Vanmiddag is er op het gemeente huis van Rijen een conventant getekend voor assistentie van de ambulance van de vliegbasis Gilze Rijen.
Vier organistatie's: Burgemeester M Heerkens van Gilze Rijen, Comodore Th ten Haaf commandant van de vliegbasis Gilze Rijen, dr. H Backx van RAV Brabant en R de Regt van de Gemeenschappelijke Meldkamer Midden en West
Brabant tekenden het convenant op het gemeentehuis van Rijen.
Vanaf 1 Januari 2012 gaat de ambulance van vliegbasis Gilze en Rijen assistentie verlenen in Rijen.
Dit omdat de aanrijtijden van de ambulance van defentie sneller zijn.
Zo kan er sneller hulp worden geboden waar nodig.
Tekst: Jeroen Stuve,
Ik hoop de KLu verpleegkundigen dan inmiddels wel beter opgeleid zijn dan in mijn tijd bij de KLu zes jaar geleden. De verpleegkundigen, waaronder ik, die er toen rondliepen hadden alleen de opleiding tot Militair verpleegkundige en de PHTLS cursus. SOSA mocht niet meer, omdat teveel verpleegkundigen na het behalen van het papiertje hun contract bij Defensie niet verlengden en de overstap maakten naar de burgermaatschappij.
Maar goed, dat was in mijn tijd zes jaar terug, het zal inmiddels vast wel verbeterd zijn hoop ik dan. Er staat dat ze ter assistentie van de regio ambulance zijn, maar het zal dan vast wel vaak voorkomen dat hun als eerste ter plaatse zijn en de behandeling op moeten starten.
Iemand die weet hoe ze momenteel geschoold zijn? Daar ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar.