KMAR info

Auteur Topic: KMAR info  (gelezen 5090 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #10 Gepost op: 13 maart 2005, 12:34:06
Hier wil ik nog even wat kwijt.

Mijn (een van de vier) zoon gaat de opleiding politie en veiligheid bij het ROC in Amsterdam volgen. De school belde op om te vragen of de marechaussee niet iets voor 'm was. Ik ben toen uit gaan zoeken hoe dat zou gaan verlopen. Het is nu zo dat als je bij de KMAR wil, je eerst 5 jaar moet tekenen als beveiliger. Je loopt dan wacht bij paleizen, op het binnenhof en bij ambassades. Pas na die 5 jaar kun je solliciteren als wachtmeester maar er zijn zoveel gegadigden dat er slechts een beperkte kans op een baan is.

Henk
Dat is niet helemaal het geval, hangt van de vooropleiding af onder andere, ik ben nl wel als wachtmeester ingestroomd, bij de keuring werd mij wel "watervallen" naar de beveiligers opleiding aangeboden..

Vanaf het ROC is het volgens mij idd lastig om de overstap naar de wachtmeesteropleiding te maken....

Probleem alleen met de wachtmeester-opleiding is dat die voorlopig(iig dit jaar) nog vol zit, en dat ze voor volgend jaar al een hoop aanmeldingen hebben zodat ze maximaal kunnen gaan selecteren....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #11 Gepost op: 13 maart 2005, 13:16:49
henk dan zal ik waarschijnlijk bij jouw zoon in de klas komen

maar misschien is het wat om een voorlichting bij te wonen van de KMAR op schiphol, dat heb ik ook gedaan en ben een hoop wijzer geworden.

De kmar is niets voor mij, omdat:

De functie wachtmeester is niet beschikbaar
Risico op uitzending
Nu moet je dus eerst wachtlopen (met het risico dat je na die jaren wachtlopen er uit word geknikkerd, terwijl je een opleiding hebt gedaan en hoopte op een wachtmeester functie)

daarom ga ik dus ook het ROC doen (als ik aanword genomen, heb toevallig afgelopen week brief gehad dat ik te horen krijg wanneer de selectie periode begint)
en daarna ga ik proberen om bij de politie te komen
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 13 maart 2005, 19:20:04
Leuk Jerommeke, mijn zoon heet Jeffrey en we zijn al naar een open dag geweest van het ROC Amsterdam in januari.

En Jeroen dat was afgelopen jaar nog voor het laatst: zonder ervaring de opleiding van wachtmeester in, vanaf dit jaar moet je eerst 5 jaar de beveiliging in omdat ze eisen kunnen stellen vanwege de overweldigende belangstelling voor je mooie vak.

Henk

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #13 Gepost op: 13 maart 2005, 20:02:43
okej, toen was ik er ook, en a.s donderdag ga ik met me vader en moeder, maar ik vind het wel jammer dat je nu eerst die vijf jaar beveiliger bij de kmar moet zijn (incl. opleiding) en dat je dan het risico loopt om zonder pardon ontslagen te worden

maar ik zou eigenlijk ook liever bij de politie willen werken (sorry jvo)

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #14 Gepost op: 14 maart 2005, 00:24:42
Leuk Jerommeke, mijn zoon heet Jeffrey en we zijn al naar een open dag geweest van het ROC Amsterdam in januari.

En Jeroen dat was afgelopen jaar nog voor het laatst: zonder ervaring de opleiding van wachtmeester in, vanaf dit jaar moet je eerst 5 jaar de beveiliging in omdat ze eisen kunnen stellen vanwege de overweldigende belangstelling voor je mooie vak.

Henk

Hmm..ik hoor dat ik morgen ff langs IKS rij...ff bijpraten...heb weer een hoop gemist...

Hoorde van onze commandant ook al dat we eigenlijk niets in Irak te zoeken hadden....
Jammer dat ze er dan net nog weer een setje heensturen deze maand....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

7194

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 22 maart 2005, 15:13:53
okej, toen was ik er ook, en a.s donderdag ga ik met me vader en moeder, maar ik vind het wel jammer dat je nu eerst die vijf jaar beveiliger bij de kmar moet zijn (incl. opleiding) en dat je dan het risico loopt om zonder pardon ontslagen te worden

maar ik zou eigenlijk ook liever bij de politie willen werken (sorry jvo)

Dit is niet helemaal waar. Ben je al eens bij een voorlichting van de KMAR geweest?

Ik vanmiddag samen met mijn zusje. Dit is erg leerzaam en informatief. Alles word tot in de details voor je uitgelegd en je kan alle vragen stellen over de KMAR die je maar kunt bedenken.

Zoals jij het nu zegt is het net alsof je 5 jaar voor een paleis moet wandelen zonder kans op carriere. Maar dit ligt dus heel anders hoor  ;)

Als je initiatief toont om verder te willen bij de marechaussee zijn er tal van mogelijkheden.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 22 maart 2005, 16:17:19
Niet volgens de afd werving van de KMAR. Ook ik heb dat verhaal daar gehoord. Het verhaal is: "vanwege het grote aanbod zijn wij ertoe overgegaan alleen nog maar mensen die minimaal vijf jaar bij de KMAR hebben gediend toe te laten tot de opleiding wachtmeester. Er is alleen nog maar een mogelijkheid om in te stromen als beveiliger zonder opsporingsbevoegdheid, voor het bewaken van paleizen, ambasades en op het binnenhof." Dit volgens de heer Verheul van de afd werving en selektie te Den Haag.

Henk

7194

• Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 22 maart 2005, 16:21:24
Ons werd verteld dat contracten na 5 jaar worden beeindigd MAAR als je zelf je best doet en aangeeft verder te willen kun je je contract laten verlengen (Dus ook goed werk af leveren en motivatie tonen). En na 1,5 jaar beveiliging kun je een bepaalde richting kiezen.

Doe je dat allemaal niet dan werk je ontslag zelf in de hand. Dus de keuze is altijd nog aan jezelf.

En bedenk ook dat in die vijf jaar je elke opleiding kan volgen die je maar wilt en alles wordt vergoed. Maar jah, je kan natuurlijk ook op verhalen afgaan.

Ik raad je aan. Meld je aan voor een voorlichting. Hier worden alle twijfels van tafel geschoven en weet je waar je aan toe bent bij de marechaussee.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #18 Gepost op: 22 maart 2005, 16:28:26
Ons werd verteld dat contracten na 5 jaar worden beeindigd MAAR als je zelf je best doet en aangeeft verder te willen kun je je contract laten verlengen (Dus ook goed werk af leveren en motivatie tonen). En na 1,5 jaar beveiliging kun je een bepaalde richting kiezen.

Doe je dat allemaal niet dan werk je ontslag zelf in de hand. Dus de keuze is altijd nog aan jezelf.

En bedenk ook dat in die vijf jaar je elke opleiding kan volgen die je maar wilt en alles wordt vergoed. Maar jah, je kan natuurlijk ook op verhalen afgaan.

Ik raad je aan. Meld je aan voor een voorlichting. Hier worden alle twijfels van tafel geschoven en weet je waar je aan toe bent bij de marechaussee.

ik ben er al geweest, al lang voordat ik deze topic starte, en daar werd precies het zelfde verteld als wat henk zegt, het was op schiphol dus

7194

• Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 22 maart 2005, 16:30:20
Eén van die voorlichters verteld dan onwaarheden  ::)

Het gaat weer lekker langs elkaar op  :-X