kaasje, stop eens een keertje over de blauwe kap, het gaat om het Amber.
Je begint nu een beetje persoonlijk gefrustreerd over te komen.
Nou sorry hoor, maar hoe kan je de blauwe kappen in hemels naam los zien van dit probleem? Jullie zijn de enige in Nederland die met blauw ogende balken rijden en jullie zijn nu ook ineens de enige in Nederland die problemen krijgen met amber licht uitstralende balken....
Ik denk dat alle amber balken op voertuigen, van diensten waar discussie over bestaat of ze onder Regeling optische en geluidssignalen 2009 Artikel 6 lid 1 Sub b vallen, op dit moment op grote schaal gedoogd worden door de politie. Omdat de politie ook wel weet dat de regeling praktisch onuitvoerbaar is door verschillende (eerdergenoemde) redenen.
Blijkbaar is de politie Haaglanden gestopt met dit te gedogen in dit specifieke geval. Ik denk dat het wel heel naïef is om te denken dat dat niks met het blauwe voorkomen van de balken te maken heeft. Machtsmisbruik is het niet, je zou het hooguit op willekeur kunnen gooien. Maar als ik dan advocaat van de duivel speel dan zou mijn weerwoord zijn: we gedogen amber/geel/wit/transparant ogende balken wel, en alle andere kleur balken niet. Dan is er een stelregel en is het geen willekeur meer.