GRIP 1 (hulpverlening) Treintunnel Zuid Overschiese Kleiweg - Rotterdam 25-07-2012

Auteur Topic: GRIP 1 (hulpverlening) Treintunnel Zuid Overschiese Kleiweg - Rotterdam 25-07-2012  (gelezen 5434 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Arno Bonte ‏@Arnobonte
Eerste passagiers #Fyra worden geevaccueerd.





Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Hoe lang is die tunnel ?


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
achtergrondinformatie van het NIFV Tunneltechnische installaties HSL-Zuid:
http://www.nifv.nl/web/show/id=162511#opbouw_tti_tunnel_noordrand_rotterdam

Er zijn vluchtdeuren en vluchttrappenhuizen om de 300 m


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
achtergrondinformatie van het NIFV Tunneltechnische installaties HSL-Zuid:
http://www.nifv.nl/web/show/id=162511#opbouw_tti_tunnel_noordrand_rotterdam

Dank je interessante informatie daarin. Dus als ik het goed begrijp hoogstens 150 m lopen. Wel schijnt automtisch de luchtversing te stoppen als ik het zo lees.


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Dank je interessante informatie daarin. Dus als ik het goed begrijp hoogstens 150 m lopen. Wel schijnt automtisch de luchtversing te stoppen als ik het zo lees.
De HVAC gaat uit, de ventilatie gaat in bij de andere HSL-tunnels. Bij deze tunnel kunnen de rookkleppen in het dak open, ik weet niet of ze dat standaard doen bij een stilstaande trein.
Het maakt overigens niet echt uit, er is voldoende frise lucht in de tunnel aanwezig.


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Tim Biels ‏@Timbiels
#Fyra HSL staat sinds 0915 stil. Zou weggehaald worden 1100 door locomotief, niet gelukt. 1106 uitruk hulpdiensten.

Frits Knulst ‏@PRRKnulst
Alle passagiers #HSL zijn uit de trein en worden met bussen verder vervoerd. Oorzaak treinstoring onbekend.


Rutger

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 820

Frits Knulst ‏@PRRKnulst
Foto van passagiers gestrande #HSL die tunnel verlaten via nooduitgang a/d #Overschiesekleiweg. 7 minuten geleden


Rutger

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 820
Citaat
Schiphol-Breda
Woensdag 25 Juli 11:59
Oorzaak
Tussen Schiphol en Breda rijden minder treinen door een gestrande trein.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 14:00 uur verholpen.
www.ns.nl


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Als je de melding goed leest kan je hieruit al ophalen dat het om meer personen gaat  ;)

11:05:05 25-07-12 PRIO 1 TS221 OD201 (A2) TRN TUNNEL ZUID (HSL/INFR Overschiese Kleiweg Rotterdam HV personen betrokken Vak: 5995564

Niet te blind staren op de meldteksten op P2000. Nu zijn het idd meerdere personen, maar het kan ook om 1 persoon gaan. Zijn gewoon standaard teksten namelijk ;)