Middel hulpverlening (ongeval) A8 - Oostzaan 22-07-2012

Auteur Topic: Middel hulpverlening (ongeval) A8 - Oostzaan 22-07-2012  (gelezen 3352 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #10 Gepost op: 22 juli 2012, 11:47:27
als ik zo de schade aan de Type R zie is het ook wel hard gegaan e050... als je complete versnellingsbak in stukken onder je auto uitligt :-X (zie foto's op de site van Jelzo) en je auto ligt honderd meter na impact :-X

Ik heb ook zo'n vermoeden dat de klapband pas na de inpact kwam... ;)


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #11 Gepost op: 22 juli 2012, 12:06:34
Ik heb ook zo'n vermoeden dat de klapband pas na de inpact kwam... ;)

U werkt bij de verkeersongevallenanalyse? Zo nee, zullen we de speculaties dan achterwege laten? ;)


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #12 Gepost op: 22 juli 2012, 12:18:31
Tja, 100, of 120 km/h op de snelweg en dan een klapband is geen pretje.

Ik heb eens een klapband rechtsvoor gehad met de luxe auto bij +/- 80 km/u en kan je verzekeren dat je hart achterste voren en ondersteboven in je keel hangt. Je auto gaat met een bloedgang rechtsaf richting berm en dan staan de routeborden akelig dichtbij de wegkant. Je zou denken dat de snelheid behoorlijk vlot uit je auto is maar ook dat lijkt eeuwen te duren, aan remmen ben ik niet toegekomen al je aandacht en kracht gaan naar je stuur en die grote blauwe vlakken die heel snel op je af komen. Op het moment dat je rechterwielen in de berm terecht komen lijkt het wel of men ook nog even een extra rem op je rechterkant zet en ben je echt uit allemacht bezig om in elk geval een klein beetje rechtuit te blijven rollen
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend