Ik vind het een bijzondere uitspraak van de verkeersdeskundige. Ik denk ook dat het weinig tot geen stand houdt in een eventuele rechtszaak.
Als hij puur en alleen zo doelen op het feit dat hij niet wil dat er te pas en onpas gele verlichting wordt gevoerd heeft hij een punt. Ook ik stoor mij wel eens aan het feit dat er onnodig en veel geel wordt gevoerd door sommige vkrs.
Als voorbeeld:
Laatst was ik bij de Arena voor een concert, daar werd het verkeer geregeld door een bedrijf wat heel veel in Amsterdam werkt. Deze hadden vlak voor een kruising een pickup staan met een drip er op. Op deze drip stond een verwijzing voor de bussen, echter stond er zoveel gele verlichting aan op die pickup dat de verwijzing nagenoeg niet te lezen was. Ik heb toen aan de bestuurder van de pickup gevraagd of er een mogelijkheid was om de gele verlichting iets te dimmen. Nadat hij dit had gedaan was de verwijzing op de drip weer fatsoenlijk te lezen vanaf een redelijke afstand.
Het feit dat hij gele verlichting voer was in mijn ogen absoluut gerechtvaardigd, daar hij op een uitvoegstrook stond en dus het overige verkeer moest waarschuwen.