Patienten Vervoer Nederland raakt vergunning kwijt, inmiddels weer vergunning

Auteur Topic: Patienten Vervoer Nederland raakt vergunning kwijt, inmiddels weer vergunning  (gelezen 16129 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mark hes

• Senior gebruiker
hmm, maar ik zou als bedrijf zijnde voor verkoop toch mijn bedrijfsstickers eraf halen. voordat een of andere gek onder jou naam gaat rondrijden! e050
ze staan inderdaad ook nog gewoon ingeschreven in het handelsregister  e050..  vreemd alleen dat er dan 6 voertuigen tegelijk uitgaan inclusief de MICU. ???

ijsselvechter

• Forum gebruiker
Patiëntenvervoer Nederland (PVN) heeft opnieuw een licentie van de provincie gekregen om patiënten per ambulance te vervoeren. PVN kreeg eerder zo'n vergunning, maar die werd vorig jaar ingetrokken, omdat de organisatie niet ingeschreven was in het handelsregister.

Nu staat de organisatie wel in dat register.

Ambulancedienst Connexxion, die ook (spoedeisend) ambulancevervoer aanbiedt in deze regio, heeft tegen de verlening van de vergunning geprotesteerd. PVN zou volgens Connexxion onder meer ambulancevervoer aan het 'reguliere ambulancevervoer' onttrekken.

bron: gelderlander.nl

Ambu ALS

• Forum gebruiker
  • Beroepsmatig in de ambulancezorg werkzaam
Nog even in aanvulling op Ijsselvechter:

-- De voorwaarden zijn dat de ambulanceorganisatie strikt volgens LPA7 werkt, alleen repatriëring van en naar het buitenland en particulier verzoek ZONDER MEDISCHE INDICATIE van een woonadres naar een particuliere kliniek.

De factuur moet aan Patienten Vervoer Nederland worden betaald en valt dus niet onder de (basis)verzekering.
Soms is de rit (meestal repatriering) wel verzekerd, maar dat hangt af van de betreffende verzekeraar.

Er is geen sprake van ambulancevervoer met een A1 of A2 urgentie.
De vergunning is afgegeven voor 1 standplaats, te weten Winterswijk.
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever

Crossoflife

• Junior gebruiker
  • **
Ik heb eind juni en begin juli 2012 voor Patiëtenvervoer Nederland twee ritten gedaan, als verpleegkundige
Maar nu er betaald moet worden is niemand thuis.
Ik heb naar  directeur P.V.N., gemaild en gebeld en elke keer wordt er verteld of dat hij met vakantie is of dat hij de komende dagen het geld gaat over maken.
Bij het mailen heeft hij tot nu toe eenmaal gereageerd op mijn mail.

Mijn vraag is: zijn er nog meer mensen die slechte ervaringen hebben met dit bedrijf?
Daarnaast vraag ik mij af of P.V.N. wel altijd gekwalificeerd/bekwaam personeel inzet op de ritten die zij uitvoeren!

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Ik heb eind juni en begin juli 2012 voor Patiëtenvervoer Nederland twee ritten gedaan, als verpleegkundige
Maar nu er betaald moet worden is niemand thuis.
Ik heb naar Gerrit Vrieze, directeur P.V.N., gemaild en gebeld en elke keer wordt er verteld of dat hij met vakantie is of dat hij de komende dagen het geld gaat over maken.
Bij het mailen heeft hij tot nu toe eenmaal gereageerd op mijn mail.

Mijn vraag is: zijn er nog meer mensen die slechte ervaringen hebben met dit bedrijf?
Daarnaast vraag ik mij af of P.V.N. wel altijd gekwalificeerd/bekwaam personeel inzet op de ritten die zij uitvoeren!

VPN blijkt dus niet zo'n betrouwbare werkgever te zijn... het is altijd raadzaam alvorens voor een onbekend of nieuw bedrijf te gaan werken eerst eens rond te vragen mbt betrouwbaarheid en bekendheid van het bedrijf bij andere (potentiele) werknemers. En anders bij de kamer van Koophandel of een sop facebook of dit forum rond te vragen.

Er zijn al genoeg snelle ''zorg'' bedrijfjes ontstaan en weer verwelkt die niet al te betrouwbaar waren, laat staan in het betalen van hun medewerkers...
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Crossoflife

• Junior gebruiker
  • **
Naar aanleiding van mijn eerste mail over P.V.N. blijkt dat er een communicatiestoornis was tussen het bedrijf en mij.
Het bedrijf blijkt toch meer solide te zijn dan dat ik eerst in de veronderstelling was.   :)