekozen om het eea aan te passen naar de nieuwe wetgeving.  O0
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #256 Gepost op: 14 februari 2014, 18:13:33
@Chris81
Dit is correct, sinds 01-01-2014 00:00 uur :-) Rijden alle Smarts van VKRC met een transparante balk.
De doelstelling welke wij wilde bereiken zijn in de gebruikte periode bereikt.
Uiteraard houden wij ons aan de wetgevingen welke gesteld zijn, ook als er een wijziging plaats gevonden is. 998765
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Reactie #257 Gepost op: 14 februari 2014, 23:21:03
Enkele berichten over de (voormalige) blauwe kappen van de VKRC-Smarts verwijderd. Deze discussie gaan we hier niet opnieuw voeren. De vraag of de blauwe kappen zijn verwijderd is feitelijk beantwoord en daar laten we het bij.

Terug naar het onderwerp: verkeersregelaars en amber verlichting.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #258 Gepost op: 22 februari 2014, 13:37:33
Citaat van: Steven78 link=msg=1212795 date=1382518157
Wat mij betreft is het helemaal geen goed idee. Er is al vastgelegd hoe om te gaan met rouwstoeten. Het moet niet zo zijn dat we overal maar verkeersregelaars voor gaan inzetten die overal alles stilleggen en zo afspraken omzeilen. Dit gaat ten koste van de geloofwaardigheid. Straks huurt pietje verkeersregelaars in om met zijn vrienden in 1x naar de disco te kunnen rijden... Als mensen nu nog slecht op rouwstoeten reageren kan je daar beter een voorlichtingscampagne op zetten ipv deze betaalde dienst aan te bieden. Niet iedereen heeft het geld (zo'n 100 euro per uur +km's) voor die meerijdende scooters, maar iedereen heeft recht op overig verkeer dat goed reageert.

Dat klopt het is vastgesteld hoe er mee om te gaan met een rouwstoet. Echter wat mij is opgevallen dat vaak de eerste 6 auto's met vlaggetje rijd en daarna de stoet zonder vlag terwijl het ook familie betrof. Maar wanneer de vlaggetjes ophouden houd het in dat de stoet vanaf dat moment wel mag doorbroken worden omdat het niet zichtbaar is of het nu familie is of de file die erachter zit...

Zo'n verkeersregelaar kan dan wel het verschil maken aan het einde van de stoet als afsluitende wagen, de twee scootertjes die meerijden en regelen vanaf de scooters is een ander verhaal, er is duidelijk gesteld in het verkeersregelaarsexamen dat dit niet is toegestaan en dat alleen een WIS dit van uit zijn voertuig mag doen. (En die doet dat al niet graag volgens mij...)
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #259 Gepost op: 22 februari 2014, 15:13:10
De VKR's horen dat verschil niet te maken. Voor een stuk minder munten kan de begrafenisondernemer beter zorg dragen voor voldoende vlaggetjes op de voertuigen die tot de rouwstoet behoren.
Dat kost de nabestaanden een stuk minder en draagt zorg voor voldoende herkenbaarheid.
Kortom geen toegevoegde service maar een gebrek aan service !!

Ik durf me stiekum af te vragen of ik de tekens gegeven door een VKR vanaf een voertuig wel op hoef te volgen.
Immers mag een VKR geen tekens geven vanaf een voertuig en daarmee kan het strikt genomen dus ook niet, iets wat dus niet kan of bestaat hoef ik niet op te volgen......

dit even vanuit het oogpuntje theorie niet uit praktijk aangezien ik vind dat een rouwstoet gewoon voorrang heeft als het eerste voertuig gepasseerd is
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend