Verkeersregelaars mogen geen amber verlichting voeren

Auteur Topic: Verkeersregelaars mogen geen amber verlichting voeren  (gelezen 74515 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #80 Gepost op: 20 juli 2012, 22:02:00

Als je nu meteen een amber kap er op had gezet was dit hele probleem waarschijnlijk niet onstaan.
Ken je het spreekwoord "Wie aandacht wilt, die aandacht krijgt"?


Dus zou nu feitelijk heel veel Verkeersregelaars, Handhavers, vrachtwagenchauffeur ect ect in overtreding blijken.
Ze zullen je dankbaar zijn voor deze actie ;-)


Als je bij een afzetting moet zijn, dien je je auto veilig te parkeren (op een parkeerplaats dan wel in het werkvak) en mag je dus geen zwaailicht (dan wel knipper- of flitslicht) voeren. De verkeersregelende actie (al is het alleen maar afzettinkje bewaken) gebeurt dan enkel en alleen te voet.
Als dit nog steeds van toepassing is zullen er weinig verkeersregelaars zijn die amber nodig hebbben.

Voorlopig ga ik er van uit dat amber voor verkeersregelaars wel wenselijk is. Als beroepsgroep worden ze steeds belangrijker voor verkeersdoorstroming op de weg en bij evenementen. Maar wannabee autootjes als bovenstaand zijn m.i. geen reclame voor deze beroepsgroep.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #81 Gepost op: 20 juli 2012, 22:08:43
Lt. Col. Me
Als aanvulling op jouw artikelen:
Regeling optische en geluidssignalen 2009 Artikel 6 lid 1:
1. Bij de volgende werkzaamheden of omstandigheden voert een voertuig, indien de kans bestaat dat het voertuig niet tijdig door andere weggebruikers wordt opgemerkt, geel zwaai-, flits- of knipperlicht:
a. werkzaamheden ten behoeve van de hulpverlening op of langs de weg met kennelijk daartoe ingerichte motorvoertuigen;
b. werkzaamheden ten behoeve van wegen, werken of inrichtingen op, aan, in of boven wegen, daaronder begrepen gladheidbestrijding of sneeuwruimen;
c. werkzaamheden met kennelijk daartoe ingerichte motorvoertuigen voor de hulpverlening aan en het repareren of bergen en wegslepen van voertuigen;
d. vervoer van ondeelbare lading voor zover het voertuigen betreft waarvoor krachtens de Regeling voertuigen ontheffing is verleend inzake de afmetingen van deze voertuigen of hun lading;
e. het begeleiden van transporten waarvoor een ontheffing is verleend, voor zover die begeleiding uit de ontheffing voortvloeit en dit geschiedt met daartoe speciaal uitgeruste voertuigen;
f. het begeleiden van militaire colonnes;
g. het rijden met landbouw- of bosbouwtrekkers en motorvoertuigen met beperkte snelheid, of daardoor voortbewogen aanhangwagens, die, met inbegrip van de lading, breder zijn dan 2,60 meter.

Naar mijn gevoel vallen wegwerkers, Verkeersregelaar ect onder sub B
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #82 Gepost op: 20 juli 2012, 22:10:51
Ko van Leeuwen:
Dus omdat wij met een blauwe kap rijden en de Politie op Amber gaat handhaven, hebben wij er voor gezorgd dat dit niet mag en mogen de mensen die Amber niet mogen gebruiken ons dankbaar zijn? Ik weet hoe jij denkt maar realistisch is het niet.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #83 Gepost op: 20 juli 2012, 22:38:36
Ko van Leeuwen:
Dus omdat wij met een blauwe kap rijden en de Politie op Amber gaat handhaven, hebben wij er voor gezorgd dat dit niet mag en mogen de mensen die Amber niet mogen gebruiken ons dankbaar zijn? Ik weet hoe jij denkt maar realistisch is het niet.
Jouw uitleg van mijn woorden is niet realistisch ;-)

Jullie hebben er niet voor gezorgd dat het niet mag, maar door jullie toedoen is hier nu wel de aandacht op gevestigd. En dat kan nadelig uitvallen voor beroepsgroepen die officieel geen amber mogen hebben, maar bij wie het wel in de praktijk wel wenselijk is.

De opmerking dat ze jullie dankbaar zullen zijn was derhalve sarcastisch bedoeld. Er stond ook een ;-) achter.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #84 Gepost op: 20 juli 2012, 22:49:15
Ok, begrijpelijk.
Maar heel sec bekeken kon Politie Haaglanden ons niet juridisch aanpakken op de blauwe deksel op de smarts en besloten toen het Amber gedeelte te verbieden.
Daarin zullen ze niet verwacht hebben dat ik dit aan ga vechten omdat dit naar mijn gevoel een vorm van machtsmisbruik is.
Het feit dat ze dit dus heel zwart / Wit stellen heeft mij doen besluiten dit met het forum te delen.
Het lijkt me niet dat de Politie nu een hetze tegen Amber verlichting gaan beginnen maar puur gericht is tegen onze Smarts.
En dat vind ik dan wel weer apart dat wij iets doen wat van de wetgever mag, de Politie het nodig vind alles uit de kast te halen om dit te verbieden.
Uiteraard ben ik "gezond eigenwijs" en zal hierin mij conform wetgeving bewegen.
Doelstelling hierbij is het verkrijgen van jurisprudentie omtrent deze casus.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #85 Gepost op: 20 juli 2012, 22:56:53
Ok, begrijpelijk.
Maar heel sec bekeken kon Politie Haaglanden ons niet juridisch aanpakken op de blauwe deksel op de smarts en besloten toen het Amber gedeelte te verbieden.
Gevoelsmatig ben ik van mening dat ze dat amberverhaal meteen met de blauwe deksel hadden moeten aanpakken.
Als ht een niet lukt, dan maar het ander is niet echt netjes.

Daarin zullen ze niet verwacht hebben dat ik dit aan ga vechten omdat dit naar mijn gevoel een vorm van machtsmisbruik is.
Geen machtsmisbruik, maar een handigheidje wat niet echt netjes is.

Doelstelling hierbij is het verkrijgen van jurisprudentie omtrent deze casus.
En dat bedoel ik dus. Van het een komt het ander en als dat negatief uitvalt en landelijk bekend wordt kan dat gevolgen hebben voor veel beroepsgroepen.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #86 Gepost op: 20 juli 2012, 22:59:21
Ik denk heel eerlijk gezegd dat Politie Haaglanden een probleem heeft. Geen enkelle pickup van de bedrijven waar ik voor werk is herkenbaar als "voertuig ingericht voor werken op/aan wegen". Dit betekend dat volgens het OGS verhaal die dus ook geen Amber mogen voeren, echter ze mogen van RWS en van CROW en van KIWA ook niet zonder permanente OGS op de weg werken....

Sterker nog, CROW en KIWA eisen strengere regels voor het Amber verhaal als het OGS2009.

Tevens ben ik van mening dat de tweede invordering niet eens had gemogen. Dit omdat men bewijsmateriaal heeft vergaard na het onterecht innemen van.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #87 Gepost op: 21 juli 2012, 02:18:37
Als ik het een en ander lees denk ik dat het goed is dat VKRC een proefproces probeert uit te lokken aan gezien in het Amberverlichtingsverhaal een groot hiaat en onduidelijkheid zit.
Ik hoop dat politie Haaglanden heel erg de deksel op de neus krijgt, aangezien in het drukke NL verkeer attentieverhogende maatregelen als ambersignaalverlichting bij verstoringen van het normale verkeersbeeld jammer genoeg heel hard nodig zijn.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #88 Gepost op: 21 juli 2012, 12:20:48
Ach staatde uitkomst van zo'n proces al niet vast?

We hadden gezegd dat we het niet meer over de BLAUWE kappen zouden hebben. We hadden ook gewaarschuwd dat als er weer over de BLAUWE kappen gesproken zou worden, deze berichten zouden worden verwijderd. Dus bij deze.

dielangemotormuis
Moderator
Hobby Bobby eenheid Den Haag


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #89 Gepost op: 21 juli 2012, 14:34:10
kaasje, stop eens een keertje over de blauwe kap, het gaat om het Amber.
Je begint nu een beetje persoonlijk gefrustreerd over te komen.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat