Roepnummers Brandweer Sluis (Zeeland)

Auteur Topic: Roepnummers Brandweer Sluis (Zeeland)  (gelezen 7324 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

brw_sluis

  • Gast
Gepost op: 28 februari 2005, 17:38:43
hoi,
bij ons in de plaats bij brw sluis is het roepnr ineens veranderd...
eerst was het 5540 en nu is het 5536...ik snap er niet al te veel van waarom het is maar misschien omdat het eerst een andere gemeente was. gem oostburg was eerst altijd in de 553. en gem sluis-aardenburg was het 554.
wie weet het ??
bvd




janneman82

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 28 februari 2005, 17:50:33
mischien dat de roepnummers aan worden gepast aan c2000 ??? is hie namelijk ook gebeurd  ;)


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #2 Gepost op: 28 februari 2005, 19:12:24
hoi,
bij ons in de plaats bij brw sluis is het roepnr ineens veranderd...
eerst was het 5540 en nu is het 5536...ik snap er niet al te veel van waarom het is maar misschien omdat het eerst een andere gemeente was. gem oostburg was eerst altijd in de 553. en gem sluis-aardenburg was het 554.
wie weet het ??
bvd
Dit heeft te maken met de herindeling die ook bij jullie heeft plaatsgevonden, dus daarom worden de voertuigen nu ook opnieuw genummerd.
Dit heeft ook te maken met de nieuwe indeling van de afstanden vanaf de hoofdpost en met de nieuwe indeling van de soorten voertuigen van een korps

Dus de hoofdpost heeft b.v. 755-30 dan heeft de volgende tas die het dichtste bijligt de 755-31 en ga zo maar door, en zijn er meer dan 10 dan ga je in de 40 tal verder.

Hoop je hiermee voldoende informatie gegeven te hebben.. :D :)
Groeten Robert van Zadelhof
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


brw_sluis

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 28 februari 2005, 20:10:34
Dit heeft te maken met de herindeling die ook bij jullie heeft plaatsgevonden, dus daarom worden de voertuigen nu ook opnieuw genummerd.
Dit heeft ook te maken met de nieuwe indeling van de afstanden vanaf de hoofdpost en met de nieuwe indeling van de soorten voertuigen van een korps

Dus de hoofdpost heeft b.v. 755-30 dan heeft de volgende tas die het dichtste bijligt de 755-31 en ga zo maar door, en zijn er meer dan 10 dan ga je in de 40 tal verder.

Hoop je hiermee voldoende informatie gegeven te hebben.. :D :)
Groeten Robert van Zadelhof
ja oke, maar ik vind het wel raar nu ineens zo'n verandering met dat roepnummer als je dat zo lang gewend bent maarja brw sluis en brw a'burg waren eerst samen en ze zijn gestopt met tellen bij gem o'burg bij 5534, dus korps a'burg heeft nu 5535 en sluis 5536...


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #4 Gepost op: 28 februari 2005, 22:43:16
ja oke, maar ik vind het wel raar nu ineens zo'n verandering met dat roepnummer als je dat zo lang gewend bent maarja brw sluis en brw a'burg waren eerst samen en ze zijn gestopt met tellen bij gem o'burg bij 5534, dus korps a'burg heeft nu 5535 en sluis 5536...
Dit zelfde zit er bij de brandweer van Terneuzen ook aan te komen voor sommige posten zal er ook een nieuw roepnummer voor hun voertuig komen.
Het zal even wennen zijn maar alles went wel op den duur..  :D ;)

Groeten Robert van Zadelhof
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


firemanr

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 28 februari 2005, 22:54:52
Dit zelfde zit er bij de brandweer van Terneuzen ook aan te komen voor sommige posten zal er ook een nieuw roepnummer voor hun voertuig komen.
Het zal even wennen zijn maar alles went wel op den duur..  :D ;) :-*

Groeten Robert van Zadelhof

Dat heeft uiteraard ook te maken met C-2000....dan krijgen we ook allemaal nieuwe nummers.... ;D


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #6 Gepost op: 28 februari 2005, 23:26:10
Nee hoor, niet iedereen krijg nieuwe nummers hoor, hier in de regio zijn er meerdere ts'en die wel het zelfde nummer behouden, dat is ook bij ons het geval dacht ik  :D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


firemanr

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 1 maart 2005, 00:14:51
Nee hoor, niet iedereen krijg nieuwe nummers hoor, hier in de regio zijn er meerdere ts'en die wel het zelfde nummer behouden, dat is ook bij ons het geval dacht ik  :D

Niet iedereen misschien, maar aan deze kanten wel, dacht ik.... ;)


Ton d Breejen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
Reactie #8 Gepost op: 1 maart 2005, 17:36:32
Het heeft ook te maken met meerdere zelfde voertuigen op een kazerne. Ik heb ooit eens een lijstje gehad met de uitleg van de nieuwe nummering. (Ben het helaas kwijt)
Het komt er ongeveer op neer dat op een uitrukpost alle wagens eindigen met het zelfde nummer.
De eerste twee geven de gemeente aan  de derde het soort EN aantal van dit soort en de vierde de post
Voorbeeld. een post heeft twee TAS'en
Vroeger hadden ze bv de nummers 48-39 en 48-40
Nieuw wordt dat 48-39 en 48-49
48=gem Schouwen-Duiveland 3=Eerste tankauto Spuit 9=Kazerne Zierikzee.
Dit betekend dat de 48-49 dus de tweede TAS is van de post Zierikzee op Schouwen-duiveland.
Bij de Dienstauto's (2 stuks) 48-19 en 48-29

In C2000 zal het wel 13-839, 13-849, 13-819 en 13-829 worden. 13 is de regiocode voor zeeland en de nummering is in totaal maar 5 cijfers lang.

In een ver verleden is afgesproken dat Zeeuws vlaanderen de code 5x-xx en de rest van Zeeland 4x-xx. Dit komt omdat Zeeuws Vlaanderen toen een eigen AC had. (Terneuzen)
Nu met de hernummering in de regio Zeeland geeft dit mogelijk conflicten en daardoor zal er heel wat afgenummerd moeten worden.

Groeten, Ton.


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #9 Gepost op: 1 maart 2005, 22:14:10
Niet iedereen misschien, maar aan deze kanten wel, dacht ik.... ;)

Volgens mij behouden de meeste voertuige toch wel hun normalen roepnummer alleen veranderen de eerste 2 letters van het roep nummer. (dacht ik)

dan wordt het voor in Terneuzen 19630 ipv 75630.
En bij ons zitten er in de gemeente roepnummers die beginnen met 56*** en met 57***.
Dus daar wordt nog wel wat in verschoven.

ik hoor het graag mocht ik me vergissen  :D
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B