Verkeersregelaars mogen geen amber verlichting voeren

Auteur Topic: Verkeersregelaars mogen geen amber verlichting voeren  (gelezen 74467 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #160 Gepost op: 11 september 2012, 17:24:01
de collega's hebben allemaal wel "veilig werken langs de weg" gehad. Vast onderdeel van 'onze' cursus

Ja, dat snap ik. Maar de persoon die de borden daadwerkelijk op draait dient hem ook te hebben. En daar zit nou gelijk een puntje dat niemand controleert. Ook niet bij de aannemers, 80% van de maaiers heeft hem niet eens.

Fend off mag alleen als het niet gelijkend is op de BIZA striping. Maar dat is volgens mij ook al meerdere malen aangehaald in de verschillende topics.
Je hebt gelijk mijn antwoord was niet volledig genoeg. Maar diagonale strepen die doorlopen over het hele voertuig heen mogen gewoon, en ze mogen dan totzelfs op de motorkap in een v-vorm doorlopen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #161 Gepost op: 11 september 2012, 19:10:13
Ja, dat snap ik. Maar de persoon die de borden daadwerkelijk op draait dient hem ook te hebben. En daar zit nou gelijk een puntje dat niemand controleert. Ook niet bij de aannemers, 80% van de maaiers heeft hem niet eens.

ik bedoelde ook dat de collega's die de borden daadwerkelijk opdraaien hebben de cursus "veilig werken langs de weg" gehad. Niet allemaal hebben de BRL9101
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #162 Gepost op: 11 september 2012, 20:36:54
ik bedoelde ook dat de collega's die de borden daadwerkelijk opdraaien hebben de cursus "veilig werken langs de weg" gehad. Niet allemaal hebben de BRL9101

Duidelijk, echter wat ik niet snap. De cursus "veiligwerken" kost €150,- die van BRL 9101 € 380,- voor een zo groot bedrijf zou ik toch voor de normering gaan en niet een tussenstop.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #163 Gepost op: 11 september 2012, 20:51:26
Duidelijk, echter wat ik niet snap. De cursus "veiligwerken" kost €150,- die van BRL 9101 € 380,- voor een zo groot bedrijf zou ik toch voor de normering gaan en niet een tussenstop.

ik heb geen flauw benul van de kosten maar ik ga er vanuit dat daar een goede reden achter zit.
zelf denk ik dat het te maken heeft met dat niet iedereen het "echte werk" wil doen en dus dan ook niets aan de normering heeft. (maar das dus een gok van mij uit)
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #164 Gepost op: 13 september 2012, 22:26:54
Even een update. Smart is gister, inclusief amber verlichting ter herkeuring aangeboden bij de RDW Amsterdam.
En gewoon goedgekeurd  098uo
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Gast

  • Gast
Reactie #165 Gepost op: 13 september 2012, 22:41:47
Even een update. Smart is gister, inclusief amber verlichting ter herkeuring aangeboden bij de RDW Amsterdam.
En gewoon goedgekeurd  098uo

And that's Strrrrrrrike Twooooooo


Neurie zelf het Tiii-diii-DIII- DIE-DA-DIEEEEEEEEEEEEEE geluidje hier!!
 098uo
Congrats kerel!!!


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #166 Gepost op: 13 september 2012, 22:58:17
Gefeliciteerd man  :D ;D 098uo Jammer dat er geen champagne smiley's zijn hier.
Zou graag die Haagse verbaasde gezichten willen zien als je ze dit nieuws verteld.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #167 Gepost op: 13 september 2012, 23:02:16
Gefeliciteerd man  :D ;D 098uo Jammer dat er geen champagne smiley's zijn hier.
Zou graag die Haagse verbaasde gezichten willen zien als je ze dit nieuws verteld.
Ik sta niet verbaasd maar positief nieuws  >:D


sylvester1986

  • Gast
Reactie #168 Gepost op: 13 september 2012, 23:10:54
Gefeliciteerd man  :D ;D 098uo Jammer dat er geen champagne smiley's zijn hier.
Zou graag die Haagse verbaasde gezichten willen zien als je ze dit nieuws verteld.

=======
Als we het moeten vieren, dan wel samen, ben altijd in voor een feestje ;D

Bron: http://www.claudiaswebsite.nl/gbook/smileys.php


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #169 Gepost op: 13 september 2012, 23:16:44
Ik ben er ook erg blij mee.
Maar, ik denk dat de race nog niet gelopen is hoor  998765
Politie Haaglanden reageerde inderdaad verbaast omdat ze voor de zekerheid nog een brief naar de keurmeester gestuurd hadden.
Deze las de brief en vertelde mijn collega toen dat Verkeersregelaars gewoon binnen de regelgeving vallen en er geen reden is tot afkeuring  098uo
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat