Roepnummers Brandweer Sluis (Zeeland)

Auteur Topic: Roepnummers Brandweer Sluis (Zeeland)  (gelezen 7335 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

firemanr

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 2 maart 2005, 03:03:37
Volgens mij behouden de meeste voertuige toch wel hun normalen roepnummer alleen veranderen de eerste 2 letters van het roep nummer. (dacht ik)

dan wordt het voor in Terneuzen 19630 ipv 75630.
En bij ons zitten er in de gemeente roepnummers die beginnen met 56*** en met 57***.
Dus daar wordt nog wel wat in verschoven.

ik hoor het graag mocht ik me vergissen  :D

Waarschijnlijk heb je voor een groot deel gelijk, alleen het nieuwe voertuig van Hoek heeft als nummer 5632 gekregen, en als ik het mag geloven van onzer materiaalbeheerder H.O. is dit omdat dit het nummer gaat zijn voor C-2000. Terwijl jij en ik weten dat de 5632 normaal gesproken Biervliet is.... ;)


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #11 Gepost op: 2 maart 2005, 16:13:25
Waarschijnlijk heb je voor een groot deel gelijk, alleen het nieuwe voertuig van Hoek heeft als nummer 5632 gekregen, en als ik het mag geloven van onzer materiaalbeheerder H.O. is dit omdat dit het nummer gaat zijn voor C-2000. Terwijl jij en ik weten dat de 5632 normaal gesproken Biervliet is.... ;)

Ach we zien het wel als het zover is  ;D ;D
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #12 Gepost op: 5 maart 2005, 02:04:32
Ik kan me voorstellen dat Koewacht , Axel en Zuiddorpe ook een 56 nummer zullen gaan krijgen, men zal wellicht toch gaan trachten de 56-36, 56-37, 56-38 en 56-39 in te voeren zoals ook bij Aardenburg en Sluis is gedaan.

Geduld hebben . . . .  ;)


firemanr

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 5 maart 2005, 09:23:41
Zoiets heb ik ook gehoord.... ;D


brw_sluis

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 5 maart 2005, 17:05:59
ach ja ik vind het niet zo erg...nu nog ff een foto maken ervan ;D


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #15 Gepost op: 5 maart 2005, 17:07:01
ach ja ik vind het niet zo erg...nu nog ff een foto maken ervan ;D

Gewoon even langs gaan als er iemand is  ;D ;D ;D
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #16 Gepost op: 7 maart 2005, 00:25:06
07-03-2005
C2000 brengt nieuwe roepnummers in Zeeuwse Veiligheidsregio
VRZ, Harold van Daele

KOEWACHT - De invoering van het nieuwe C2000 communicatiesysteem brengt ook in de Zeeuwse Veiligheidsregio nieuwe roepnummers op het wegdek.

Politie

Bij de politie heeft men sinds eind februari de toevoeging ZL voorafgaande het roepnummer van de eenheid. ZL staat voor Zeeland. Doel is dat als men via TMO zou schakelen naar het KLPD netwerk of een naburige regio zoals Rijnmond of West-Brabant, men meteen kan horen dat wanneer een ZL eenheid zich aanmeld, dit een Zeeuwse eenheid betreft.

Ambulance

De ambulances in Zeeland gebruiken nog de huidige 73-xx nummering, al staat hun nieuwe roepnummer alweer enkele maanden op de gele voertuigen. Wanneer men gebruik zal gaan maken van het nieuwe C2000 systeem zal ook het gebruik van de nieuwe nummering ingaan. De nieuwe nummering begint voor Zeeland met 19, daarna het type voertuig en volgnummer. Een ambulance gebruikt het cijfer 1, zodat je zal krijgen 19-128 voor de huidige ambulance 73-28 uit Middelburg.

Brandweer

Sommige brandweervoertuigen krijgen een nieuwe nummering, welke nog geldig is van voor de herindeling van de Zeeuwse gemeenten. Zo had men in Sluis-Aardenburg de roepnummers 55-40 en 55-45. Met de nieuwe gemeente Sluis zullen de korpsen Aardenburg en Sluis respectievelijk het nieuwe roepnummer 55-35 en 55-36 gaan gebruiken. Deze zelfde opzet komt ook nog in de gemeente Terneuzen, maar ook in de rest van Zeeland kunnen nog wijzigingen worden doorgevoerd n.a.v. de invoering van het C2000 netwerk.


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #17 Gepost op: 7 maart 2005, 23:23:37
ergens deze maand worden de nieuwe voertuignummers voor de voertuigen van bv brw axel, koewacht en zuidorpe bekend, ook zullen er dan weer wat voertuigen een ander nummer krijgen, er gaat volgens mij ook nog een voertuig weg binnen de brw organisatie de 756-10 van post Sas van Gent  :-\  :)


Krijgt Sas van Gent ook nog iets terug voor de 756-10 een manschappen bus bijvoorbeeld??? ??? ??? ???
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


firemanr

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 7 maart 2005, 23:26:15
ergens deze maand worden de nieuwe voertuignummers voor de voertuigen van bv brw axel, koewacht en zuidorpe bekend, ook zullen er dan weer wat voertuigen een ander nummer krijgen, er gaat volgens mij ook nog een voertuig weg binnen de brw organisatie de 756-10 van post Sas van Gent  :-\  :)


Krijgt Sas van Gent ook nog iets terug voor de 756-10 een manschappen bus bijvoorbeeld??? ??? ??? ???

Ik heb de complete lijst voor me neus liggen met cijfers, Robert..... ;)


firemanr

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 7 maart 2005, 23:28:33
ergens deze maand worden de nieuwe voertuignummers voor de voertuigen van bv brw axel, koewacht en zuidorpe bekend, ook zullen er dan weer wat voertuigen een ander nummer krijgen, er gaat volgens mij ook nog een voertuig weg binnen de brw organisatie de 756-10 van post Sas van Gent  :-\  :)


Krijgt Sas van Gent ook nog iets terug voor de 756-10 een manschappen bus bijvoorbeeld??? ??? ??? ???

Wat dacht je van een GP (5685)..... ::)